Genel Bilgi
Kod | ANA725 |
Ad | Seminer Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZKAN OĞUZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÖZKAN OĞUZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEMDUHA GÜLHAL BOZKIR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. EMİNE DÖNDÜ KIZILKANAT (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NESLİHAN BOYAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. PINAR GÖKER (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SEMA POLAT (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez danışmanı ve öğretim elemanlarının ortak görüşü ile belirlenen seminer konuları anlatarak öğrencinin bu alanda kendini geliştirmesine katkıda bulunmak.
Dersin İçeriği
Tez danışmanı ve öğretim elemanlarının ortak görüşü ile belirlenen seminer konuları
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Dere Anatomi Ders Kitabı ve Atlası
Notlar
Atlas
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seminer konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanır ve değerlendirir. |
ÖÇ02 | Seminer konusunda edineceği bilgilere nasıl ulaşacağını açıklar. |
ÖÇ03 | Seminer konusu ile ilgili bir sorunu çözmek için yöntemler ve stratejiler belirler. |
ÖÇ04 | Seminer konusunda güncel gelişmeleri takip eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve anatomi alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatominin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemleri tanımlar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ile ilgili yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomiye yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve analitik düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomiye yenilik getiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek anatomi alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur, anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümlenmesine liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak anatomiye yönelik kanıta dayalı yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Anatomiye yönelik ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında uygular. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişilerle anatomi ve ilişkili alanlar ile ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunurken yetkin ve etkin bir sosyal iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur, karşılaşılan sorunların çözümünde etik ve stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi ve ilişkili disiplinlere yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular, doğru yorumlar ve etik kurallar çerçevesinde analiz ve sentez yapar. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi 1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Seminer konusunun belirlenmesi 2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
3 | Seminer projesinin hazırlanması 1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Seminer projesinin hazırlanması 2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
5 | Seminer projesinin nasıl yürütüleceğine karar verme 1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
6 | Seminer projesinin nasıl yürütüleceğine karar verme 2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Seminer konusu için literatüre nasıl bakılır 1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Daha önce anlatılan konular | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Seminer konusu için literatüre nasıl bakılır 2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Literatür nasıl değerlendirilir 1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Literatür nasıl değerlendirilir 2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Seminerde kullanılacak yöntemler 1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Yöntem geliştirebilme | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yöntemlere karar verme 1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
15 | Yöntemlere karar verme 2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Daha önce anlatılan konular | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Daha önce anlatılan konular | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |