Genel Bilgi
Kod | KMB507 |
Ad | Moleküler Mikrobiyoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FÜGEN YARKIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Mikroorganizmalar ve mikrobiyolojinin kapsamında incelenen organizmalar hakkında farkındalık yaratmak. Bu organizmaların diğer organizmalarla ve çevre ile ilişkilerini göstererek sinyal iletiminin önemini vurgulamak.Mikroorganizma metabolizması, üremesi hakkında bilgi düzeyini artırmak.Mikroorganizmaların neden olduğu hastalıklar ve tanıda kullanılan moleküler yöntemlerle ilgili genel bilgilerin kazandırmak.
Dersin İçeriği
Mikroorganizmaların neden olduğu hastalıklar ve mücadele yolları, Mikrobiyolojik tanıda kullanılan moleküler yöntemler.
Dersin Ön Koşulu
Mikrobiyoloji temel kavramları ile ilgili genel bilgiye sahip olmak
Kaynaklar
Brock Biology of Microorganisms (Eds. Madigan M.T., Martinko J.M., Parker J.) Microbiology (Eds. Prescott L.M., Harley J.P., Klein D.A.) Molecular Microbiology: Diagnostic Principles and Practice (ASM Books) 3rd.Edition (Eds: Persing DH, Tenover FC, Versalovic J, Tang Y, Unger ER, Relman DA, White TJ). ASM Press, Washington DC, 2016.
Notlar
Google akademik, pubmed vs.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | DNA dizi analizi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Nükleik asit çoğaltma ve saptama yöntemlerini tanımlar |
ÖÇ03 | Mutasyon saptama yöntemleri ve klinikteki yerini ifade edebilir |
ÖÇ04 | Agaroz jel elektroforez yöntemlerini uygulayabilir |
ÖÇ05 | Moleküler mikrobiyoloji laboratuvarında güvenli çalışma prensiplerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrobiyolojide moleküler tekniklerin yeri | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Moleküler mikrobiyoloji laboratuvarının fiziki yapısı | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Hücre parçalama ve nükleik asit saflaştırma yöntemleri | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Nükleik asit çoğaltma ve saptama yöntemleri | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | DNA Dizi Analizi | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Elektroferez | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
7 | Moleküler tiplendirme yöntemleri | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Sınav | Ders kaynakları ve kitap | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Moleküler epidemiyoloji | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mutasyon saptama yöntemleri | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Plazmid analizi | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Klonlama yöntemleri | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Moleküler yöntemlerin tanıda kullanımı ve standardizasyon | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Labaratuvar güvenliği | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Öğrenci sunumu | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Sınav | Ders kaynakları ve kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Sınav | Ders kaynakları ve kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |