Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
HEMŞİRELİK (DR) | |
Kod | HEM708 |
Ad | Hemşirelikte Bakım ve Uygulamalar |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ZEHRA ESKİMEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; öğrencinin bilimsel, bütüncü ve etik yaklaşımla birey, aile ve toplum sağlığını geliştirme, koruma ve iyileştirmeye yönelik hemşirelik rollerine ilişkin uz tutum, beceri kazanması ve geliştirmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Yaşam Aktiviteleri: Boşaltım, Kişisel Hijyen ve Giyim, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Hareket, Çalışma ve Eğlenme, Cinsellik ve İfade Edilmesi, Uyku ve Dinlenme, Uyku ve Dinlenme, Terminal Dönem ve Ölüm
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Suresh, S. (Ed). (2017). Potter and Perry's fundamentals of nursng.(2nd edton). New Delh, Elsever Inda. Roper N, Logan W, Terney A. (1998). The elements of nursng. A model for nursng based on a model of lvng (4th edton). Churcll lvngstone. Taylor, C. Llls, C. Lemone, P.(2007). Fundamentals of Nursng. (2nd edton) Lppncott Company, Phladelpha. Wlknson, JM. Barcus, L. (2018). Pearson Hemşrelk Tanıları El Ktabı.(S. Kapucu , İ. Akyar ,F. Korkmaz Çev.ed) (11.baskı). Ankara: Pelkan Yayın Ev. Gulanck, M. FAAN, A. Myers,JL. (2014). Nursng Care Plans. (8th edton) Mosby.
Notlar
ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Her bir yaşam aktivitesini açıklar. |
ÖÇ02 | Her bir yaşam aktivitesinin yaşam dönemlerine göre bağımsızlık düzeyini belirler. |
ÖÇ03 | Her bir yaşam aktivitesinin birbiriyle ilişkisini açıklar. |
ÖÇ04 | Bireyin yaşam aktivitelerini sürdürme ya da iyileştirmede hemşirenin rolünü açıklar. |
ÖÇ05 | Hemşirelik süreci doğrultusunda bakım verirken "Yaşam Aktivitelerine Dayalı Hemşirelik Modeli"ni kullanmada uzmanlık becerisi sergiler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yaşam Aktiviteleri: Boşaltım | ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma |
2 | Yaşam Aktiviteleri: Boşaltım Devam | ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Yaşam Aktiviteleri: Kişisel Hijyen ve Giyim Yaşam Aktiviteleri | ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Yaşam Aktiviteleri : Kişisel Hijyen ve Yaşam Aktiviteleri Devam | ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Yaşam Aktiviteleri: Beden Sıcaklığının Kontrolü | ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Yaşam Aktiviteleri: Hareket | ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Yaşam Aktiviteleri: Hareket Devam | ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | ders notlarına ve kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Yaşam Aktiviteleri: Çalışma ve Eğlenme | ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Yaşam Aktiviteleri: Cinsellik ve İfade edilmesi | ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Yaşam Aktiviteleri: Cinsellik ve İfade edilmesi devam | ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Yaşam Aktiviteleri: Uyku ve Dinlenme | ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Yaşam Aktiviteleri: Uyku ve Dinlenme Devam | ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Yaşam Aktiviteleri:Terminal Dönem ve Ölüm | ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Yaşam Aktiviteleri:Terminal Dönem ve Ölüm Devam | ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notlarına ve kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notlarına ve kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 171 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,84 | ||
AKTS | 7 AKTS |