Genel Bilgi
Kod | EFMS007 |
Ad | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri FAKULTE_SOSYAL_SECMELI Fakülte Seçmeli |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÇAĞATAY AKYOL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ÇAĞATAY AKYOL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. MERYEM ÖZDEMİR YILMAZER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim ve Sürdürülebilir Kalkınma ile ilgili kavramları tanımlar ve temel ilkeleri bilir. 2) Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim ilişkisini analiz eder. 3) Sürdürülebilir kalkınmanı ekonomik, çevresel ve sosyal bağlamı ve bunların eğitimle ilişkisini analiz eder.
Dersin İçeriği
Sürdürülebilir kalkınmanın bağlamı, Eğitim ve Sürdürülebilir Kalkınma ile ilgili kavramlar, Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim ilişkisi, Sürdürülebilir kalkınma hedefleri ve eğitim
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. United Nations Development Program_The 17 Goals_https://sdgs.un.org/goals 2. Özgen, N. ve Kahyaoğlu, M. (Ed.) (2019). Sürdürülebilir kalkınma. Ankara: Pegem. 3. Arslan, F. (2018). Sürdürülebilir kalkınma ve Türkiye. Ankara: Gazi Kitapevi. 4. Çelebi, I. (2019). 50 soruda sürdürülebilir kalkınma hedefleri. Ankara: Altınbaş Üniversitesi Yayınları
Notlar
İlgili Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürdürülebilir kalkınma, eğitim, ekonomi ve çevre ilişkisini analiz eder |
ÖÇ02 | Eğitim ve Sürdürülebilir Kalkınma ile ilgili kavramları tanımlar |
ÖÇ03 | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri'ni tanımlar |
ÖÇ04 | Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve eğitim ilişkini analiz eder |
ÖÇ05 | Bir bütün olarak sürdürülebilir kalkınmanın güncel durumuna ilişkin farkındalık sahibi olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitimin Ekonomik Temelleri, Eğitim ve Kalkınma | Makale Okuma | |
2 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre İlişkisi | Makale okuma | |
3 | Kalkınma, Ekonomik Büyüme ve Gelişme Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin Tanıtımı | Makale okuma | |
4 | Belgesel Analizi: David Attenborough: Gezegenimizden Bir Yaşam | Makale okuma | |
5 | Hedef 1_Yoksulluğa Son & Hedef 2_Açlığa Son | Makale okuma | |
6 | Hedef 3_Sağlık ve Kaliteli Yaşam & Hedef 6_Temiz Su ve Sanitasyon | Makale okuma | |
7 | Hedef 4_Nitelikli Eğitim | Makale okuma | |
8 | Ara Sınavlar | Makale okuma | |
9 | Hedef 5_Toplumsal Cinsiyet Eşitliği & Hedef10_Eşitsizliklerin Azaltılması | Makale okuma | |
10 | Hedef 8_İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme & Hedef 9_Sanayi, Yenilikçilik ve Altyapı | Makale okuma | |
11 | Hedef 16_Barış, Adalet ve Güçlü Kurumlar | Makale okuma | |
12 | Hedef 12_Sorumlu Üretim ve Tüketim | Makale okuma | |
13 | Hedef 7_Erişilebilir ve Temiz Enerji & Hedef 11_Sürdürülebilir Şehirler ve Topluluklar | Makale okuma | |
14 | Hedef 13_İklim Eylemi & Hedef 14_Sudaki Yaşam & Hedef 15_Karasal Yaşam | Makale okuma | |
15 | Belgesel Analizi: The True Cost | Makale okuma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 8 | 32 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |