FAR725 Seminer Dersi

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FAR725
Ad Seminer Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET ATA SEÇİLMİŞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MEHMET ATA SEÇİLMİŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NURAN ÖĞÜLENER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. EDA KUMCU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YUSUF KARATAŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CEMİL GÖÇMEN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. FATMA PEYMAN ERTUĞ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. OLCAY KIROĞLU (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Halil Mahir KAPLAN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Literatür araştırma, değerlendirme ve sunum yapabilme yetkinliğini kazandırmak

Dersin İçeriği

Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri tarama, literatürü değerlendirme ve seminer konusunu planlama, seminer hazırlama.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji Prof. Dr. Oğuz Kayaalp, Goodman & Gilmans The Pharmacological Basis of Therapeutics, B.G. Katzung Basic and Clinical Pharmacology.

Notlar

İlgili temel ve güncel literatürler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri takip etmek.
ÖÇ02 Seminer konusuna karar verme
ÖÇ03 Literatürü değerlendirme ve seminer konusuna göre düzenleme
ÖÇ04 Bilgileri bir rapor haline getirip sunma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaçların etki mekanizmaları, yan tesirleri, toksik tesirlerini tartışır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç etkilerini, ilaç etkileşmelerini ve organ sistemleri üzerindeki etkilerini sistematik bir yaklaşımla açıklar
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel bir projeyi planlar, uygular ve sonlandırır 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmakolojinin araştırma alanlarını ve araştırma tekniklerini tanır 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farmakoloji alanındaki bilimsel makaleleri karşılaştırmalı olarak inceler ve derler. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği In vitro veya in vivo farmakolojik bir araştırma için deney düzeneğini hazırlar ve sorunları çözer.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Araştırma projesinden elde ettiği verileri bilimsel araştırma makalesi haline getirir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İlaç konusundaki bilgileri nedeni ile toplumda ilaç kullanımını ve etkilerini değerlendirir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlaç geliştirmede klinik faz çalışmalarını açıklar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çalışma verilerini istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Akılcı ilaç kullanımı konusundaki farkındalığı ile toplum sağlığına katkıda bulunur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak I Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak II Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak III Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak IV Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
5 Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak V Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak VI Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
7 Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak VII Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Seminer konusuna göre düzenleme yapmak I Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
10 Seminer konusuna göre düzenleme yapmak II Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Seminer konusuna göre düzenleme yapmak III Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 Seminer konusuna göre düzenleme yapmak IV Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Seminer konusuna göre düzenleme yapmak V Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Seminer konusuna göre düzenleme yapmak VI Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
15 Seminer konusuna göre düzenleme yapmak Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 70
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,80
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.10.2024 11:10