Genel Bilgi
Kod | MİK725 |
Ad | Seminer Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FÜGEN YARKIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin araştırma becerilerini geliştirmek, akademik tartışmalarda yer almasını ve alanla ilgili güncel konuları takip etmesini sağlamak
Dersin İçeriği
Literatür taraması, araştırma yöntemleri, veri analizi, akademik yazım, seminer sunumları, tartışma ve eleştiri, etik konular gibi içerikler ile bilimsel düşünmeyi teşvik etmek ve doktoranın araştırma aşamasında gereken hazırlıkları yapmak için önemlidir.
Dersin Ön Koşulu
Tıbbi mikrobiyoloji konularında temel becerilere sahip olmak
Kaynaklar
Research in Higher Education Journal of Higher Education A PhD Is Not Enough, Peter J. Feibelman
Notlar
The Craft of Research, Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, Joseph M. Williams How to Write a Lot: A Practical Guide to Productive Academic Writing, Paul J. Silvia
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikroorganizmaların morfolojisi, fizyolojisi ve genetiği hakkında temel bilgiye sahip olur. |
ÖÇ02 | Mikrobiyoloji laboratuvar teknikleri ve tanı yöntemleri konusunda pratiklik kazanır. |
ÖÇ03 | Enfeksiyon hastalıklarının yayılma yolları, kontrol önlemleri ve halk sağlığı konularında anlayış geliştirir. |
ÖÇ04 | Mikrobiyoloji alanındaki güncel araştırmaları takip etme ve bu çalışmaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
ÖÇ05 | Gündemdeki mikrobiyolojik konuları etkili bir şekilde sunma ve tartışma yeteneği geliştirir. |
ÖÇ06 | Tıbbi mikrobiyoloji alanındaki etik sorunlar ve profesyonel standartlar ile ilgili farkındalık kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar çalışmaları ile teknik becerilerin kazanılmış olması, bilgiye ulaşabilme, araştırma yapabilme, deney planlayabilme, problem çözebilme, deney sonuçlarını yorumlayabilme, sunum yapabilme, mikrobiyoloji ile ilgili konularda strateji geliştirebilme becerilerinin kazanılmış olması | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslar arası platformlarda kabul gören standartta kaliteli bir mikrobiyoloji eğitimi almış, bilim ufku genişlemiş ve mikrobiyoloji ile ilişkili bir çok sektörde tercih edilen, mikrobiyoloji konusunda yetkinleşmiş bir insan olmak | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enfeksiyon etkenlerini izole eder. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enfeksiyon etkenlerini tanımlama basamaklarını gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji ve immünoloji alanlarında kullanılan laboratuvar yöntemlerinin teorik ve pratik düzeyde bilinmesi ve uygulanması | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mikrobiyoloji bilim alanında etik değer ve sorunların farkında olunması | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mikrobiyoloji bilim alanında yayınlanmış araştırmalar konusunda eleştirel değerlendirme yapabilme becerisi kazanılması | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mikrobiyoloji alanında yapılan bir araştırmanın yazılı, sözlü ve görsel olarak sunulabilmesi ve yayına hazırlanabilmesi yetkinliğinin kazanılması | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırma ve kariyer etiğinin kazanılmış olması | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üzerinde çalışma yapılan (tez çalışması) spesifik konularda bilgilerin derinleştirilmiş olması | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer sunumu hazırlama | Ders kitapları ve kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Seminer sunumu ve tartışma 1 | Ders kitapları ve kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Seminer sunumu ve tartışma 2 | Ders kitapları ve kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Seminer sunumu ve tartışma 3 | Ders kitapları ve kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Seminer sunumu ve tartışma 4 | Ders kitapları ve kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Seminer sunumu ve tartışma 5 | Ders kitapları ve kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Seminer sunumu ve tartışma 6 | Ders kitapları ve kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Seminer sunumu ve tartışma 7 | Ders kitapları ve kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Seminer sunumu ve tartışma 8 | Ders kitapları ve kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Seminer sunumu ve tartışma 9 | Ders kitapları ve kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Seminer sunumu ve tartışma 10 | Ders kitapları ve kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Seminer sunumu ve tartışma 11 | Ders kitapları ve kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Seminer sunumu ve tartışma 12 | Ders kitapları ve kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Seminer sunumu ve tartışma 13 | Ders kitapları ve kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Seminer sunumu ve tartışma 14 | Ders kitapları ve kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Seminer sunumu ve tartışma 15 | Ders kitapları ve kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Seminer sunumu ve tartışma 16 | Ders kitapları ve kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,80 | ||
AKTS | 3 AKTS |