Genel Bilgi
Kod | EFMS011 |
Ad | Kapsayıcı Eğitim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kapsayıcı eğitim dersinin dersin genel amacı, kapsayıcı eğitimle ilgili temel kavramları, kapsayıcı eğitimin temellerini, kapsayıcı eğitim programının niteliklerini, kapsayıcı eğitime yönelik yaklaşımları, kapsayıcı eğitimde öğretmen rollerini ve kapsayıcı eğitime yönelik eğitim programı örneklerini açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Kapsayıcı eğitime yönelik temel kavramlar, kapsayıcı eğitimin kuramsal temelleri, kapsayıcı eğitimde dezavantajlı gruplar, kapsayıcı eğitimde amaçlar, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme, kapsayıcı eğitime yönelik yaklaşım ve uygulamalar, kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler, kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Altındağ Kumaş, Ö. & Süer, S. (2022). Nitelikli kapsayıcı eğitim (kuramdan uygulamaya). Eğiten Kitap Yayınevi. Baş, M. (2022). Kapsayıcı eğitim pedagoji, teori ve uygulama perspektifleri. Anı Yayıncılık. Çalık, T. (2023). Kapsayıcı eğitim. Pegem Akademi. Demir Başaran, S. (2021). Öğrenmede evrensel tasarım: Kapsayıcı eğitimi sağlamada kuramsal ve uygulamalı bir çerçeve. Pegem Akademi. Taneri, P. O. (2021). Kuramdan uygulamaya kapsayıcı eğitim (2. baskı). Pegem Akademi.
Notlar
Kapsayıcı eğitimle ilgili makaleler ve diğer yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kapsayıcı eğitime yönelik temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Kapsayıcı eğitimin felsefi temellerini tartışır. |
ÖÇ03 | Kapsayıcı eğitimin psikolojik temellerini inceler. |
ÖÇ04 | Kapsayıcı eğitimin toplumsal temellerini açıklar. |
ÖÇ05 | Kapsayıcı eğitimin yasal temellerini bilir. |
ÖÇ06 | Kapsayıcı eğitim bağlamında dezavantajlı grupları açıklar. |
ÖÇ07 | Kapsayıcı eğitime yönelik amaçlar yazar. |
ÖÇ08 | Kapsayıcı eğitimde ele alınabilecek içeriği tartışır. |
ÖÇ09 | Kapsayıcı eğitimde öğrenme ve öğretme süreçlerinin nasıl düzenleneceğini yorumlar. |
ÖÇ10 | Kapsayıcı eğitim bağlamındaki yaklaşım ve uygulamaları tartışır. |
ÖÇ11 | Kapsayıcı eğitimde değerlendirme süreçlerinin nasıl düzenleneceğini açıklar. |
ÖÇ12 | Kapsayıcı eğitimde sahip olunması beklenen tutum ve değerleri inceler. |
ÖÇ13 | Kapsayıcı eğitimde öğretmenin sahip olması beklenen rolleri tartışır. |
ÖÇ14 | Eğitimde kapsayıcılığı sağlamaya yönelik olumlu tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kapsayıcı Eğitime Giriş | Ön hazırlık bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kapsayıcı Eğitimin Felsefi Temelleri | Konuyla ilgili ön okumalar yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Kapsayıcı Eğitimin Psikolojik Temelleri | Konuyla ilgili ön okumalar yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kapsayıcı Eğitimin Toplumsal Temelleri | Konuyla ilgili ön okumalar yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kapsayıcı Eğitimin Yasal Temelleri | Konuyla ilgili ön okumalar yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kapsayıcı Eğitimde Dezavantajlı Gruplar | Konuyla ilgili ön okumalar yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Kapsayıcı Eğitime Yönelik Amaçlar | Konuyla ilgili ön okumalar yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık yapma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kapsayıcı Eğitime Yönelik İçerik | Konuyla ilgili ön okumalar yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kapsayıcı Eğitime Yönelik Öğrenme ve Öğretme Süreci | Konuyla ilgili ön okumalar yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kapsayıcı Eğitime Yönelik Yaklaşımlar | Konuyla ilgili ön okumalar yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kapsayıcı Eğitime Yönelik Uygulamalar | Konuyla ilgili ön okumalar yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kapsayıcı Değerlendirme | Konuyla ilgili ön okumalar yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kapsayıcı Eğitimde Tutum ve Değerler | Konuyla ilgili ön okumalar yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Kapsayıcı Eğitimde Öğretmen Rolleri | Konuyla ilgili ön okumalar yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık yapma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık yapma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,64 | ||
AKTS | 4 AKTS |