Genel Bilgi
Kod | FAR656 |
Ad | İlaç Etkisi ve Yaşam Bilgisi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilere ilaç etkisi ve yaşam bilgisinin temelini öğretmeyi ve bu kapsamda Ayurvedik tıbbın temel prensiplerini, beden tiplerini, bu bilgilerin modern tıbbi uygulamalarla nasıl entegre edilebileceğini ve Ayurvedik tanı yöntemleri, yaşam tarzı önerileri ve tıbbi bitkilerin kullanıldığı bütüncül tedavilerin farmakolojik temellerinin anlaşılmasını ve farmakolojik yaklaşımlarla Ayurvedik prensiplerin nasıl birleştirilebileceğinin öğretilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
İlaç etkisi ve yaşam bilgisinde bireyselleştirilmiş tedavi prensipleri, Yaşam bilgisinde bireysel beden tipine yönelik tedavinin temelleri, Sağlıkta denge durumu, Ayurvedik tıp ve farmakolojik tedavi prensipleri, Beden tiplerinin fiziksel, zihinsel ve duygusal özellikleri, Beden tipi dengesizliklerinin belirtileri, nedenleri ve tedavi yöntemleri-I, Beden tipi dengesizliklerinin belirtileri,nedenleri ve tedavi yöntemleri-II, Ayurvedik tedavi yaklaşımlarının farmakolojik temelleri-I, Ayurvedik tedavi yaklaşımlarının farmakolojik temelleri-II, Beden tipine uygun yaşam tarzının tedavideki rolü ve farmakolojik etkilerinin analiz edilmesi, Yaşam bilgisinde detoksun kullanımı ve farmakolojik tedaviye katkısı, Ayurvedik Farmakoloji, Farmakolojik tedavi ve Ayurvedik prensiplerin entegrasyonu, Yaşam bilgisinde kronik hastalıkların yönetimi ve yaşam kalitesinin artırılması, İlaç etkisi ve yaşam bilgisi ile ilgili Ar-Ge çalışmaları, güncel literatürler ve vaka analizleri
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Bilimsel veri tabanı
Notlar
Bilimsel veri tabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlaç etkisi ve yaşam bilgisinde bireyselleştirilmiş tedavi prensiplerini açıklar. |
ÖÇ02 | Sağlıkta denge durumu, Ayurvedik tıp ve farmakolojik tedavi prensiplerini anlatır. |
ÖÇ03 | Ayurvedik tedavi yaklaşımlarının farmakolojik temellerini açıklar. |
ÖÇ04 | Yaşam bilgisinde kronik hastalıkların yönetimini ve yaşam kalitesinin artırılmasını anlatır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaçların etki mekanizmaları, yan tesirleri, toksik tesirlerini tartışır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç etkilerini, ilaç etkileşmelerini ve organ sistemleri üzerindeki etkilerini sistematik bir yaklaşımla açıklar | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel bir projeyi planlar, uygular ve sonlandırır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakolojinin araştırma alanlarını ve araştırma tekniklerini tanır | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki bilimsel makaleleri karşılaştırmalı olarak inceler ve derler. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In vitro veya in vivo farmakolojik bir araştırma için deney düzeneğini hazırlar ve sorunları çözer. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma projesinden elde ettiği verileri bilimsel araştırma makalesi haline getirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İlaç konusundaki bilgileri nedeni ile toplumda ilaç kullanımını ve etkilerini değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç geliştirmede klinik faz çalışmalarını açıklar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışma verilerini istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımı konusundaki farkındalığı ile toplum sağlığına katkıda bulunur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlaç etkisi ve yaşam bilgisinde bireyselleştirilmiş tedavi prensipleri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yaşam bilgisinde bireysel beden tipine yönelik tedavinin temelleri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sağlıkta denge durumu, Ayurvedik tıp ve farmakolojik tedavi prensipleri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Beden tiplerinin fiziksel, zihinsel ve duygusal özellikleri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Beden tipi dengesizliklerinin belirtileri, nedenleri ve tedavi yöntemleri-I | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Beden tipi dengesizliklerinin belirtileri, nedenleri ve tedavi yöntemleri-II | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ayurvedik tedavi yaklaşımlarının farmakolojik temelleri-I | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
9 | Ayurvedik tedavi yaklaşımlarının farmakolojik temelleri-II | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Beden tipine uygun yaşam tarzının tedavideki rolü ve farmakolojik etkilerinin analiz edilmesi | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yaşam bilgisinde detoksun kullanımı ve farmakolojik tedaviye katkısı | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ayurvedik Farmakoloji | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Farmakolojik tedavi ve Ayurvedik prensiplerin entegrasyonu | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yaşam bilgisinde kronik hastalıkların yönetimi ve yaşam kalitesinin artırılması | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İlaç etkisi ve yaşam bilgisi ile ilgili Ar-Ge çalışmaları, güncel literatürler ve vaka analizleri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,04 | ||
AKTS | 4 AKTS |