Genel Bilgi
Kod | MİK614 |
Ad | Antifungal İlaçlar ve Duyarlılık Testi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET MACİT İLKİT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET MACİT İLKİT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mantarların oluşturdukları hastalıklarda antifungal ajanların genel özellikleri,sınıflamaları, etki ve direnç mekanizmaları ve antifungal duyarlılık testlerinde kullanılan yöntemleri öğrenmek
Dersin İçeriği
İki veya daha fazla antifungalin etkinliğinin in vitro olarak belirlenmesi amacı ile, • Duyarlı bir popülasyon içinde direnç gelişiminintakip edilmesi için, • Yeni bulunmuş bir deneysel ilacın etkinliğinin belirlenmesi
Dersin Ön Koşulu
Mantarlar hakkında genel bilgi sahibi olmak ve temel antifungal ilaçları bilmek
Kaynaklar
1- EUCAST Klinik ve/veya epidemiyolojik önemi olan direnç mekanizmaları ve direnç saptama kılavuzu 2. CLSI antibiyotik duyarlılık testleri ve sınır değeri standartları
Notlar
www.nfid.org, www.cdc.gov.fungal
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antimikrobiyal aktivite testlerinin prensiplerini bilir. |
ÖÇ02 | Günümüzde gündemde olan antifungal ajanları ve etki mekanizmalarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Antifungal ajanlara direnç mekanizmalarını bilir. |
ÖÇ04 | Antifungal duyarlılık testlerinin nasıl yapıldığını bilir. |
ÖÇ05 | Antimikrobiyal testlerinin presiplerini bilir. |
ÖÇ06 | Mantarların oluşturdukları hastalıklarda antifungal ajanların genel özelliklerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar çalışmaları ile teknik becerilerin kazanılmış olması, bilgiye ulaşabilme, araştırma yapabilme, deney planlayabilme, problem çözebilme, deney sonuçlarını yorumlayabilme, sunum yapabilme, mikrobiyoloji ile ilgili konularda strateji geliştirebilme becerilerinin kazanılmış olması | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslar arası platformlarda kabul gören standartta kaliteli bir mikrobiyoloji eğitimi almış, bilim ufku genişlemiş ve mikrobiyoloji ile ilişkili bir çok sektörde tercih edilen, mikrobiyoloji konusunda yetkinleşmiş bir insan olmak | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enfeksiyon etkenlerini izole eder. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enfeksiyon etkenlerini tanımlama basamaklarını gerçekleştirir. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji ve immünoloji alanlarında kullanılan laboratuvar yöntemlerinin teorik ve pratik düzeyde bilinmesi ve uygulanması | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mikrobiyoloji bilim alanında etik değer ve sorunların farkında olunması | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mikrobiyoloji bilim alanında yayınlanmış araştırmalar konusunda eleştirel değerlendirme yapabilme becerisi kazanılması | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mikrobiyoloji alanında yapılan bir araştırmanın yazılı, sözlü ve görsel olarak sunulabilmesi ve yayına hazırlanabilmesi yetkinliğinin kazanılması | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırma ve kariyer etiğinin kazanılmış olması | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üzerinde çalışma yapılan (tez çalışması) spesifik konularda bilgilerin derinleştirilmiş olması | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antifungal ajanlar, antimikrobik kemotöropötik tanımlar | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | 1950'lerden günümüze:değişen antifungal ilaç spektrumu ( Maya-Küf) | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Antifungal aajanların etki mekanizmalarına göre sınıflandırılmaları(hücreduvarı) | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Antifungal ajanların etki mekanizmalarına göre sınıflandırılmaları(sitoplazmik membran) | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Antifungal ajanların etki mekanizmalarına göre sınıflandırılmaları(protein sentezi) | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Antifungal ajanların etki mekanizmalarına göre sınıflandırılmaları(nükleik asit sentezi) | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Antifungal ajanların etki mekanizmalarına göre sınıflandırılmaları(antimetabolit) | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Sınav | Ders kaynakları ve kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Antifungal dirençte getirdiği sorunlar | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Mantarlarda oluşan primer ve sekonder direnç | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Antifungal duyarlılık testleri, dilüsyon ve difüzyon testleri | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Direncin in vitro saptanması:Antifungal duyarlılık testleri -I | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Direncin in vitro saptanması:Antifungal duyarlılık testleri -II | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Antifungal dirençte konak | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Türlere göre direnç:Literatür çalışması | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
16 | Sınav | Ders kaynakları ve kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Sınav | Ders kaynakları ve kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |