Genel Bilgi
Kod | SD0682 |
Ad | Topraksız Yetiştiricilikte Yeni Ufuklar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Boran İKİZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Boran İKİZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders ülkemizde gelişen sistemlerden olan topraksız tarım sistemlerini tanımak ve kullanılan sistemleri doğru bir şekilde tanıtmayı amaçlamıştır.
Dersin İçeriği
Topraksız bitki yetiştirme sistemlerinin tanıtılması, topraksız yetiştiricilikte kullanılan ortamlar, topraksız yetiştiricilikte besin çözeltisi, topraksız yetiştiriciliğin avantajları ve dezavantajları konuları incelenmektedir. Ayrıca farklı bitki gruplarında, farklı topraksız yetiştiricilik sistemleri incelenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Advanced Guide to Hyroponics (Soilless Cultivation), James Sholto Douglas, Pelham Books/ Stephen Greene press
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Topraksız yetiştiricilikle ilgili sistemler kurar |
ÖÇ02 | Su kültürü üretim sistemlerini ayırt eder ve kurar |
ÖÇ03 | Katı ortam kültürlerini birbirinden ayırt eder, kurar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Topraksız yetiştiricilik sistemlerinin tanımı ve sınıflandırılması | Konu ile ilgili kaynaktan araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dünyada topraksız yetiştiricilik sistemlerine neden ihtiyaç duyuldu? | Konu ile ilgili kaynaktan araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Topraksız yetiştiricilik sistemlerinin avantaj ve dezavantajları | Konu ile ilgili kaynaktan araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Açık ve kapalı topraksız yetiştiricilik sistemleri | Konu ile ilgili kaynaktan araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Topraksız yetiştiricilikte kullanılan inert ve organik ortamların tanıtılması | Konu ile ilgili kaynaktan araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ortam Kültürlerinin Prensipleri | Konu ile ilgili kaynaktan araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Su kültürleri prensipleri | Konu ile ilgili kaynaktan araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kapalı dikey tarım sistemlerinin tanıtılması | Konu ile ilgili kaynaktan araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Bitki fabrikalarında LED ışıklandırma | Konu ile ilgili kaynaktan araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bitki fabrikalarında kontrollü sistemler | Konu ile ilgili kaynaktan araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
12 | Su kültürü için besin çözeltileri | Konu ile ilgili kaynaktan araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Substratlar için besin çözeltileri | Konu ile ilgili kaynaktan araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Örnek bir topraksız tarım sistemlerinin incelenmesi | Konu ile ilgili kaynaktan araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
15 | Sera ve bitki fabrikası incelemesi | Konu ile ilgili kaynaktan araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 14 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |