Genel Bilgi
Kod | FAR725 |
Ad | Seminer Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET ATA SEÇİLMİŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Literatür araştırma, değerlendirme ve sunum yapabilme yetkinliğini kazandırmak
Dersin İçeriği
Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri tarama, literatürü değerlendirme ve seminer konusunu planlama, seminer hazırlama.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji Prof. Dr. Oğuz Kayaalp, Goodman & Gilmans The Pharmacological Basis of Therapeutics, B.G. Katzung Basic and Clinical Pharmacology.
Notlar
İlgili temel ve güncel literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri takip etmek. |
ÖÇ02 | Seminer konusuna karar verme |
ÖÇ03 | Literatürü değerlendirme ve seminer konusuna göre düzenleme |
ÖÇ04 | Bilgileri bir rapor haline getirip sunma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaçların etki mekanizmaları, yan tesirleri, toksik tesirlerini tartışır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç etkilerini, ilaç etkileşmelerini ve organ sistemleri üzerindeki etkilerini sistematik bir yaklaşımla açıklar | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel bir projeyi planlar, uygular ve sonlandırır | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakolojinin araştırma alanlarını ve araştırma tekniklerini tanır | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki bilimsel makaleleri karşılaştırmalı olarak inceler ve derler. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In vitro veya in vivo farmakolojik bir araştırma için deney düzeneğini hazırlar ve sorunları çözer. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma projesinden elde ettiği verileri bilimsel araştırma makalesi haline getirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İlaç konusundaki bilgileri nedeni ile toplumda ilaç kullanımını ve etkilerini değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç geliştirmede klinik faz çalışmalarını açıklar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışma verilerini istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımı konusundaki farkındalığı ile toplum sağlığına katkıda bulunur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak III | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak IV | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak V | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak VI | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak VII | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Seminer konusuna göre düzenleme yapmak I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Seminer konusuna göre düzenleme yapmak II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Seminer konusuna göre düzenleme yapmak III | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Seminer konusuna göre düzenleme yapmak IV | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Seminer konusuna göre düzenleme yapmak V | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Seminer konusuna göre düzenleme yapmak VI | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
15 | Seminer konusuna göre düzenleme yapmak | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,80 | ||
AKTS | 3 AKTS |