Genel Bilgi
Kod | EFMS001 |
Ad | Eğitimde Program Geliştirme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri FAKULTE_SOSYAL_SECMELI Fakülte Seçmeli |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TUGAY AKBULUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TUGAY AKBULUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. TUGAY AKBULUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MESUT ÖZONUR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MESUT ÖZONUR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. ALİ KEMAL UĞUR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. ALİ KEMAL UĞUR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders sonunda öğrenci bir programı bütün yönleri ile inceleyebilmeli ve program geliştirme sürecinde neler yapacağını bilmelidir
Dersin İçeriği
Bu derste program ve program türleri kavramı ve program geliştirme süreci hakkında temel kavramlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Öğretim programının dört temel ögesi hedef, içerik, öğretim durumları ve değerlendirme ile bilgilerden oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
program geliştirmede öğretmen el kitabı (Veysel Sönmez), Eğitimde program geliştirme Kuramdan Uygulamaya (Özcan Demirel)
Notlar
kendi alanı ile ilgili programlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | program kavramını ve farklı program türlerini tanımlar |
ÖÇ02 | program tasarım yaklaşımlarını ve felsefeleri açıklar |
ÖÇ03 | program türleri arasındaki farklılıkları açıklar |
ÖÇ04 | kendi alanına uygun farklı alan ve basamaklarda kazanım cümleleri yazar |
ÖÇ05 | içerik düzenleme yaklaşımlarını açıklar |
ÖÇ06 | programın içerik düzenleme yaklaşımı saptayabilir |
ÖÇ07 | kazanımlara ve içeriğe uygun öğrenme ortamları hazırlayabilir |
ÖÇ08 | kazanımlara uygun ölçme araçları kullanabilir |
ÖÇ09 | hazırlanan programın pilot uygulama sürecinin nasıl yürütüleceğini bilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | program ve program türleri | Ders içeriğinin tanıtımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | program geliştirme ve program değerlendirme süreci ile ilgili temel kavramlar ve programın özellikleri | ilgili ders notlarını okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | program geliştirmenin temelleri ve felsefi temelleri | eğitim felsefesi ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
4 | program geliştirme yaklaşımları | ilgili ders notlarını okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | program geliştirme modelleri | internet üzerinden modellerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım |
6 | program geliştirmede ihtiyaç analizi | ilgili ders notlarını okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | program geliştirme süreci ve takvimi | kendi alanı ile ilgili programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | program geliştirmede amaçlar ve amaç yazma yaklaşımları | kendi alanı ile ilgili programda ki kazanımların ifade biçiminin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
10 | program geliştirmede içerik ve içerik düzenleme yaklaşımı | kendi alanında ki programın içerik boyutunun incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma |
11 | eğitim durumları ve öğretim ortamı hazırlama | öğretim yöntemleri ders konularının hatırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | değerlendirme süreci program değerlendirme yaklaşımları | ilgili ders notlarını okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | program geliştirme sürecinin uygulanması | kendi alanı ile ilgili program geliştirme çalışmalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
14 | uygulanan programın değerlendirilmesi | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
15 | yarıyıl sonu sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,64 | ||
AKTS | 4 AKTS |