FAR618 Proje Hazırlama Uygulama

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FAR618
Ad Proje Hazırlama Uygulama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NURAN ÖĞÜLENER


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin sonunda öğrencilerin, bilimsel araştırma projesi hazırlayabilme ve araştırma projesini yayın haline getirebilme aşamalarını aşamalarını açıklayabilme ve uygulayabilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırma projesinin planlanması, gerçekleştirilmesi ve elde edilen sonuçların değerlendirilerek bilimsel yayın haline getirilmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020 Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı 11. Baskı, Güzem Can Yayınları, 2016

Notlar

Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Hatiboğlu Yayınevi, 2017


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Literatür bilgisinden yararlanarak hipotez oluşturabilir.
ÖÇ02 Mevcut literatürleri yorumlayarak hipotezinin özgünlüğünü ve literatür bilgisindeki yerini açıklar.
ÖÇ03 Hipotezinin araştırılmasında kullanacağı yöntemleri belirler ve literatür bilgisiyle yöntemlerin güvenilirliğini sunar.
ÖÇ04 Proje sonuçlarının bilime yapacağı katkıları tanımlar
ÖÇ05 Projeyi bütçelendirir.
ÖÇ06 Bilimsel makalenin bölümlerini tanımlar.
ÖÇ07 Bilimsel makale ile ilgili teknik bilgileri açıklar.
ÖÇ08 Bilimsel makale yazımında güncel literatür bilgisini kullanır.
ÖÇ09 Literatür desteğiyle sonuçları yorumlar ve tartışır.
ÖÇ10 Ulusal/Uluslararası düzeyde bilimsel bilgiyi sunar eleştirel düşünme becerisini kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaçların etki mekanizmaları, yan tesirleri, toksik tesirlerini tartışır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç etkilerini, ilaç etkileşmelerini ve organ sistemleri üzerindeki etkilerini sistematik bir yaklaşımla açıklar
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel bir projeyi planlar, uygular ve sonlandırır 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmakolojinin araştırma alanlarını ve araştırma tekniklerini tanır
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farmakoloji alanındaki bilimsel makaleleri karşılaştırmalı olarak inceler ve derler. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği In vitro veya in vivo farmakolojik bir araştırma için deney düzeneğini hazırlar ve sorunları çözer.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Araştırma projesinden elde ettiği verileri bilimsel araştırma makalesi haline getirir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İlaç konusundaki bilgileri nedeni ile toplumda ilaç kullanımını ve etkilerini değerlendirir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlaç geliştirmede klinik faz çalışmalarını açıklar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çalışma verilerini istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Akılcı ilaç kullanımı konusundaki farkındalığı ile toplum sağlığına katkıda bulunur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Literatür gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Bilimsel Araştırma Projesi Konu ile ilgili literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
3 Hipotez ve Araştırma Projesindeki Önemi Konu ile ilgili literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
4 Bilimsel Araştırma Projesinin Bölümleri Konu ile ilgili literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
5 Bilimsel Araştırma Projesinin Yürütülmesi Konu ile ilgili literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Bilimsel Verilerin Değerlendirilmesi Ve Sonuçlandırılması Konu ile ilgili literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
7 Örnek Bilimsel Araştırma Projelerinin Sunumu Konu ile ilgili literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar sunumların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bilimsel Araştırma Proje Örnekleri Konu ile ilgili sunumların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Bilimsel Makale Nedir Ve Bölümleri Literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Anlatım
11 Makale Giriş Bölümü Nasıl Yazılır. Konu ile ilgili literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Makalenin Materyal-Metod Bölümü Nasıl Yazılır. Konu ile ilgili literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Verilerin Makalede Sunumu Nasıl Yapılır. Literatür değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Makalenin Tartışma Bölümü Nasıl Yazılır. Literatür değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım
15 Öğrenci Makalelerinin Tartışması Ve Analizi Literatür değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunumların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunumların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 30.09.2024 06:58