EFMS005 Mikro Öğretim

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMS005
Ad Mikro Öğretim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MÜKERREM TAŞ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. FATMA SADIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MÜKERREM TAŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin sonunda öğretmen adaylarının etkili öğretim becerilerini uygulama, sınıfta davranışyönetimi, öğretimin yönetimi ile ilgili öğretmen rollerini, becerileri ve tutumları kazanması beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu derskapsamında, mikro öğretimin tanımıve önemi, mikro öğretimin döngüsünün aşamaları, , mikro öğretim ile geliştirilebilecek olan öğretim becerileri, mikro öğretimin sınırlılıkları, konuya ve amaca uygun öğretim etkinliklerini belirleme ve plan hazırlama, sınıfta örnek ders planlarını uygulama ve derssunumları ile ilgiliverilen geribildirimler ve incelenen video kayıtları doğrultusunda öğretim planlarının yeniden uygulanmasıve mikro öğretimde değerlendirme ve değerlendirme ölçütleri ile ilgili bilgilere yer verilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Öğretmen adayı 4.döneminden itibaren bu dersi alabilir.

Kaynaklar

Veysel Sönmez, Öğretmen El Kitabı. Anı Yayıncılık. Borich, G. D. (2014). Etkili öğretim yöntemleri [Effective teaching methods] (B. Acat, Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık.

Notlar

Derse ait sunu notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kendi seçtiği bir konuya uygun bir mikro ders planı hazırlar.
ÖÇ02 Mikro öğretim tekniğinin aşamalarını, yararlarını ve sınırlılıklarını açıklar.
ÖÇ03 Hazırladığı mikro ders planında öğrenme çıktılarına ve konuya uygun öğretim stratejisi, yöntem ve teknik belirler.
ÖÇ04 Hazırlanan bir ders planının üstün ve zayıf yönlerini belirler.
ÖÇ05 Hazırlanan ders planını öğretim değişkenleri ve süreci açısından kontrol eder.
ÖÇ06 Öğretimi planlamanın önemi kabul eder.
ÖÇ07 Öğrenci katılımını artıran öğretim etkinliklerini uygular.
ÖÇ08 Kendi öğretim yeterliğini üstün ve zayıf yönlerini dikkate alarak değerlendirir.
ÖÇ09 Kendi öğretim becerilerinin yeterlik düzeyi hakkında çıkarımda bulunur.
ÖÇ10 Etkili ve verimli bir öğrenme için öğretim becerilerini doğru bir şekilde uygulamanın önemini kabul eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğretmen adaylarıyla tanışma, dersin tanıtımı, öğretmen adaylarından beklenen öğrenme görevlerinin tanıtımıve soruların yanıtlanması Yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
2 Mikro öğretimin tanımı, yararları, öğretmen etkililiği ile ilişkisive sınırlılıkları Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Mikro öğretim uygulamasının aşamaları ve Mikro öğretim yoluyla geliştirilebilecek olan öğretim becerileri Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Mikro öğretim ders planının hazırlanması, uygulanması, değerlendirilmesi I Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Mikro öğretim ders planının hazırlanması, uygulanması, değerlendirilmesi II Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Örnek ders planı inceleme ve örnek mikro öğretim videosu izleme I Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap, Örnek Olay
7 Örnek ders planı inceleme ve örnek mikro öğretim videosu izleme II Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Öğretmen adayının hazırladığı örnekmikro öğretim ders planını sunma uygulaması;uygulamayı değerlendirme ve geliştirme I Mikro-öğretim ders planınıve dersmateryallerini hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
10 Öğretmen adayının hazırladığı örnekmikro öğretim ders planını sunma uygulaması;uygulamayı değerlendirme ve geliştirme II Mikro-öğretim ders planınıve dersmateryallerini hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
11 Öğretmen adayının hazırladığı örnekmikro öğretim ders planını sunma uygulaması;uygulamayı değerlendirme ve geliştirmeIII Mikro-öğretim ders planınıve dersmateryallerini hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
12 Öğretmen adayının hazırladığı örnekmikro öğretim ders planını sunma uygulaması;uygulamayı değerlendirme ve geliştirme IV Mikro-öğretim ders planınıve dersmateryallerini hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama
13 Öğretmen adayının hazırladığı örnekmikro öğretim ders planını sunma uygulaması;uygulamayı değerlendirme ve geliştirme V Mikro-öğretim ders planınıve dersmateryallerini hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
14 Öğretmen adayının hazırladığı örnekmikro öğretim ders planını sunma uygulaması;uygulamayı değerlendirme ve geliştirme VI Mikro-öğretim ders planınıve dersmateryallerini hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
15 Genel değerlendirme Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi

Güncelleme Zamanı: 09.12.2024 01:43