Genel Bilgi
Kod | VPT 514 |
Ad | Üriner Sistem Patolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet Önder KARAYİĞİT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Üriner sistem organlarının hastalıklarının etiyolojisi, patogenezi ve patolojisi ile teşhis yollarının öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Evcil hayvanlarda böbrekler, üreterler, idrar kesesi ve üretra'nın anomalileri, metabolizma ve dolaşım bozuklukları, bakteriyel, viral ve paraziter hastalıklarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
YOKTUR
Kaynaklar
Erer H, Çiftçi MK. 2021. Veteriner Sistemik Patoloji, I ve II. Cilt. Selçuk Üniversitesi Basımevi; Hazıroğlu R. Milli ÜH.2001. Veteriner Patoloji, I. Cilt ve Cilt II. Medipress; Maxie GM.2015. Jubb, Kennedy & Palmer's Pathology of Domestic Animals (3 Cilt), Elsevier
Notlar
Ders notu ve güncel literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üriner sistem hakkında genel bilgileri öğrenir. |
ÖÇ02 | Böbrek yetmezliği ve üreminin mekanizmasını, patolojisini, sistemik etkilerini ve sonuçlarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Böbrek hastalıklarının patolojisi ayrıntılı bir şekilde öğrenir. |
ÖÇ04 | Alt idrar yolları hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Veteriner patoloji alanında temel kavramları tanımlar, | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Veteriner patoloji alanına türlere özgü hastalıkları açıklar | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanına özgü temel patoloji kavramları tanımlar ve bu kavramları kullanır, | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanına ilgili numunelerin laboratuvar işlemlerini öğrenir ve değerlendirmesini öğrenir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanına ilgili numuneleri mikroskopta inceler | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanında numunelerin sonuçlarını yorumlar | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner, Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırmalar yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanında hastalık teşhislerini yapar ve hastalıktan korunmak için gerekli tedbirlerin alınması sağlar, | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner alanda hayvan türlerine göre tümörlerin teşhisini sağlar, | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veteriner patoloji alanında son bilimsel gelişmeler çerçevesinde tanı yöntemlerini kullanır, | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hayvan hastalıkları ve zoonoz karakterli hastalıkların belirlenmesi amacıyla saha taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veteriner patoloji alanında hayvan hastalıklarının tanısı belirler ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli birimlerle işbirliği ve danışmanlık yapabilir, | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Veteriner patoloji alanında birçok türde saptanan hastalık ve tümörlerin prognozu hakkında verileri raporlar. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması. | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Üriner sistem hakkında genel bilgiler, böbrek yetersizliği | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Üremi ve sistemik etkileri | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Böbrek anomalileri, böbrek kistleri, aileden gelen böbrek hastalıkları, dolaşım bozuklukları | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Glomerulonefroz tipleri | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tubulonefroz tipleri | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Toksik tubulonefrozlar | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Korteks ve akut tubulus nekrozu | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Medulla nekrozu, hidronefrozis | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Glomerulonefritisler | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | İnterstisyel nefritis, pyelonefritis | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Alt idrar yolları anomalileri, dolaşım bozuklukları, ürolitiazis | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Alt idrar yolları yangısı | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Öğrenci sunumları ve kritik verme | Ders notu ve güncel literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |