EFMS011 Kapsayıcı Eğitim

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMS011
Ad Kapsayıcı Eğitim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kapsayıcı eğitim dersinin dersin genel amacı, kapsayıcı eğitimle ilgili temel kavramları, kapsayıcı eğitimin temellerini, kapsayıcı eğitim programının niteliklerini, kapsayıcı eğitime yönelik yaklaşımları, kapsayıcı eğitimde öğretmen rollerini ve kapsayıcı eğitime yönelik eğitim programı örneklerini açıklamaktır.

Dersin İçeriği

Kapsayıcı eğitime yönelik temel kavramlar, kapsayıcı eğitimin kuramsal temelleri, kapsayıcı eğitimde dezavantajlı gruplar, kapsayıcı eğitimde amaçlar, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme, kapsayıcı eğitime yönelik yaklaşım ve uygulamalar, kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler, kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Altındağ Kumaş, Ö. & Süer, S. (2022). Nitelikli kapsayıcı eğitim (kuramdan uygulamaya). Eğiten Kitap Yayınevi. Baş, M. (2022). Kapsayıcı eğitim pedagoji, teori ve uygulama perspektifleri. Anı Yayıncılık. Çalık, T. (2023). Kapsayıcı eğitim. Pegem Akademi. Demir Başaran, S. (2021). Öğrenmede evrensel tasarım: Kapsayıcı eğitimi sağlamada kuramsal ve uygulamalı bir çerçeve. Pegem Akademi. Taneri, P. O. (2021). Kuramdan uygulamaya kapsayıcı eğitim (2. baskı). Pegem Akademi.

Notlar

Kapsayıcı eğitimle ilgili makaleler ve diğer yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kapsayıcı eğitime yönelik temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Kapsayıcı eğitimin felsefi temellerini tartışır.
ÖÇ03 Kapsayıcı eğitimin psikolojik temellerini inceler.
ÖÇ04 Kapsayıcı eğitimin toplumsal temellerini açıklar.
ÖÇ05 Kapsayıcı eğitimin yasal temellerini bilir.
ÖÇ06 Kapsayıcı eğitim bağlamında dezavantajlı grupları açıklar.
ÖÇ07 Kapsayıcı eğitime yönelik amaçlar yazar.
ÖÇ08 Kapsayıcı eğitimde ele alınabilecek içeriği tartışır.
ÖÇ09 Kapsayıcı eğitimde öğrenme ve öğretme süreçlerinin nasıl düzenleneceğini yorumlar.
ÖÇ10 Kapsayıcı eğitim bağlamındaki yaklaşım ve uygulamaları tartışır.
ÖÇ11 Kapsayıcı eğitimde değerlendirme süreçlerinin nasıl düzenleneceğini açıklar.
ÖÇ12 Kapsayıcı eğitimde sahip olunması beklenen tutum ve değerleri inceler.
ÖÇ13 Kapsayıcı eğitimde öğretmenin sahip olması beklenen rolleri tartışır.
ÖÇ14 Eğitimde kapsayıcılığı sağlamaya yönelik olumlu tutum geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kapsayıcı Eğitime Giriş Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kapsayıcı Eğitimin Felsefi Temelleri Konuyla ilgili ön okumalar yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Kapsayıcı Eğitimin Psikolojik Temelleri Konuyla ilgili ön okumalar yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kapsayıcı Eğitimin Toplumsal Temelleri Konuyla ilgili ön okumalar yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kapsayıcı Eğitimin Yasal Temelleri Konuyla ilgili ön okumalar yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kapsayıcı Eğitimde Dezavantajlı Gruplar Konuyla ilgili ön okumalar yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Kapsayıcı Eğitime Yönelik Amaçlar Konuyla ilgili ön okumalar yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık yapma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kapsayıcı Eğitime Yönelik İçerik Konuyla ilgili ön okumalar yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kapsayıcı Eğitime Yönelik Öğrenme ve Öğretme Süreci Konuyla ilgili ön okumalar yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Kapsayıcı Eğitime Yönelik Yaklaşımlar Konuyla ilgili ön okumalar yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kapsayıcı Eğitime Yönelik Uygulamalar Konuyla ilgili ön okumalar yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Kapsayıcı Değerlendirme Konuyla ilgili ön okumalar yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Kapsayıcı Eğitimde Tutum ve Değerler Konuyla ilgili ön okumalar yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
15 Kapsayıcı Eğitimde Öğretmen Rolleri Konuyla ilgili ön okumalar yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık yapma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık yapma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 91
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,64
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 10:17