Genel Bilgi
Kod | FAR546 |
Ad | İyon Kanallarında Temel Kavramlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında öğrencinin iyon kanallarının temel kavramlarını öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İyon kanalları – Giriş, Voltaj kapılı iyon kanalları-I, Voltaj kapılı iyon kanalları-II, Ligand kapılı iyon kanalları-I, Ligand kapılı iyon kanalları-II, Nöronlardaki elektrik sinyallerinin üretiminde voltaj kapılı iyon kanallarının rolü-I, Nöronlardaki elektrik sinyallerinin üretiminde voltaj kapılı iyon kanallarının rolü-II, Nöronlardaki elektrik sinyallerinin üretiminde ligand kapılı iyon kanallarının rolü-I, Nöronlardaki elektrik sinyallerinin üretiminde ligand kapılı iyon kanallarının rolü-II, Ligand bağlanma, geçit ve iyon seçiciliği mekanizmaları, İyon kanallarının yapı-aktivite incelenmesi yöntemleri-I, İyon kanallarının yapı-aktivite incelenmesi yöntemleri-II, İyon kanalı işlevindeki değişikliklerin sinir sistemi bozukluklarına katkısı-I, İyon kanalı işlevindeki değişikliklerin sinir sistemi bozukluklarına katkısı-II
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Bilimsel veri tabanı
Notlar
Bilimsel veri tabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Voltaj kapılı iyon kanallarını ve ligand kapılı iyon kanallarını anlatır. |
ÖÇ02 | Nöronlardaki elektrik sinyallerinin üretiminde voltaj kapılı iyon kanallarının ve ligand kapılı iyon kanallarının rolünü tanımlar. |
ÖÇ03 | İyon kanallarının yapı-aktivite incelenmesi yöntemlerini sayar. |
ÖÇ04 | İyon kanalı işlevindeki değişikliklerin sinir sistemi bozukluklarına katkısını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji, farmakokinetik ve farmakodinamik kavramlarını açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların yan tesirlerini ve toksik tesirlerini açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | In vitro veya in vivo farmakolojik bir çalışma için deney düzeneğini kullanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel literatürleri takip eder | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bir araştırmanın projelendirilmesinde, sürdürülmesinde ve verilerin analizinde görev alır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma etiğinin öneminin farkındadır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşüncesini analitik bir şekilde ifade eder ve hipotez kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımının öneminin farkındadır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İyon kanalları – Giriş | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Voltaj kapılı iyon kanalları-I | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Voltaj kapılı iyon kanalları-II | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ligand kapılı iyon kanalları-I | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Ligand kapılı iyon kanalları-II | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Nöronlardaki elektrik sinyallerinin üretiminde voltaj kapılı iyon kanallarının rolü-I | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Nöronlardaki elektrik sinyallerinin üretiminde voltaj kapılı iyon kanallarının rolü-II | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
9 | Nöronlardaki elektrik sinyallerinin üretiminde ligand kapılı iyon kanallarının rolü-I | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Nöronlardaki elektrik sinyallerinin üretiminde ligand kapılı iyon kanallarının rolü-II | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ligand bağlanma, geçit ve iyon seçiciliği mekanizmaları | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İyon kanallarının yapı-aktivite incelenmesi yöntemleri-I | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İyon kanallarının yapı-aktivite incelenmesi yöntemleri-II | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İyon kanalı işlevindeki değişikliklerin sinir sistemi bozukluklarına katkısı-I | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İyon kanalı işlevindeki değişikliklerin sinir sistemi bozukluklarına katkısı-II | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,04 | ||
AKTS | 4 AKTS |