Genel Bilgi
Kod | SD0687 |
Ad | Tali Ağaçlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ÇETİNKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ÇETİNKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tali ağaçların ekolojik, ekonomik ve sosyal değerlerini tanıtmak, onların yönetimi için gerekli bilgileri ve becerileri kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin bu türlerin biyolojik çeşitlilik ve ekosistem sürdürülebilirliği açısından önemini anlamaları hedeflenir.
Dersin İçeriği
Tali ağaçların tanımı ve önemi, Ana ağaç türleri ile tali ağaç türleri arasındaki ilişkiler, Habitat tercihleri , Yayılış alanları ve biyocoğrafik özellikler.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Dendroloji: ders kitabı : gymnospermae-angiospermae 3836. cilt/İstanbul Üniversitesi yayınları 431. cilt/İstanbul Üniversitesi: Orman Fakültesi yayınları
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yerel, bölgesel ve küresel ölçekteki tali ağaç türlerini tanıyabilir, teşhis edebilir ve ekolojik özelliklerini anlayabilir. |
ÖÇ02 | Tali ağaçların orman ekosistemlerindeki rollerini ve diğer canlılar ile ilişkilerini açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Arazi çalışmaları sırasında tali ağaçları teşhis edebilir ve botanik özelliklerine göre sınıflandırabilir. |
ÖÇ04 | Tali ağaçların sürdürülebilir şekilde yönetimi ve bakımı için uygun yöntemler geliştirebilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tali ağaçların tanımı ve önemi. | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ana ağaç türleri ile tali ağaç türleri arasındaki farklar. | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tali ağaçların habitat tercihleri: ışık, nem, toprak ve iklim gereksinimleri. | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Türkiye’de yayılış gösteren yerel tali ağaç türlerinin tanıtımı. | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yapısal özellikler ve teşhis yöntemleri. | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Söğüt, Kavak, Alıç genel özellikleri. | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Akçaağaç, Ihlamur, Çitlembik genel özellikleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kavaklar genel özellikleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Cevizler genel özellikleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Huşlar genel özellikleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kızılağaçlar genel özellikleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Karaağaçlar genel özellikleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Akmeşeler ve Kırmızı Meşeler genel özellikleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Herdemyeşil Meşeler genel özellikleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |