Genel Bilgi
Kod | BİK612 |
Ad | Nörotrasmitterler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ABDULLAH TULİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Nörotransmitterler ve biyokimyasal yolaklarını anlamak
Dersin İçeriği
Nörotransmitterler ve biyokimyasal etkileri
Dersin Ön Koşulu
Başarılı olmak
Kaynaklar
Lenninger ve lippincot
Notlar
Makale
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nörotransmitterlerin tanımlamaları |
ÖÇ02 | Nörotransmitterlerin sentezi, salınması, depolanması ve inaktivasyonu hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Kolinerjik, adrenerjik, dopaminerjik, gabaerjik sistem işleyişini kavrar. |
ÖÇ04 | Diğer nörotransmitterleri ve mekanizmalarını kavrar. |
ÖÇ05 | Nörotransmitterlerin yapı ve işlevleri ile ilgili bozuklukların biyokimyasal temelleri konusunda bilgilenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Biyokimyanın tarihçesini, canlılarda bulunan temel biyokimyasal olayları çözümleyebilecektir | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Karbonhidrat metabolizmasının önemini ve düzenlenmesini tartışabilecektir. | |
PÖÇ03 | Belirsiz | Lipitlerin fonksiyonlarını ve taşınmalarını tartışabilecektir. | 2 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Proteinlerin yapısını açıklayabilecektir. | 1 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Enzimin tanımını ve işlevini tartışabilecektir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nörotransmitterlerin tanımlanması | Slayt | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kolinrjik, dopaminerjik, gabaerjik kavramların tanımlanması | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Kolinerjik, dopaminerjik ve gabaerjik nörotransmitterlerin mekanimaları | Nörotransmitterlerin mekanizmasını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
4 | Serotonin ve reseptör ailesi | Serotonin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
5 | Nörotransmitterlerin sentezi ve salınımı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | GABA reseptörleri | GABA reseptörlerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
7 | Genel değerlendirme | Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Aminoasit nörotransmitterler | Amino asit nörotransmitterlerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Sinir sistemi polipeptitleri | Polipeptitlerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Endorfinler | Endorfinlerin mekanizması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
12 | Nörotransmitterler ve beyindeki işlevi | Beyin | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Glutamaterjik sistem ve reseptörleri | Glutamat hakında ön bilgi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Alzheimer hastalığında transmitterlerin rolü | Alzheime ile transmitterler arasındaki ilişkiyi çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Parkinson hastalığında transmitter ve reseptörlerinin rolü | Parkinson hastalığı ile arasındaki ilişki | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |