Genel Bilgi
Kod | HEM533 |
Ad | Perinatoloji Hemşireliği I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EVŞEN NAZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencinin üreme sisteminin fizyolojisi, konsepsiyon, fetal gelişme, gebeliğin fizyolojisi, prenatal-natal-postnatal dönemlerde anne-fetus-yenidoğan sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlığının normalden saptığı durumlarda erken tanı, tedavi ve rehabilitasyon aşamalarında uygun hemşirelik bakımını planlayabilmesine temel olacak bilginin kazandırılması ve kazandığı bu bilgileri vaka tartışmalarında kullanabilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Ders perinatolojide kültürel yaklaşım, doğal doğum, anne dostu felsefesi, acil obstetrik bakım konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
[1] Taşkın L. (2011)Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara. [2] Şirin A.,Kavlak O.(Ed.). Kadın Sağlığı. Bedray Yayıncılık.İstanbul.2008 [3] Coşkun A., Kızılkaya Beji N., Hotun Şahin N. ve ark.( 2004) Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersi Uygulama Rehberi. Dilek Ofset, İstanbul. [4] Eileen T. Breslin, Vicki A. Lucas (2003) Women’s Health Nursing, Toward Evidence-Based Practice, W.B.Saunders Company, Philadelphia. [5] Adele Pillitteri, Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, (2003) Maternal & Child Health Nursing. Care of the Childbearing & Childbearing Family. [6] Constance Sinclair, Saunders, St. Louis, (2004) A Midwife’s Handbook, [7] Taşkın L., Eroğlu K., Terzioğlu F. ve ark. ( 2004) Hemşire ve Ebeler için Doğum ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi, Palme Yayıncılık.
Notlar
Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üreme sisteminin, gebeliğin ve gebelikte annenin fizyolojisini açıklar. |
ÖÇ02 | Gebelik, doğum ve doğum sonu dönemlerde annenin, fetüs/yenidoğanın bakım gereksinimlerini kavrar. |
ÖÇ03 | Gebelikte matemal ve fetal sağlığın yükseltilebilmesi için gerekli hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirebilir. |
ÖÇ04 | Gebeliğin psikososyal ve kültürel boyutunu açıklar. |
ÖÇ05 | Gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kadın Genital Organlarının Anatomisi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Üreme sisteminin fizyolojisi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Gebeliğin fizyolojisi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Gebelikte annenin fizyolojisi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Doğum öncesi bakım | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Fetal sağlığın değerlendirilmesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Gebeliğin psikososyal ve kültürel boyutu | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Doğum eylemi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Doğum eyleminde annenin bakımı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yenidoğanın fizyolojisi ve bakımı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Doğum sonu dönem-1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Doğum sonu dönem-2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Laktasyon süreci ve emzirme politikaları-1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Laktasyon süreci ve emzirme politikaları-2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |