Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
FARMAKOLOJİ (DR) | |
Kod | FAR634 |
Ad | Biyofarmasi ve Farmakokinetik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EDA KUMCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Biyofarmasi ve farmakokinetiğin temellerinin ve bu temeller ile rasyonel farmakoterapi arasındaki ilişkinin kavranması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Biyofarmaside temel kavramlar, İlaçların absorbsiyon hızını belirleyen faktörler, İlaçların absorbsiyon hızını belirleyen faktörler, İlaçların absorbsiyon derecesini belirleyen faktörler, İlaçların farmasötik şekilleri, İlaçların farmasötik şekilleri ve biyofarmasötik faktörler, Biyofarmasötik Sınıflandırma Sistemi, Jenerik ilaçlar, Biyobenzer ilaçlar
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Biyofarmasötik ve Klinik Farmakokinetik Milo Gabaldi Çeviren: Doç. Dr. Gül Ayanoğlu, Ankara 1981
Notlar
İlgili literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel farmakokinetik kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Biyofarmasi ve farmakokinetik kavramlarını ilişkilendirir. |
ÖÇ03 | Temel farmakodinamik kavramları açıklar. |
ÖÇ04 | Biyofarmasi ve farmakodinamik kavramlarını ilişkilendirir. |
ÖÇ05 | Biyofarmasötik ürünü tanımlar ve örnekler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaçların etki mekanizmaları, yan tesirleri, toksik tesirlerini tartışır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç etkilerini, ilaç etkileşmelerini ve organ sistemleri üzerindeki etkilerini sistematik bir yaklaşımla açıklar | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel bir projeyi planlar, uygular ve sonlandırır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakolojinin araştırma alanlarını ve araştırma tekniklerini tanır | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki bilimsel makaleleri karşılaştırmalı olarak inceler ve derler. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In vitro veya in vivo farmakolojik bir araştırma için deney düzeneğini hazırlar ve sorunları çözer. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma projesinden elde ettiği verileri bilimsel araştırma makalesi haline getirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İlaç konusundaki bilgileri nedeni ile toplumda ilaç kullanımını ve etkilerini değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç geliştirmede klinik faz çalışmalarını açıklar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışma verilerini istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımı konusundaki farkındalığı ile toplum sağlığına katkıda bulunur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyofarmaside temel kavramlar-1 | Ders bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Biyofarmasötik kavramlar | Ders bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İlaçların absorbsiyon hızını belirleyen faktörler | İigili ilteratürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İlaçların absorbsiyon derecesini belirleyen faktörler | İigili ilteratürler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
5 | İlaçların farmasötik şekilleri-1 | İigili ilteratürler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
6 | Farmasötik şekiller | İigili ilteratürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İlaçların farmasötik şekilleri ve biyofarmasötik faktörler | İigili ilteratürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Yazılı Sınav |
9 | Biyofarmasötik faktörler, farmasötik şekiller | İigili ilteratürler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Biyofarmasötik Sınıflandırma Sistemi | İigili ilteratürler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Biyofarmasötik Sınıflandırma | İigili ilteratürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Jenerik İlaçlar | İigili ilteratürler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Jenerik İlaç örnekleri | İigili ilteratürler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Biyobenzer ilaçlar | İigili ilteratürler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Biyobenzer ilaçlara örnekler | İigili ilteratürler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |