Genel Bilgi
Kod | DTT005 |
Ad | Tıp ve İnsan Hakları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı sağlık profesyoneli davranışlarının insan haklarıyla bağlantısını ortaya koymaktır.
Dersin İçeriği
Hasta haklarının sağlık hakkı ve yaşam hakkı üzerinden insan hakları temeline yerleştirilmesidir. Tıbbi süreçlere konu olan insan hakkı ihlallerinin tanıtılması ve tartışılmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
İnsan Hakları Kavramları ve Sorunları, İonna Kuçuradi.
Notlar
Konuyla bağlantılı makaleler...
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsan hakları kavramını tanımlar. |
ÖÇ02 | Etik ve insan hakları bağlantısını açıklar. |
ÖÇ03 | Hasta haklarını insan hakları temelinde analiz eder. |
ÖÇ04 | Tıbbın insan hakları ihlalleri karşısındaki duruşunu yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel ahlakı ve ahlak felsefesini ana hatlarıyla tanır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi deontoloji, tıp etiği, biyoetik alanlarının içeriğini ayrıntılı olarak bilir. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik akışı ve tıbbi araştırma süreçlerini ayırt eder. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsanlığın geçmişini tarihöncesi ve tarih çağları düzeyinde ana hatlarıylabilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlığın-tıbbın-hekimliğin birlikte evrimleşmesini derinlemesinedeğerlendirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geçmişin tıbbına dair materyali ve belgeleri değerlendirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tıp tarihi ve tıp etiği alanlarında akademik çalışma yürütür |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konunun-Dersin-Kaynakların Tanıtılması | Düşünme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 1 | Okuma-Düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
3 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 2 | Okuma-Düşünme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım |
4 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 3 | Okuma-Düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 4 | Okuma-Düşünme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 5 | Okuma-Düşünme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 6 | Okuma-Düşünme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Yazma-Düşünme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 7 | Okuma-Düşünme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma |
10 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 8 | Okuma-Düşünme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 9 | Okuma-Düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 10 | Okuma-Düşünme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Tartışma |
13 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 11 | Okuma-Düşünme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 12 | Okuma-Düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 13 | Okuma-Düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma-Düşünme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma-Düşünme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
AKTS | 5 AKTS |