Genel Bilgi
Kod | SD0327 |
Ad | Balıklarda Göç |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MELTEM MANAŞIRLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MELTEM MANAŞIRLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MELTEM MANAŞIRLI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Göç eden balıkların biyoekolojik özelliklerini öğretmek, nesillerini devam ettirmelerini sağlamak amacıyla sürdürülebilirlik ve tür çeşitliliğin önemini hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği
Göç nedir, göç çeşitleri, göç eden balıklar ve bunlarin biyoekolojik (beslenme, üreme büyüme ve yasam alanlari) özellikleri, stok yapıları ile sürdürebilir stok devamını sağlama yolları
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
İhtiyoloji, Balık Biyolojisi, Balık Sistematiği kitapları
Notlar
Akademik yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balıklarda göç nedir ve göç mekanizması hakkında bilgi sahibi olunur. |
ÖÇ02 | Balıklarda göç çeşitlerini (beslenme, kışlama ve yumurtlama) ve önemini öğrenir |
ÖÇ03 | Diadrom, Anadrom, Katadrom, Limnadrom, Osenadrom vb. göçlerini gerçekleştiren balık türlerini tanır. |
ÖÇ04 | Göç tiplerine göre balıkların biyoekolojik özelliklerini öğrenir |
ÖÇ05 | Ekonomik önemi olan göçmen balıklar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ06 | Göçmen balıkların sürdürülebilirliği hakkında bilgi edinir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Balıklarda Göçün tanımı | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Göç tipleri (yumurtlama, beslenme, kislanma) | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Göç tipleri (yumurtlama, beslenme, kislanma) | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Balikta göç mekanizmasi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Anadrom türler ve biyo-ekolojileri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Katadrom türler ve biyo-ekolojileri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Osenadrom türler ve biyo-ekolojileri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Limnadrom türler ve biyo-ekolojileri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Patodrom türler ve bioekolojik özellikleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Göç eden ekonomik türler | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Göç eden ekonomik içsu balıkları | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Göçün sürdürülebilirliğe etkisi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Göçün biyoçeşitliliğe etkisi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Göçün sürdürülebilirlikde ve biyoçeşitlilikde önemi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |