EFMS009 Müze Eğitimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMS009
Ad Müze Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NEVAL AKÇA BERK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretmen adaylarının müzelerin işlevi ve önemine yönelik farkındalık kazanmalarını ve müzelerde sergilenen sanat eserlerinden geçmiş kültür ve uygarlıkların okunup yorumlanmasında nasıl yararlanılabilecekleri konusunda gerekli bilgi ve becerileri edinmelerini sağlamak. Müzelerde yer alan farklı disiplinlerle ilgili içerikleri tanımalarına fırsat vermek.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında; sosyal bilgiler eğitimi içeriğinde kullanılabilecek olan ulusal ve uluslararası müzeler, ders programı dahilinde değerlendirilir. Dünyada ve Türkiye'de bulunan müzeler tanıtılır.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Notlar

Abacı, O. (2005). Çocuk Ve Müze, Morpa Yay. Adıgüzel, Ömer. Okul Dışında Farklı Bir Öğrenme Ortamı Olarak Çocuk Müzeleri, Eğitim Bilim Toplum Dergisi. Bozkurt, N. Sanat Ve Estetik Kuramları. Sentez Yay. Buyurgan, S. Müzede Eğitim. Pegem Yay. Buyurgan, S., Mercin, Levent. Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi Ve Uygulamaları, (Ed. V. Özsoy), Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yay. Eroğlu, Ö. Sanatın Tarihi. Tekhne Yay. Hodge, S. Sanatın Kısa Öyküsü. Hep Kitap Yay. Hünler, H. Estetik’in Kısa Tarihi. Doğu-Batı Yay. Kahraman, M.E. Müze ve Sanat. Efe Akademi Yay. Özsoy, V. Sanat Eğitiminde Müze Okul-İşbirliği Ve Müzeye Dayalı Bazı Öğretim Yöntemleri, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 153-154 MEB Yay. Özsoy, V. Sanat Eğitiminde Müze Okul-İşbirliği Ve Müzeye Dayalı Bazı Öğretim Yöntemleri, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 153-154 MEB Yay. Özsoy, V., MERCİN L. Sanat Eğitiminde Müzelerin Kullanılmasında İlgili Kurum Ve Kuruluşların Karşılıklı Görev Ve Yükümlülükleri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, C 1, S 3, Ankara E Stokrocki M. & Kırışoğlu, O. İlköğretim Sanat Öğretimi YOK/Dünya Bankası Yay. Yılmaz, A. (vd.). Etkileşimli Müze ve Tarihi Çevre Eğitimi. Pegem Akademi Yay. Zilcioğlu, Ş. Çocuk Müzeleri ve Müze Eğitimi. Ürün Yay.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Konuyla ilgili temel kavramları tanımlar, açıklar ve örnekler verir.
ÖÇ02 Müze ziyaretlerinde, sergilenen eserleri belirli ölçütlerin ışığında çözümleyip değerlendirebilir.
ÖÇ03 Sanatın genelde bilim, özelde sosyal bilimler ile ilişkisini açıklar.
ÖÇ04 Müze ziyaretleri ile ilgili öğrenci rehberi hazırlar.
ÖÇ05 Farklı disiplinlere ait müzeleri tanır ve sosyal bilgiler programında kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Müze tanımı çeşitleri yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Çağdaş müzeler. Farklı disiplinlere ait müzeler yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Eğitimde müze kullanımı yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Coğrafya, tarih, antropoloji, sanat, bilim, açık hava müzeleri yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Eğitimde kullanılan sanal müzeler yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Dersi seçen öğrencinin programına özgü sanat ve müze türleri kapsamında değerlendirilmesi Alanına özgü sanat ve müze türlerini araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Sanat tarihi yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sanat eleştirisi yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Sanat müzeleri yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Sanat ve müze tür içeriklerinin alana özgü programda yer alan kazanımlarda kullanılması Alana özgü kazanımlarla müzelerin okul dışı öğrenme ortamı olarak tasarlanması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Anlatım
12 Sanat ve müze tür içeriklerinin alana özgü programda yer alan kazanımlarda kullanılması Alana özgü kazanımlarla müzelerin okul dışı öğrenme ortamı olarak tasarlanması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Anlatım
13 Sanat ve müze tür içeriklerinin alana özgü programda yer alan kazanımlarda kullanılması Alana özgü kazanımlarla müzelerin okul dışı öğrenme ortamı olarak tasarlanması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Anlatım
14 Sanat ve müze tür içeriklerinin alana özgü programda yer alan kazanımlarda kullanılması Alana özgü kazanımlarla müzelerin okul dışı öğrenme ortamı olarak tasarlanması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Anlatım
15 Sanat ve müze tür içeriklerinin alana özgü programda yer alan kazanımlarda kullanılması Alana özgü kazanımlarla müzelerin okul dışı öğrenme ortamı olarak tasarlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 8 16
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 12 24
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.12.2024 12:53