Genel Bilgi
Kod | FAR618 |
Ad | Proje Hazırlama Uygulama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURAN ÖĞÜLENER |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonunda öğrencilerin, bilimsel araştırma projesi hazırlayabilme ve araştırma projesini yayın haline getirebilme aşamalarını aşamalarını açıklayabilme ve uygulayabilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bilimsel araştırma projesinin planlanması, gerçekleştirilmesi ve elde edilen sonuçların değerlendirilerek bilimsel yayın haline getirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020 Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı 11. Baskı, Güzem Can Yayınları, 2016
Notlar
Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Hatiboğlu Yayınevi, 2017
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Literatür bilgisinden yararlanarak hipotez oluşturabilir. |
ÖÇ02 | Mevcut literatürleri yorumlayarak hipotezinin özgünlüğünü ve literatür bilgisindeki yerini açıklar. |
ÖÇ03 | Hipotezinin araştırılmasında kullanacağı yöntemleri belirler ve literatür bilgisiyle yöntemlerin güvenilirliğini sunar. |
ÖÇ04 | Proje sonuçlarının bilime yapacağı katkıları tanımlar |
ÖÇ05 | Projeyi bütçelendirir. |
ÖÇ06 | Bilimsel makalenin bölümlerini tanımlar. |
ÖÇ07 | Bilimsel makale ile ilgili teknik bilgileri açıklar. |
ÖÇ08 | Bilimsel makale yazımında güncel literatür bilgisini kullanır. |
ÖÇ09 | Literatür desteğiyle sonuçları yorumlar ve tartışır. |
ÖÇ10 | Ulusal/Uluslararası düzeyde bilimsel bilgiyi sunar eleştirel düşünme becerisini kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaçların etki mekanizmaları, yan tesirleri, toksik tesirlerini tartışır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç etkilerini, ilaç etkileşmelerini ve organ sistemleri üzerindeki etkilerini sistematik bir yaklaşımla açıklar | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel bir projeyi planlar, uygular ve sonlandırır | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakolojinin araştırma alanlarını ve araştırma tekniklerini tanır | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki bilimsel makaleleri karşılaştırmalı olarak inceler ve derler. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In vitro veya in vivo farmakolojik bir araştırma için deney düzeneğini hazırlar ve sorunları çözer. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma projesinden elde ettiği verileri bilimsel araştırma makalesi haline getirir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İlaç konusundaki bilgileri nedeni ile toplumda ilaç kullanımını ve etkilerini değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç geliştirmede klinik faz çalışmalarını açıklar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışma verilerini istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımı konusundaki farkındalığı ile toplum sağlığına katkıda bulunur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Literatür gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Bilimsel Araştırma Projesi | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Hipotez ve Araştırma Projesindeki Önemi | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | Bilimsel Araştırma Projesinin Bölümleri | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Bilimsel Araştırma Projesinin Yürütülmesi | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Bilimsel Verilerin Değerlendirilmesi Ve Sonuçlandırılması | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
7 | Örnek Bilimsel Araştırma Projelerinin Sunumu | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | sunumların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bilimsel Araştırma Proje Örnekleri | Konu ile ilgili sunumların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Bilimsel Makale Nedir Ve Bölümleri | Literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Anlatım |
11 | Makale Giriş Bölümü Nasıl Yazılır. | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
12 | Makalenin Materyal-Metod Bölümü Nasıl Yazılır. | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
13 | Verilerin Makalede Sunumu Nasıl Yapılır. | Literatür değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Makalenin Tartışma Bölümü Nasıl Yazılır. | Literatür değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım |
15 | Öğrenci Makalelerinin Tartışması Ve Analizi | Literatür değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunumların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunumların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |