BİS715 Seminer Dersi

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BİS715
Ad Seminer Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YAŞAR SERTDEMİR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İLKER ÜNAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Kemal ARSLAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Alanında seçilmiş bir konuda sunum yapabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır

Dersin İçeriği

Danışman hocasıyla birlikte anabilim dalında sunmak üzere seminerler hazırlanır

Dersin Ön Koşulu

gerekmiyor

Kaynaklar

Alanla ilgili tüm kaynaklar

Notlar

Alanla ilgili tüm kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Literatür tarar, bilgiye ulaşmanın yollarını kavrar
ÖÇ02 Ulaştığı literatüre eleştirel değer biçer
ÖÇ03 Uygun güncel ve kanıtı yüksek literatürden içerik hazırlar
ÖÇ04 Alanla ilgili Sunum planı yapar
ÖÇ05 Etkin sunum becerisi geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar,
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar,
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar,
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar,
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar,
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir,
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir,
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir,
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar,


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Literatür tarama I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
2 Literatür tarama II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Literatür tarama III Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
4 Literatür tarama IV Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
5 Eleştirel değer biçme I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Eleştirel değer biçme II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Literatür özetleme I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Literatür özetleme II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Literatür özetleme III Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Raporlama I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Raporlama II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Raporlama III Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Ön sunum Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Sunum Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 79
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,16
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.09.2024 02:48