MİK725 Seminer Dersi

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MİK725
Ad Seminer Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FÜGEN YARKIN


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin araştırma becerilerini geliştirmek, akademik tartışmalarda yer almasını ve alanla ilgili güncel konuları takip etmesini sağlamak

Dersin İçeriği

Literatür taraması, araştırma yöntemleri, veri analizi, akademik yazım, seminer sunumları, tartışma ve eleştiri, etik konular gibi içerikler ile bilimsel düşünmeyi teşvik etmek ve doktoranın araştırma aşamasında gereken hazırlıkları yapmak için önemlidir.

Dersin Ön Koşulu

Tıbbi mikrobiyoloji konularında temel becerilere sahip olmak

Kaynaklar

Research in Higher Education Journal of Higher Education A PhD Is Not Enough, Peter J. Feibelman

Notlar

The Craft of Research, Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, Joseph M. Williams How to Write a Lot: A Practical Guide to Productive Academic Writing, Paul J. Silvia


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mikroorganizmaların morfolojisi, fizyolojisi ve genetiği hakkında temel bilgiye sahip olur.
ÖÇ02 Mikrobiyoloji laboratuvar teknikleri ve tanı yöntemleri konusunda pratiklik kazanır.
ÖÇ03 Enfeksiyon hastalıklarının yayılma yolları, kontrol önlemleri ve halk sağlığı konularında anlayış geliştirir.
ÖÇ04 Mikrobiyoloji alanındaki güncel araştırmaları takip etme ve bu çalışmaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
ÖÇ05 Gündemdeki mikrobiyolojik konuları etkili bir şekilde sunma ve tartışma yeteneği geliştirir.
ÖÇ06 Tıbbi mikrobiyoloji alanındaki etik sorunlar ve profesyonel standartlar ile ilgili farkındalık kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuar çalışmaları ile teknik becerilerin kazanılmış olması, bilgiye ulaşabilme, araştırma yapabilme, deney planlayabilme, problem çözebilme, deney sonuçlarını yorumlayabilme, sunum yapabilme, mikrobiyoloji ile ilgili konularda strateji geliştirebilme becerilerinin kazanılmış olması 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uluslar arası platformlarda kabul gören standartta kaliteli bir mikrobiyoloji eğitimi almış, bilim ufku genişlemiş ve mikrobiyoloji ile ilişkili bir çok sektörde tercih edilen, mikrobiyoloji konusunda yetkinleşmiş bir insan olmak 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Enfeksiyon etkenlerini izole eder. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Enfeksiyon etkenlerini tanımlama basamaklarını gerçekleştirir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji ve immünoloji alanlarında kullanılan laboratuvar yöntemlerinin teorik ve pratik düzeyde bilinmesi ve uygulanması 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mikrobiyoloji bilim alanında etik değer ve sorunların farkında olunması
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mikrobiyoloji bilim alanında yayınlanmış araştırmalar konusunda eleştirel değerlendirme yapabilme becerisi kazanılması 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mikrobiyoloji alanında yapılan bir araştırmanın yazılı, sözlü ve görsel olarak sunulabilmesi ve yayına hazırlanabilmesi yetkinliğinin kazanılması 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Araştırma ve kariyer etiğinin kazanılmış olması 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Üzerinde çalışma yapılan (tez çalışması) spesifik konularda bilgilerin derinleştirilmiş olması 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer sunumu hazırlama Ders kitapları ve kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Seminer sunumu ve tartışma 1 Ders kitapları ve kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Seminer sunumu ve tartışma 2 Ders kitapları ve kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Seminer sunumu ve tartışma 3 Ders kitapları ve kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Seminer sunumu ve tartışma 4 Ders kitapları ve kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Seminer sunumu ve tartışma 5 Ders kitapları ve kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Seminer sunumu ve tartışma 6 Ders kitapları ve kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Seminer sunumu ve tartışma 7 Ders kitapları ve kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Seminer sunumu ve tartışma 8 Ders kitapları ve kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Seminer sunumu ve tartışma 9 Ders kitapları ve kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Seminer sunumu ve tartışma 10 Ders kitapları ve kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Seminer sunumu ve tartışma 11 Ders kitapları ve kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Seminer sunumu ve tartışma 12 Ders kitapları ve kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Seminer sunumu ve tartışma 13 Ders kitapları ve kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Seminer sunumu ve tartışma 14 Ders kitapları ve kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Seminer sunumu ve tartışma 15 Ders kitapları ve kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Seminer sunumu ve tartışma 16 Ders kitapları ve kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 70
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,80
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.10.2024 11:20