MİK614 Antifungal İlaçlar ve Duyarlılık Testi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MİK614
Ad Antifungal İlaçlar ve Duyarlılık Testi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET MACİT İLKİT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MEHMET MACİT İLKİT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Mantarların oluşturdukları hastalıklarda antifungal ajanların genel özellikleri,sınıflamaları, etki ve direnç mekanizmaları ve antifungal duyarlılık testlerinde kullanılan yöntemleri öğrenmek

Dersin İçeriği

İki veya daha fazla antifungalin etkinliğinin in vitro olarak belirlenmesi amacı ile, • Duyarlı bir popülasyon içinde direnç gelişiminintakip edilmesi için, • Yeni bulunmuş bir deneysel ilacın etkinliğinin belirlenmesi

Dersin Ön Koşulu

Mantarlar hakkında genel bilgi sahibi olmak ve temel antifungal ilaçları bilmek

Kaynaklar

1- EUCAST Klinik ve/veya epidemiyolojik önemi olan direnç mekanizmaları ve direnç saptama kılavuzu 2. CLSI antibiyotik duyarlılık testleri ve sınır değeri standartları

Notlar

www.nfid.org, www.cdc.gov.fungal


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Antimikrobiyal aktivite testlerinin prensiplerini bilir.
ÖÇ02 Günümüzde gündemde olan antifungal ajanları ve etki mekanizmalarını öğrenir.
ÖÇ03 Antifungal ajanlara direnç mekanizmalarını bilir.
ÖÇ04 Antifungal duyarlılık testlerinin nasıl yapıldığını bilir.
ÖÇ05 Antimikrobiyal testlerinin presiplerini bilir.
ÖÇ06 Mantarların oluşturdukları hastalıklarda antifungal ajanların genel özelliklerini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuar çalışmaları ile teknik becerilerin kazanılmış olması, bilgiye ulaşabilme, araştırma yapabilme, deney planlayabilme, problem çözebilme, deney sonuçlarını yorumlayabilme, sunum yapabilme, mikrobiyoloji ile ilgili konularda strateji geliştirebilme becerilerinin kazanılmış olması 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uluslar arası platformlarda kabul gören standartta kaliteli bir mikrobiyoloji eğitimi almış, bilim ufku genişlemiş ve mikrobiyoloji ile ilişkili bir çok sektörde tercih edilen, mikrobiyoloji konusunda yetkinleşmiş bir insan olmak 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Enfeksiyon etkenlerini izole eder. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Enfeksiyon etkenlerini tanımlama basamaklarını gerçekleştirir. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji ve immünoloji alanlarında kullanılan laboratuvar yöntemlerinin teorik ve pratik düzeyde bilinmesi ve uygulanması 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mikrobiyoloji bilim alanında etik değer ve sorunların farkında olunması
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mikrobiyoloji bilim alanında yayınlanmış araştırmalar konusunda eleştirel değerlendirme yapabilme becerisi kazanılması
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mikrobiyoloji alanında yapılan bir araştırmanın yazılı, sözlü ve görsel olarak sunulabilmesi ve yayına hazırlanabilmesi yetkinliğinin kazanılması 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Araştırma ve kariyer etiğinin kazanılmış olması 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Üzerinde çalışma yapılan (tez çalışması) spesifik konularda bilgilerin derinleştirilmiş olması 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Antifungal ajanlar, antimikrobik kemotöropötik tanımlar Ders kaynakları ve kitap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 1950'lerden günümüze:değişen antifungal ilaç spektrumu ( Maya-Küf) Ders kaynakları ve kitap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Antifungal aajanların etki mekanizmalarına göre sınıflandırılmaları(hücreduvarı) Ders kaynakları ve kitap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Antifungal ajanların etki mekanizmalarına göre sınıflandırılmaları(sitoplazmik membran) Ders kaynakları ve kitap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Antifungal ajanların etki mekanizmalarına göre sınıflandırılmaları(protein sentezi) Ders kaynakları ve kitap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Antifungal ajanların etki mekanizmalarına göre sınıflandırılmaları(nükleik asit sentezi) Ders kaynakları ve kitap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Antifungal ajanların etki mekanizmalarına göre sınıflandırılmaları(antimetabolit) Ders kaynakları ve kitap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Sınav Ders kaynakları ve kitap Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Antifungal dirençte getirdiği sorunlar Ders kaynakları ve kitap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Mantarlarda oluşan primer ve sekonder direnç Ders kaynakları ve kitap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Antifungal duyarlılık testleri, dilüsyon ve difüzyon testleri Ders kaynakları ve kitap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Direncin in vitro saptanması:Antifungal duyarlılık testleri -I Ders kaynakları ve kitap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Direncin in vitro saptanması:Antifungal duyarlılık testleri -II Ders kaynakları ve kitap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Antifungal dirençte konak Ders kaynakları ve kitap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Türlere göre direnç:Literatür çalışması Ders kaynakları ve kitap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
16 Sınav Ders kaynakları ve kitap Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Sınav Ders kaynakları ve kitap Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.10.2024 03:30