SD0659 Yaratıcı Yazarlık-I-II

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0659
Ad Yaratıcı Yazarlık-I-II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Üniversite Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere, kendilerini yazılı şekilde ifade edebilme olanağı ve metinlerini birbirleri ile paylaşma fırsatı verir.

Dersin İçeriği

Kişisel makale, akademik makale, kurgu, serbest yazı, gramer, yazma oyunu, şiir

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Ray Bradbury, Yazın Sanatı ve Yaratıcı Yazarlık

Notlar

Rilke- Genç Bir Şaire Mektuplar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yazmaktan keyif almayı sağlar.
ÖÇ02 Öğrencilerin metinlerini birbirleriyle paylaşmalarını; birbirlerini dinlemelerini ve saygı duymalarını sağlar.
ÖÇ03 Öğrencilerin kendilerini bir yazar topluluğu üyesi gibi hissetmelerini sağlar.
ÖÇ04 Her öğrenci için kendi eşsiz “seslerinin” farkına varmalarını ya da onu bulmalarını sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Lütfen kendiniz hakkında bir sayfa kadar yazınız. Belirlenen konuda yazma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
2 Lütfen yazma tecrübeleriniz hakkında yazınız. Belirlenen konuda yazma-2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Lütfen sevdiğiniz bir yer hakkında yazınız. Belirlenen konuda yazma-3 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Lütfen bildiğiniz bir masalı yeniden yazınız. Belirlenen konuda yazma-4 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 yazdığınız masalı, hakiyedeki bir karakterin ya da bir eşyanın gözünden yazınız. Belirlenen konuda yazma-5 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 masalınızdan üç karakter ve\ ya eşya seçiniz ve detaylı bir şekilde tasvir ediniz. Belirlenen konuda yazma-6 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 masalınızdaki önemli bir detayı değiştiriniz. Belirlenen konuda yazma-7 Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Yazılanları paylaşmak Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 "Kaplumbağa Terbiyecisi" adlı tabloyu anlatan bir hikâye yazın Belirlenen konuda yazma-9 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Bir şairin şiirine karşılık bir şiir yazın Belirlenen konuda yazma-10 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Garip şiirinden esinlenen bir şiir yazın Belirlenen konuda yazma-11 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 İkinci Yeni şiirinden esinlenen bir şiir yazın Belirlenen konuda yazma-12 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 "Bir zamanlar ben..." deneyiminizle ilgili bir eser yazın Belirlenen konuda yazma-13 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 sizin için çok önemli olan birisi hakkında yazınız. Belirlenen konuda yazma-14 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Seçtiğiniz ünlü bir tablodan esinlenerek istediğiniz türde bir eser yazın. Belirlenen konuda yazma-15 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılanları sınıf ortamında paylaşmak Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılanları sınıf ortamında paylaşmak.. Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 76
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,04
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.08.2024 12:52