Genel Bilgi
Kod | FAR720 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET ATA SEÇİLMİŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel bir araştırma konusunun nasıl tasarlanabileceği anlatır. Ortaya koyduğu hipotezi destekleyecek deneysel araştırmaları nasıl yapılandıracağını bilir. Deneysel sonuçların nasıl istatistiksel analiz yapılacağı ve nasıl bilimsel rapora dönüştürüleceğini uygular.
Dersin İçeriği
Bilimsel bir araştırma konusu nasıl tasarlanabileceği anlatılır. Ortaya koyduğu hipotezi destekleyecek deneysel araştırmaları nasıl yapılandıracağı öğretilir. Deneysel sonuçların nasıl istatistiksel analiz yapılacağı ve nasıl bilimsel rapora dönüştürüleceği öğretilir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Basic and Clinical Pharmacology (Katzung), 2. The Pharmacologıcal Basıs of Therapeutıcs (Goodman and Gilman), 3. Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Editör: Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp
Notlar
İnternet ve kütüphane veritabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel bir araştırma konusu tasarlayabilecektir. |
ÖÇ02 | Ortaya koyduğu hipotez ile ilişkili araştırma yapmak için gerekli olan deneysel yöntemleri yapılandırabilecektir. |
ÖÇ03 | Analiz ettiği deneysel verileri değerlendirebilecektir |
ÖÇ04 | Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda elde ettiği bulguları değerlendirebilecek ve bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaçların etki mekanizmaları, yan tesirleri, toksik tesirlerini tartışır. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç etkilerini, ilaç etkileşmelerini ve organ sistemleri üzerindeki etkilerini sistematik bir yaklaşımla açıklar | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel bir projeyi planlar, uygular ve sonlandırır | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakolojinin araştırma alanlarını ve araştırma tekniklerini tanır | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki bilimsel makaleleri karşılaştırmalı olarak inceler ve derler. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In vitro veya in vivo farmakolojik bir araştırma için deney düzeneğini hazırlar ve sorunları çözer. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma projesinden elde ettiği verileri bilimsel araştırma makalesi haline getirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İlaç konusundaki bilgileri nedeni ile toplumda ilaç kullanımını ve etkilerini değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç geliştirmede klinik faz çalışmalarını açıklar. | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışma verilerini istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımı konusundaki farkındalığı ile toplum sağlığına katkıda bulunur. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusunu belirlemek üzere öğrencinin bilgi birikiminin olduğu ve ilgi duyduğu konularda fikir alışverişinde bulunulması. | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Öğrencinin çalışmak istediği konuya yönelik literatür taramalarının değerlendirilmesi | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi, tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi | Farmakoloji kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Tez çalışması kapsamında kullanılacak deneysel yöntemlere, cihazlar ve deneysel parametrelere karar verilmesi. | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylere ilişkin labaratuar ön hazırlıkların yapılması | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tez deneyi öncesi gerekli olan yöntemler için ön çalışmanın yapılması | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Tez deneylerinin yapılması | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Farmakoloji Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Tez deneylerinin yapılması - II | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Tez deneylerinin yapılması -III | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
11 | Tez deneylerinin yapılması - IV | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
12 | Tez deneylerinin yapılması - V | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
13 | Tez deneylerinin yapılması VI | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
14 | Deney sonuçlarına ilişkin bulguların değerlendirilmesi | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Deney sonuçlarına ilişkin bulguların değerlendirilmesi II | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farmakoloji kitapları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farmakoloji kitapları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |