Trans609 Biochemical Interaction of Biomolecules

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod Trans609
Ad Biochemical Interaction of Biomolecules
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖZLEM GÖRÜROĞLU ÖZTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ÖZLEM GÖRÜROĞLU ÖZTÜRK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

to learn the physical, chemical and biological characteristics of biomolecules to understand which method can be used according to the characteristics of biomolecules

Dersin İçeriği

Identification of specific biomolecules (carbohydrates, proteins, lipids, nucleic acids) for structural analysis the analytical methods which depends on physical, chemical and structural properties.

Dersin Ön Koşulu

Basic knowledge in biology, chemistry and biochemistry

Kaynaklar

Lehninger Principles of Biochemistry

Notlar

Devlin Textbook of Biochemistry


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 to learn the physical, chemical and biological characteristics of biomolecules
ÖÇ02 to understand which method can be used according to the characteristics of biomolecules
ÖÇ03 to learn general principles of chromatography and chromatographic methods used for biomolecules.
ÖÇ04 to learn general principles of mass spectrometry and methods used for biomolecules.
ÖÇ05 to understand electrophoresis and capillary electrophoresis methods.
ÖÇ06 to learn the basic principles of Flowcytometry
ÖÇ07 to learn the basic principles of Molecular Methods


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve translasyonel tıp alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıbbın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik yöntemleri tanımlar, ilgili yazılımları etkili kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp ile ilgili çalışmalarda kuramsal ve uygulamalı bilgilerini üst düzeyde kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıbba yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, gereç ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler (alet, yöntem, tedavi, ilaç) geliştirir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel Tıp laboratuvarlarının düzenini sürdürür ve laboratuvarda çalışma saatlerinde öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşılması halinde çözüm önerileri geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel tıp ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide (SCI, SCI-Expanded, SSCI, or AHCI) kapsamında) yayınlar ve bilimsel toplantılarda sunar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile translasyonel tıp alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar ve toplumu bilgilendirmek üzere sunar. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Translasyonel Tıp alanında uzman veya uzman olmayan gruplarla güncel gelişme ve araştırmalar hakkında yazılı, sözlü ve görsel olarak nicel ve nitel verilerle de destekleyerek etkin bir iletişim kurar.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp ile ilgili bir kavram, konu veya olgunun nasıl öğretilmesi gerektiğini öğrenir.
PÖÇ17 Belirsiz Akranlarıyla bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Translasyonel tıp ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekleyerek toplumsal strateji, uygulama planları ve kalite süreçlerinde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun translasyonel tıp konusunda farkındalığının artmasını sağlar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 The physical, chemical, structural features, biological functions of biomolecules 1 (carbohydrates) Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 The physical, chemical, structural features, biological functions of biomolecules 2 (proteins) Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 The physical, chemical, structural features, biological functions of biomolecules 3 (proteins) Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 The physical, chemical, structural features, biological functions of biomolecules 4 (lipids) Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 The physical, chemical, structural features, biological functions of biomolecules 5 (lipids) Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 The physical, chemical, structural features, biological functions of biomolecules 6 (nucleic acids) Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
7 The physical, chemical, structural features, biological functions of biomolecules 7 (nucleic acids) Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar none Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 The basic principles of protein separation techniques 1 (Electrophoresis and Chromatography) Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
10 The basic principles of protein separation techniques 2 (Electrophoresis and Chromatography) Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 The basic principles of protein separation techniques 3 (Capiller Electrophoresis, Mass Spectrometry) Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
12 Basic principles of Flowcytometry Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
13 Basic principles of Molecular Methods 1 Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Basic principles of Molecular Methods 2 Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
15 Article criticim Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları none Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları none Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 5 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 11 3 33
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 04:28