Genel Bilgi
Kod | FELH701 |
Ad | Felsefenin Temel Kavram ve Problemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Bilimsel Hazırlık |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Felsefe disiplinini tanıtmak ve temel kavramlarına ilişkin bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Felsefenin anlamı, bilgi türleri ve özellikleri, felsefenin konusu, gerekliliği ve bilim, din, sanat gibi diğer alanlarla ilişkisini konu edinen derstir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Günay, M. (2021). Metinlerle Felsefeye Giriş. Çizgi, İstanbul. Aristoteles, Metaphysics, Translated by David Ross. Felsefeye Giriş, Ahmet ARSLAN.
Notlar
Günay, M. (2021). Metinlerle Felsefeye Giriş. Çizgi, İstanbul. Aristoteles, Metaphysics, Translated by David Ross. Felsefeye Giriş, Ahmet ARSLAN.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Felsefi düşüncenin doğuşunu mithostan logosa geçiş olarak anlar.; |
ÖÇ02 | Felsefenin temel konularının varlık, bilgi ve değer olduğunu öğrenir |
ÖÇ03 | Felsefenin gerekliliğini öğrenir. |
ÖÇ04 | Felsefenin işlevini anlar. |
ÖÇ05 | Çeşitli filozofların görüşlerini karşılaştırır |
ÖÇ06 | Bilim felsefesinin kavram ve problemlerini bilir |
ÖÇ07 | Siyaset felsefesinin kavram ve problemlerini bilir |
ÖÇ08 | Sanat felsefesinin kavram ve problemlerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Felsefenin Anlamı | Bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Bilginin Tanımı ve Bilgi Türlerine Genel Bakış | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Gündelik Bilgi- Dinsel Bilgi | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Teknik Bilgi-Sanatsal Bilgi-Bilimsel Bilgi | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Felsefe Bilgisi ve Özellikleri | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Varlık felsefesi | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | bilim felsefesi | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | bilgi felsefesi | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | ahlak felsefesi | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
11 | siyaset felsefesi | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | sanat felsefesi | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | inanma felsefesi | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | güncel felsefe sorunları | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | genel değerlendirme | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 13 | 13 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 34 | 34 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,64 | ||
AKTS | 7 AKTS |