EFMS012 Karakter ve Değer Eğitimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMS012
Ad Karakter ve Değer Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EMEL ÇİLİNGİR ALTINER
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi EMEL ÇİLİNGİR ALTINER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Ece YOLCU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Karakter ve Değer Eğitimiyle ilgili temel kavramları, sınıflamaları, değer eğitimi yaklaşımlarını tanıtmak ve önemini kavramak.

Dersin İçeriği

Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd. Karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri Modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Burger, J. M. (2006). Kişilik (Çev. İ. D. E. Sarıoğlu), Kaknüs yayınları. Bacanlı, H. (2006). Duyuşsal Davranış Eğitimi. Ankara: Nobel. Bacanlı, H. (2917). Değer Bilinçlendirme Yaklaşımı, Çizgi Kitabevi. Ulusoy, K. Ve Dilmaç, B. (2018). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem. Güngör, E. (1998). Değerler Psikolojisi Üzerine Araştırmalar, Ötüken yayınları No:404

Notlar

Burger, J. M. (2006). Kişilik (Çev. İ. D. E. Sarıoğlu), Kaknüs yayınları. Bacanlı, H. (2006). Duyuşsal Davranış Eğitimi. Ankara: Nobel. Bacanlı, H. (2917). Değer Bilinçlendirme Yaklaşımı, Çizgi Kitabevi. Ulusoy, K. Ve Dilmaç, B. (2018). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem. Güngör, E. (1998). Değerler Psikolojisi Üzerine Araştırmalar, Ötüken yayınları No:404


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Karakter ve değer kavramlarını açıklar.
ÖÇ02 Karakter ve değer ile ilgili kavramları açılar.
ÖÇ03 Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını açıklar.
ÖÇ04 Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşmaları açıklar.
ÖÇ05 Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve tekniklerini uygular.
ÖÇ06 İnsani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitiminin yerini açıklar.
ÖÇ07 Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler verir
ÖÇ08 Ülkemizde gerçekleştirilen değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmalarına örnekler verir
ÖÇ09 Karakter ve değer eğitiminde öğretmenin rolünü ve önemini açıklar
ÖÇ10 Karakter ve değer eğitimine yönelik çeşitli etkinlik planları hazırlar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Tanıtımı ve Dönem Planı Konuyla ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Kavramsal Çerçeve: Karakter, Kişilik/Şahsiyet, Değer, Erdem, Ahlak, Huy, Mizaç vd. Konuyla ilgili kaynakları okuma 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Karakter ve Değer Eğitiminin yeri ve önemi Konuyla ilgili kaynakları okuma 2 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Kazandırılması gereken değerler ve bu değerleri kazandırma yöntemleri Konuyla ilgili kaynakları okuma 3 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Karakter ve Değer Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları Konuyla ilgili kaynakları okuma 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Karakter ve Değer eğiminde Aile Öğretmen ve Toplumun Rolü Konuyla ilgili kaynakları okuma 5 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürü Konuyla ilgili kaynakları okuma 6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulamaların önemi Konuyla ilgili etkinlik planlama 1 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
10 Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulama örnekleri-I Konuyla ilgili etkinlik planlama 2 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
11 Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulamalar-II Konuyla ilgili etkinlik planlama 3 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
12 Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulamalar-III Konuyla ilgili etkinlik planlama 4 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
13 Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulamalarda etkinlikler Konuyla ilgili etkinlik planlama 5 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
14 Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulamalarda etkinliklerin bütünleştirilmesi Konuyla ilgili etkinlik planlama 6 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
15 Genel tekrar ve final sınavı hazırlık Konuyla ilgili kaynakları okuma ve soru hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 94
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,76
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.12.2024 02:26