BY658 Türkiye Vejetasyonu

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY658
Ad Türkiye Vejetasyonu
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Flora, vejetasyon, formasyon tipleri, bitki ekolojisi, bitki coğrafyası, bitki sosyolojisi ve klimaks hakkında bilgi vermek. Flora ve vejetasyon bilgilerinin ekosistemlerde biyoçeşitliliğin korunması için değerlendirilme yolları öğretmek.

Dersin İçeriği

Flora, vejetasyon, bitki coğrafyası, bitki ekolojisi ve bitkiler alemi. Flora bölgeleri, başlıca Türkiye ve ve dünyadaki vejetasyon tipleri, vejetasyon strüktürü, sınıflandırılması ve ölçüm yöntemleri, vejetasyon haritalama ve vejetasyon haritalarının avantajları/kullanım yerleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kılınç, M. 2005; Bitki Sosyolojisi (Vejetasyon Bilimi) . Palme Yayıncılık, Ankara, 284 s.

Notlar

Akman, Y., Ketenoğlu, O. 1992; Vejetasyon Ekolojisi ve Araştırma Metodları. Anakar Üniv. Fen Fak. Yayınları, Ankara, 279 s.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Flora alanı ve vejetasyon alanı kavramlarını karşılaştırmalı ve kavrayabilmeli
ÖÇ02 Ekolojik faktörlerin vejetasyon formasyonları üzerindeki şekillendirici etkilerini kavrama
ÖÇ03 Vejetasyon formasyonlarında yerel faktörlere bağlı özel formasyonların oluşumu ve yükseltinin iklim bölgelerine göre farklı etkilerini kavrama.
ÖÇ04 Türkiye ormanlarının günümüzdeki durumunu ve tahribatı anlamak;


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
PÖÇ09 Belirsiz Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ10 Belirsiz Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitki örtüsü ile iklim faktörleri arasındaki ilişkiler Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bitki örtüsü ile jeomorfoloji-topoğrafya arasındaki ilişkiler Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Türkiye’nin biyocoğrafya bölgeleri Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kuzey Anadolu fitocoğrafya vejetasyon formasyonları; step-maki Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Nemli-ılıman ormanlar Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Nemli-yarınemli soğuk ormanlar Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kurak ormanlar-ot formasyonları Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Akdeniz fitocoğrafya vejetasyon formasyonları; maki-garig Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Orman formasyonu Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Ot formasyonu Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Orta Anadolu fitocoğrafya vejetasyon formasyonları Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Doğu Anadolu vejetasyon formasyonları Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Güneydoğu Anadolu vejetasyon formasyonları Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 İç Anadolu vejetasyon formasyonları Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 5 10
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.09.2024 01:28