Genel Bilgi
Kod | FAR614 |
Ad | Antioksidan Tedavi Prensipleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. OLCAY KIROĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Serbest radikaller, oksidatif stres ve serbest radikallerin tepkimeleri,serbest radikal kaynakları ve hasar mekanizmaları anlatır. Enzimatik ve nonenzimatik antioksidanlar bilir.
Dersin İçeriği
Serbest radikaller, oksidatif stres ve serbest radikallerin tepkimeleri,serbest radikal kaynakları ve hasar mekanizmaları anlatılır. Enzimatik ve nonenzimatik antioksidanlar bilinir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Basic and Clinical Pharmacology (Katzung), 2. The Pharmacologıcal Basıs of Therapeutıcs (Goodman and Gilman), 3. Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Editör: Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp
Notlar
Basic and Clinical Pharmacology (Katzung), 2. The Pharmacologıcal Basıs of Therapeutıcs (Goodman and Gilman), 3. Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Editör: Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Reaktif Oksijen Türleri ve kaynakları ve serbest radikal kaynaklarını anlatır. |
ÖÇ02 | Oksidatif stres ve serbest radikallerin tepkimeleri bilir |
ÖÇ03 | Serbest radikal hasar mekanizmasını tanımlar. |
ÖÇ04 | DNA hasar tamiri mekanizmalarını bilir. |
ÖÇ05 | Enzimatik ve non enzimatik antioksidanları öğrenir. |
ÖÇ06 | Beslenmede antioksidanlar ve serbest radikalleri tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaçların etki mekanizmaları, yan tesirleri, toksik tesirlerini tartışır. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç etkilerini, ilaç etkileşmelerini ve organ sistemleri üzerindeki etkilerini sistematik bir yaklaşımla açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel bir projeyi planlar, uygular ve sonlandırır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakolojinin araştırma alanlarını ve araştırma tekniklerini tanır | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki bilimsel makaleleri karşılaştırmalı olarak inceler ve derler. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In vitro veya in vivo farmakolojik bir araştırma için deney düzeneğini hazırlar ve sorunları çözer. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma projesinden elde ettiği verileri bilimsel araştırma makalesi haline getirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İlaç konusundaki bilgileri nedeni ile toplumda ilaç kullanımını ve etkilerini değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç geliştirmede klinik faz çalışmalarını açıklar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışma verilerini istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımı konusundaki farkındalığı ile toplum sağlığına katkıda bulunur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Serbest radikallere giriş | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Oksidatif stres ve serbest radikallerin tepkimeleri | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Reaktif Oksijen Türleri ve kaynakları | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Serbest radikal kaynakları | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Serbest radikal hasar -1mekanizması | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Serbest radikal hasar mekanizması-2 | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | DNA hasar tamiri | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Farmakoloji Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Antioksidanlara giriş | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Enzimatik antioksidanlar | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Nonenzimatik Antioksidanlar | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Beslenmede antioksidanlar ve serbest radikaller | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bitkisel fenoller | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Makale tartışması-1 | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Makale tartışması-2 | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farmakoloji Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farmakoloji Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |