Genel Bilgi
Kod | EFMS012 |
Ad | Karakter ve Değer Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EMEL ÇİLİNGİR ALTINER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi EMEL ÇİLİNGİR ALTINER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Ece YOLCU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Karakter ve Değer Eğitimiyle ilgili temel kavramları, sınıflamaları, değer eğitimi yaklaşımlarını tanıtmak ve önemini kavramak.
Dersin İçeriği
Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd. Karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri Modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Burger, J. M. (2006). Kişilik (Çev. İ. D. E. Sarıoğlu), Kaknüs yayınları. Bacanlı, H. (2006). Duyuşsal Davranış Eğitimi. Ankara: Nobel. Bacanlı, H. (2917). Değer Bilinçlendirme Yaklaşımı, Çizgi Kitabevi. Ulusoy, K. Ve Dilmaç, B. (2018). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem. Güngör, E. (1998). Değerler Psikolojisi Üzerine Araştırmalar, Ötüken yayınları No:404
Notlar
Burger, J. M. (2006). Kişilik (Çev. İ. D. E. Sarıoğlu), Kaknüs yayınları. Bacanlı, H. (2006). Duyuşsal Davranış Eğitimi. Ankara: Nobel. Bacanlı, H. (2917). Değer Bilinçlendirme Yaklaşımı, Çizgi Kitabevi. Ulusoy, K. Ve Dilmaç, B. (2018). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem. Güngör, E. (1998). Değerler Psikolojisi Üzerine Araştırmalar, Ötüken yayınları No:404
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karakter ve değer kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Karakter ve değer ile ilgili kavramları açılar. |
ÖÇ03 | Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını açıklar. |
ÖÇ04 | Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşmaları açıklar. |
ÖÇ05 | Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve tekniklerini uygular. |
ÖÇ06 | İnsani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitiminin yerini açıklar. |
ÖÇ07 | Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler verir |
ÖÇ08 | Ülkemizde gerçekleştirilen değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmalarına örnekler verir |
ÖÇ09 | Karakter ve değer eğitiminde öğretmenin rolünü ve önemini açıklar |
ÖÇ10 | Karakter ve değer eğitimine yönelik çeşitli etkinlik planları hazırlar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Dönem Planı | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kavramsal Çerçeve: Karakter, Kişilik/Şahsiyet, Değer, Erdem, Ahlak, Huy, Mizaç vd. | Konuyla ilgili kaynakları okuma 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Karakter ve Değer Eğitiminin yeri ve önemi | Konuyla ilgili kaynakları okuma 2 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kazandırılması gereken değerler ve bu değerleri kazandırma yöntemleri | Konuyla ilgili kaynakları okuma 3 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Karakter ve Değer Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları | Konuyla ilgili kaynakları okuma 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Karakter ve Değer eğiminde Aile Öğretmen ve Toplumun Rolü | Konuyla ilgili kaynakları okuma 5 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürü | Konuyla ilgili kaynakları okuma 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulamaların önemi | Konuyla ilgili etkinlik planlama 1 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
10 | Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulama örnekleri-I | Konuyla ilgili etkinlik planlama 2 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
11 | Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulamalar-II | Konuyla ilgili etkinlik planlama 3 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
12 | Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulamalar-III | Konuyla ilgili etkinlik planlama 4 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulamalarda etkinlikler | Konuyla ilgili etkinlik planlama 5 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
14 | Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulamalarda etkinliklerin bütünleştirilmesi | Konuyla ilgili etkinlik planlama 6 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
15 | Genel tekrar ve final sınavı hazırlık | Konuyla ilgili kaynakları okuma ve soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |