Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
HEMŞİRELİK (DR) | |
Kod | HEM709 |
Ad | İleri Hemşirelik Esasları Öğretimi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ZEHRA ESKİMEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; sağlık konularına ve bakım uygulamalarına ilişkin eğitim programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme yetkinliği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
"Eğitim ve Eğitim Felsefesi Yetişkin Eğitimi Eğitici Eğitimi" "Hemşirelik Esasları Eğitimcisi Olma Süreci Hemşirelik Eğitimi Mesleki Eğitim Hizmet-içi Eğitim" "Etkili Sunum Yöntemleri Öğretim Etkinliklerini Hazırlama ve Uygulama İlkeleri Öğretim Öncesi Hazırlık Öğretimi Planlama ve Uygulama Öğretim Sonrası Aktiviteler" "Ders/Eğitim Planının Aşamaları Hedef Belirleme İçerik Oluşturma" "Öğretme Stratejileri, Yöntemleri ve Teknikleri Öğretme Stratejileri o Sunuş Yoluyla Öğretme Stratejisi o Buluş Yoluyla Öğretme Stratejisi o Araştırma Yoluyla Öğretme Stratejisi Öğretme Yöntemleri o Anlatma o Tartışma o Örnek olay o Gösterip Yaptırma o Problem Çözme o Bireysel Çalışma" "Öğretme Teknikleri Grupla Öğretim Teknikleri o Soru- Beyin Fırtınası o Gösteri o Cevap o Drama ve Rol Yapma o Benzetim o İkili ve Grup Çalışmaları o Mikro Öğretim o Eğitsel Oyunlar Bireysel Öğretim Teknikleri o Bireyselleştirilmiş Öğretim o Programlı Öğretim o Bilgisayar Destekli Öğretim Sınıf Dışı Öğretim Teknikleri " "Eğitimde Teknolojinin Entegrasyonu Hemşirelik Eğitiminde Klinik Simülasyonlar: Genel Bakış, Temelleri ve Kanıtları Öğrenim Ortamları Online Öğrenme Ortamlarında Öğretim Laboratuvarda Öğretim Klinikte Öğretim "Öğretim Etkinliğinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi "Hemşirelik Esasları Öğretimi Etkinliklerini Belirleme Örnek Konuya İlişkin Eğitim Grubunun Belirlenmesi Örnek Konuya İlişkin Eğitim Konularının ve İçeriğinin Belirlenmesi" "Örnek Konuya İlişkin Eğitim Süresinin Belirlenmesi Örnek Konuya İlişkin Eğitim Hedeflerinin Belirlenmesi Bilişsel Alan Hedeflerinin Belirlenmesi Duyuşsal Alan Hedeflerinin Belirlenmesi Psiko-Motor Alan Hedeflerinin Belirlenmesi" Örnek Konuya İlişkin Öğretim Yöntemlerine ve Tekniklerine Karar Verilmesi "Örnek Konuya İlişkin Değerlendirme Yöntemleri Bilişsel Alan Davranışlarının Değerlendirilmesi Duyuşsal Alan Davranışlarının(Tutumların) Değerlendirilmesi Psiko-motor Alan Davranışlarının (Becerilerin) Değerlendirilmesi" Örnek Konuya İlişkin Uygun Test Geliştirme ve Kullanma Örnek Konuya İlişkin Laboratuvar ve Klinik Değerlendirme Aracı Geliştirme
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
"Billings, D. M., & Halstead, J. A. (2019). Teaching in Nursing e-Book: A guide for faculty. Elsevier Health Sciences. " "Tekindal S. (Ed). (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi. " "Aştı T.A., Karadağ A. (Ed). (2012). Hemşirelik bilimi ve sanatı. İstanbul: Akademi. " Oermann M. H. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. (Arslan S., Kurban N. K. Çev. Ed.). Ankara: Anı. Wasiw C. L., Goldenberg D. (2015). Curriculum development in nursing education. USA: Jones & Bartlett Learning.
