EFMS001 Eğitimde Program Geliştirme

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMS001
Ad Eğitimde Program Geliştirme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri FAKULTE_SOSYAL_SECMELI Fakülte Seçmeli
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TUGAY AKBULUT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. TUGAY AKBULUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. TUGAY AKBULUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MESUT ÖZONUR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MESUT ÖZONUR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. ALİ KEMAL UĞUR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. ALİ KEMAL UĞUR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders sonunda öğrenci bir programı bütün yönleri ile inceleyebilmeli ve program geliştirme sürecinde neler yapacağını bilmelidir

Dersin İçeriği

Bu derste program ve program türleri kavramı ve program geliştirme süreci hakkında temel kavramlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Öğretim programının dört temel ögesi hedef, içerik, öğretim durumları ve değerlendirme ile bilgilerden oluşmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

program geliştirmede öğretmen el kitabı (Veysel Sönmez), Eğitimde program geliştirme Kuramdan Uygulamaya (Özcan Demirel)

Notlar

kendi alanı ile ilgili programlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 program kavramını ve farklı program türlerini tanımlar
ÖÇ02 program tasarım yaklaşımlarını ve felsefeleri açıklar
ÖÇ03 program türleri arasındaki farklılıkları açıklar
ÖÇ04 kendi alanına uygun farklı alan ve basamaklarda kazanım cümleleri yazar
ÖÇ05 içerik düzenleme yaklaşımlarını açıklar
ÖÇ06 programın içerik düzenleme yaklaşımı saptayabilir
ÖÇ07 kazanımlara ve içeriğe uygun öğrenme ortamları hazırlayabilir
ÖÇ08 kazanımlara uygun ölçme araçları kullanabilir
ÖÇ09 hazırlanan programın pilot uygulama sürecinin nasıl yürütüleceğini bilir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 program ve program türleri Ders içeriğinin tanıtımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 program geliştirme ve program değerlendirme süreci ile ilgili temel kavramlar ve programın özellikleri ilgili ders notlarını okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 program geliştirmenin temelleri ve felsefi temelleri eğitim felsefesi ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
4 program geliştirme yaklaşımları ilgili ders notlarını okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 program geliştirme modelleri internet üzerinden modellerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım
6 program geliştirmede ihtiyaç analizi ilgili ders notlarını okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 program geliştirme süreci ve takvimi kendi alanı ile ilgili programın incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 program geliştirmede amaçlar ve amaç yazma yaklaşımları kendi alanı ile ilgili programda ki kazanımların ifade biçiminin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
10 program geliştirmede içerik ve içerik düzenleme yaklaşımı kendi alanında ki programın içerik boyutunun incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma
11 eğitim durumları ve öğretim ortamı hazırlama öğretim yöntemleri ders konularının hatırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 değerlendirme süreci program değerlendirme yaklaşımları ilgili ders notlarını okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 program geliştirme sürecinin uygulanması kendi alanı ile ilgili program geliştirme çalışmalarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
14 uygulanan programın değerlendirilmesi kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
15 yarıyıl sonu sınavları genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 91
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,64
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.02.2025 12:07