Genel Bilgi
Kod | HEM715 |
Ad | Seminer Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EVŞEN NAZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Yüksek lisans öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir.
Dersin İçeriği
Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
NAZİK E. (2022). Doğum, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi. Gilbert, E. S., & Harmon, J. S. (2003). Manual of High Risk Pregnancy & Delivery: Mosby. Murray, S. S., & McKinney, E. S. (2014). Foundations of maternal-newborn and women's health nursing-e- book: Elsevier Health Sciences. Ricci, S. (2016). Study Guide for Essentials of Maternity, Newborn and Women' s Health Nursing: Lippincott Williams & Wilkins. Schuiling, K. D., & Likis, F. E. (2016). Women’s gynecologic health: Jones & Bartlett Learning. Johnson, K. A . (2017). The Fourth Trimester: A Postpartum Guide to Healing Your Body, Balancing Your Emotions, and Restoring Your Vitality: Shambhala. Huggins, K . (2017). The Nursing Mother's Companion, 7th Edition, with New Illustrations: The Breastfeeding Book Mothers Trust, from Pregnancy Through Weaning: Harvard Common Press.
Notlar
Google scholar, Pubmed, Cochrane library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturur |
ÖÇ02 | Teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümler |
ÖÇ03 | Araştırma ve yazma becerilerini uygular |
ÖÇ04 | Araştırma etiğini bilir ve uygular. |
ÖÇ05 | Akademik bir çalışma planlar, yazar ve değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez çalışmalarıyla ile ilgili bir literatür taramas-I | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Tez çalışmalarıyla ile ilgili bir literatür taraması-II | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | Tez çalışmalarıyla ile ilgili bir literatür taramas-III | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Tez çalışmalarıyla ile ilgili bir literatür taraması-IV | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Danışman öğretim üyesi ile birlikte bir seminer konusu belirleme-I | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Danışman öğretim üyesi ile birlikte bir seminer konusu belirleme-II | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
7 | Danışman öğretim üyesi ile birlikte bir seminer konusu belirleme-III | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
|
9 | Seminer konusunu yazma-I | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Seminer konusunu yazma-II | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Seminer konusunu yazma-III | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | seminer sunumu ve anlatımı-I | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | seminer sunumu ve anlatımı-II | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | sunumu ve anlatımı-III | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | seminer sunumu ve anlatımı-IV | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | seminerle ilgili literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 1 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |