Genel Bilgi
Kod | FAR545 |
Ad | Moleküler Farmakoloji I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin farmakoloji bilimini moleküler düzeyde öğrenmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Hücrenin yapısı, organelleri, subsellüler yapılar ve bu yapıları etkileyen ilaçlar, reseptör teorileri, reseptörler, doz-yanıt ilişkileri, agonizma, antagonizma, reseptör sonrası mekanizmalar, G proteinleri, sinyal transdükleme sistemleri, iyon kanalları, hücresel enzimler, iyon pompaları, moleküler düzeyde ilaç etki mekanizmaları.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Dickenson J., et al. Molecular Pharmacology: From DNA to Drug Discovery, Wiley Blackwell.
Notlar
Bilimsel veri tabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Reseptörleri anlatır. |
ÖÇ02 | Sinyal transdükleme sistemlerini anlatır. |
ÖÇ03 | Agonizma ve antagonizma arasındaki farkı açıklar |
ÖÇ04 | Reseptör sonrası mekanizmaları anlatır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji, farmakokinetik ve farmakodinamik kavramlarını açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların yan tesirlerini ve toksik tesirlerini açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | In vitro veya in vivo farmakolojik bir çalışma için deney düzeneğini kullanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel literatürleri takip eder | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bir araştırmanın projelendirilmesinde, sürdürülmesinde ve verilerin analizinde görev alır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma etiğinin öneminin farkındadır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşüncesini analitik bir şekilde ifade eder ve hipotez kurar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde görev alır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımının öneminin farkındadır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hücrenin yapısı, ve subsellüler organelleri | Kitap ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hücre yapısını etkileyen ilaçlar | Kitap ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Reseptör teorileri | Kitap ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Reseptörler | Kitap ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Reseptörleri etkileyen ilaçlar | Kitap ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Doz-yanıt ilişkileri | Kitap ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Agonizma | Kitap ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Kitap ve bilimsel veritabanı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Antagonizma | Kitap ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Reseptör sonrası mekanizmalar | Kitap ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | G proteinleri | Kitap ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sinyal transdükleme sistemleri | Kitap ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İyon kanalları | Kitap ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Hücresel enzimler | Kitap ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | iyon pompaları | Kitap ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve bilimsel veritabanı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve bilimsel veritabanı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |