Genel Bilgi
Kod | YZ010 |
Ad | Derin Öğrenme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet SARIGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet SARIGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin derin öğrenme modelleri ile aşina olması ve kullanabilme becerisi kazanması
Dersin İçeriği
Derin öğrenme modellerinin artan uygulama alanı ve farklı matematiksel problemlerin çözümünde efektif olması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Orta seviye Python bilgisi
Kaynaklar
Eli Stevens, Deep Learning with PyTorch: Build, train, and tune neural networks using Python tools Manning, 2020, 9781617295263
Notlar
Eli Stevens, Deep Learning with PyTorch: Build, train, and tune neural networks using Python tools Manning, 2020, 9781617295263
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, doğal dil işleme alanında yapay sinir ağlarını gerçek dünya uygulamalarında kullanabilme yeteneğine sahip olur |
ÖÇ02 | Öğrenciler, derin öğrenmenin temel kavramlarını anlar ve yapay sinir ağlarının çalışma prensiplerini kavrar |
ÖÇ03 | Öğrenciler, görüntü işleme alanında yapay sinir ağlarını gerçek dünya uygulamalarında kullanabilme yeteneğine sahip olur |
ÖÇ04 | Öğrenciler, derin öğrenmenin temel kavramlarını anlar ve uygulamalarda kullanabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derin Öğrenmeye Giriş ve Temeller | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Derin Öğrenmeye Giriş ve Temeller 2 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Derin Yapay Sinir Ağları | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Derin Yapay Sinir Ağları 2 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Gelişmiş Derin Öğrenme Teknikleri | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gelişmiş Derin Öğrenme Teknikleri 2 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sıralı Modelleme ve Uygulamaları | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sıralı Modelleme ve Uygulamaları 2 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hızlandırılmış Derin Öğrenme | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hızlandırılmış Derin Öğrenme 2 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Otomatik Öğrenme ve Hiperparametre Ayarlaması | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Otomatik Öğrenme ve Hiperparametre Ayarlaması 2 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Uygulama ve Proje Sunumları | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Uygulama ve Proje Sunumları 2 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,48 | ||
AKTS | 6 AKTS |