MK577 Product Design and Development

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MK577
Ad Product Design and Development
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NECDET GEREN


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin temel amacı ürün tasarım sürecini ve ürün tasarım sürecini destekleyecek teknik ve yöntemleri vermektir.

Dersin İçeriği

Giriş, geliştirme süreci ve organizasyonlar Genel ürün tasarım süreci, ürün ve süreç döngüleri Problemin tanımlanması ve ihtiyacın belirlenmesi, müşteri taleplerinin belirlenmesi, ürün özelliklerinin belirlenmesi Takım davranışı, zaman kontrolu, planlama ve programlama Bilgi elde etme, tasarım bilgi tipleri, kop ve standartlar, patentler ve fikri haklar Ürün fikir geliştirme için mantksal ve yaratıcı düşünme metodları, fonksiyonel ayrıştırma ve gösterim, fonksiyon-çözüm ağacı Yaratıcı problem çözme tekniği teorisi (TRIZ) veürün tasarımına uygulaması, Morfolojik tasarım metodları Karar verme ve tasarım fikri seçme teknikleri, Pugh çizelgesi ve ağırlık karar matrisi Ürün tasarım uygulama örneği Tasarımı bütünleştirme ve detay tasarım Malzeme seçim tekniklerine bakış İmalat için tasarım Ekonomik analiz, tersine mühendislik ve yeniden tasarım, patent başvurusu, prototipleme ve vaka çalışmaları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Engineering Design G. E. Dieter, L.C. Schmidt, 5th Edit. McGraw-Hill

Notlar

Product Design and Development, K. T. Ulrich, S. D. Eppinger, 5th Edition, McGraw-Hill


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Genel ürün/makine tasarım sürecini bilir ve ürün tasarımında uygular. Müşteri ihtiyaç ve gereksinimlerini belirler.
ÖÇ02 Ürün tasarımı için gerekli olan unsurları (specifications) oluşturur. Sistematik ve yaratıcı düşünce (problem çözme) geliştirme tekniklerini bilir ve uygular.
ÖÇ03 Yaratıcı düşünce süreci sonucunda elde edilen en uygun çözümü belirlemede kullanılan teknikleri bilir. Tasarım için imalat (design for manufacturing) kavramını bilir.
ÖÇ04 Ürün tasarımında kullanılan ekonomik analizleri gereçekleştirebilir. Ürüne yeniden tasarım ve tersine mühendislik ile ilgili teknikleri uygulayabilir. Patent taraması ve başvurusu yapabilir. Ürün protipleme çalışmaları yapabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. 3
PÖÇ08 Belirsiz Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında literatür araştırması yapar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, geliştirme süreci ve organizasyonlar Kaynak ve yardımcı kitapta bölüm 2 çalışılmalı, kaynak taraması yapılmalı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
2 Genel ürün tasarım süreci, ürün ve süreç döngüleri Kaynak ve yardımcı kitapta bölüm 2 çalışılmalı, kaynak taraması yapılmalı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
3 Problemin tanımlanması ve ihtiyacın belirlenmesi, müşteri taleplerinin belirlenmesi, ürün özelliklerinin belirlenmesi Kaynak ve yardımcı kitapta bölüm 3 çalışılmalı, kaynak taraması yapılmalı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
4 Takım davranışı, zaman kontrolu, planlama ve programlama Kaynak ve yardımcı kitapta bölüm 4 çalışılmalı, kaynak taraması yapılmalı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
5 Bilgi elde etme, tasarım bilgi tipleri, kop ve standartlar, patentler ve fikri haklar Kaynak ve yardımcı kitapta bölüm 4 çalışılmalı, kaynak taraması yapılmalı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
6 Ürün fikir geliştirme için mantksal ve yaratıcı düşünme metodları, fonksiyonel ayrıştırma ve gösterim, fonksiyon-çözüm ağacı Kaynak ve yardımcı kitapta bölüm 5 çalışılmalı, kaynak taraması yapılmalı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
7 Yaratıcı problem çözme tekniği teorisi (TRIZ) ve ürün tasarımına uygulaması, Morfolojik tasarım metodları Kaynak ve yardımcı kitapta bölüm 6 çalışılmalı, kaynak taraması yapılmalı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
8 Karar verme ve tasarım fikri seçme teknikleri, Pugh çizelgesi ve ağırlık karar matrisi Kaynak ve yardımcı kitapta bölüm 7 çalışılmalı, kaynak taraması yapılmalı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
9 Ürün tasarım uygulama örneği Proje uygulaması ile ilgili ön araştırma yapılmalı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Vize sınavı sınava hazırlanılmalı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
11 Tasarımı bütünleştirme ve detay tasarım Kaynak ve yardımcı kitapta bölüm 8 ve 9 çalışılmalı, kaynak taraması yapılmalı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
12 Malzeme seçim tekniklerine bakış Kaynak ve yardımcı kitapta bölüm 11 çalışılmalı, kaynak taraması yapılmalı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
13 İmalat için tasarım Kaynak ve yardımcı kitapta bölüm 13 çalışılmalı, kaynak taraması yapılmalı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
14 Ekonomik analiz, tersine mühendislik ve yeniden tasarım, patent başvurusu, prototipleme ve vaka çalışmaları Kaynak ve yardımcı kitapta bölüm 16-17 çalışılmalı, kaynak taraması yapılmalı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
15 Final sınavı sınava hazırlanılmalı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
16 Bütünleme sınavı sınava hazırlanılmalı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Bütünleme sınavı sınava hazırlanılmalı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 6 4 24
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.10.2024 09:31