Notlar
ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitim yöntem ve tekniklerini kullanır. |
ÖÇ02 | Hemşirelik esasları eğitimini analiz eder. |
ÖÇ03 | Hemşirelik esasları eğitimi için yeni stratejiler geliştirir. |
ÖÇ04 | Profesyonel hemşirenin eğitim rolü kapsamında eğitim programını hazırlar. |
ÖÇ05 | Profesyonel hemşirenin eğitim rolü kapsamında hazırladığı eğitim programını uygular. |
ÖÇ06 | Profesyonel hemşirenin eğitim rolü kapsamında uyguladığı eğitim programını değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | "Eğitim ve Eğitim Felsefesi Yetişkin Eğitimi Eğitici Eğitimi" | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | "Hemşirelik Esasları Eğitimcisi Olma Süreci Hemşirelik Eğitimi Mesleki Eğitim Hizmet-içi Eğitim" | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | "Etkili Sunum Yöntemleri Öğretim Etkinliklerini Hazırlama ve Uygulama İlkeleri Öğretim Öncesi Hazırlık Öğretimi Planlama ve Uygulama Öğretim Sonrası Aktiviteler" | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | "Ders/Eğitim Planının Aşamaları Hedef Belirleme İçerik Oluşturma" | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | "Öğretme Stratejileri, Yöntemleri ve Teknikleri Öğretme Stratejileri o Sunuş Yoluyla Öğretme Stratejisi o Buluş Yoluyla Öğretme Stratejisi o Araştırma Yoluyla Öğretme Stratejisi Öğretme Yöntemleri o Anlatma o Tartışma o Örnek olay o Gösterip Yaptırma o Problem Çözme o Bireysel Çalışma" | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | "Öğretme Teknikleri Grupla Öğretim Teknikleri o Soru- Beyin Fırtınası o Gösteri o Cevap o Drama ve Rol Yapma o Benzetim o İkili ve Grup Çalışmaları o Mikro Öğretim o Eğitsel Oyunlar Bireysel Öğretim Teknikleri o Bireyselleştirilmiş Öğretim o Programlı Öğretim o Bilgisayar Destekli Öğretim Sınıf Dışı Öğretim Teknikleri " | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | "Eğitimde Teknolojinin Entegrasyonu Hemşirelik Eğitiminde Klinik Simülasyonlar: Genel Bakış, Temelleri ve Kanıtları Öğrenim Ortamları Online Öğrenme Ortamlarında Öğretim Laboratuvarda Öğretim Klinikte Öğretim " | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | ders notları ve literatür çalışması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Öğretim Etkinliğinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | "Hemşirelik Esasları Öğretimi Etkinliklerini Belirleme Örnek Konuya İlişkin Eğitim Grubunun Belirlenmesi Örnek Konuya İlişkin Eğitim Konularının ve İçeriğinin Belirlenmesi" | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | "Örnek Konuya İlişkin Eğitim Süresinin Belirlenmesi Örnek Konuya İlişkin Eğitim Hedeflerinin Belirlenmesi Bilişsel Alan Hedeflerinin Belirlenmesi Duyuşsal Alan Hedeflerinin Belirlenmesi Psiko-Motor Alan Hedeflerinin Belirlenmesi" | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Örnek Konuya İlişkin Öğretim Yöntemlerine ve Tekniklerine Karar Verilmesi | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | "Örnek Konuya İlişkin Değerlendirme Yöntemleri Bilişsel Alan Davranışlarının Değerlendirilmesi Duyuşsal Alan Davranışlarının(Tutumların) Değerlendirilmesi Psiko-motor Alan Davranışlarının (Becerilerin) Değerlendirilmesi" | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Örnek Konuya İlişkin Uygun Test Geliştirme ve Kullanma | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Örnek Konuya İlişkin Laboratuvar ve Klinik Değerlendirme Aracı Geliştirme | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notları ve literatür çalışması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notları ve literatür çalışması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 171 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,84 | ||
AKTS | 7 AKTS |