Genel Bilgi
Kod | BY658 |
Ad | Türkiye Vejetasyonu |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Flora, vejetasyon, formasyon tipleri, bitki ekolojisi, bitki coğrafyası, bitki sosyolojisi ve klimaks hakkında bilgi vermek. Flora ve vejetasyon bilgilerinin ekosistemlerde biyoçeşitliliğin korunması için değerlendirilme yolları öğretmek.
Dersin İçeriği
Flora, vejetasyon, bitki coğrafyası, bitki ekolojisi ve bitkiler alemi. Flora bölgeleri, başlıca Türkiye ve ve dünyadaki vejetasyon tipleri, vejetasyon strüktürü, sınıflandırılması ve ölçüm yöntemleri, vejetasyon haritalama ve vejetasyon haritalarının avantajları/kullanım yerleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kılınç, M. 2005; Bitki Sosyolojisi (Vejetasyon Bilimi) . Palme Yayıncılık, Ankara, 284 s.
Notlar
Akman, Y., Ketenoğlu, O. 1992; Vejetasyon Ekolojisi ve Araştırma Metodları. Anakar Üniv. Fen Fak. Yayınları, Ankara, 279 s.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Flora alanı ve vejetasyon alanı kavramlarını karşılaştırmalı ve kavrayabilmeli |
ÖÇ02 | Ekolojik faktörlerin vejetasyon formasyonları üzerindeki şekillendirici etkilerini kavrama |
ÖÇ03 | Vejetasyon formasyonlarında yerel faktörlere bağlı özel formasyonların oluşumu ve yükseltinin iklim bölgelerine göre farklı etkilerini kavrama. |
ÖÇ04 | Türkiye ormanlarının günümüzdeki durumunu ve tahribatı anlamak; |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki örtüsü ile iklim faktörleri arasındaki ilişkiler | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bitki örtüsü ile jeomorfoloji-topoğrafya arasındaki ilişkiler | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Türkiye’nin biyocoğrafya bölgeleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kuzey Anadolu fitocoğrafya vejetasyon formasyonları; step-maki | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Nemli-ılıman ormanlar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Nemli-yarınemli soğuk ormanlar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kurak ormanlar-ot formasyonları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Akdeniz fitocoğrafya vejetasyon formasyonları; maki-garig | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Orman formasyonu | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ot formasyonu | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Orta Anadolu fitocoğrafya vejetasyon formasyonları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Doğu Anadolu vejetasyon formasyonları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Güneydoğu Anadolu vejetasyon formasyonları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İç Anadolu vejetasyon formasyonları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 5 | 10 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |