AEB207 Antrenörlük Etiği ve İlkeleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR.
Kod AEB207
Ad Antrenörlük Etiği ve İlkeleri
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, öğrencilere; antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sorumluluk ve görevleri etik değerler çerçevesinde uygulayacak bilgiyi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği, Antrenörlük ile ilgili kavramlar ve genel bilgiler, Antrenör Eğitimi, Antrenörlük belge veren kurum ve kuruluşlar, Avrupa Birliğinde Antrenör Eğitiminin yapı taslağı ve örneği, Antrenör Eğitiminde çeşitli kuruluşların rolü, Diğer Ülkelerde Antrenör Eğitim Modelleri, Antrenörün sahip olması gereken vasıflar ve konuya ilişkin örnek olaylar konularını kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Antrenörlük Eğitimi ve İlkeleri Dr. Celal Gençoğlu

Notlar

Antrenörlük Eğitimi ve İlkeleri Dr. Celal Gençoğlu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Antrenörlük mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
ÖÇ02 Antrenörlük eğitimini açıklar
ÖÇ03 Antrenörlük kursları ile bilgi verir
ÖÇ04 Avrupa birliği ülkelerinde antrenörlük modellerini inceler
ÖÇ05 Antrenörlük eğitiminin yönetmenliğini öğretir
ÖÇ06 ANTRENÖR VE SPORCU İLİŞKİLERİNİ İNCELER
ÖÇ07 ANTRENÖRLÜKTE ÖĞRETME VE ÖĞRENME YÖNTEMELRİNİ İNCELER
ÖÇ08 Antrenörlerin çocuklar ile yapılan çalışmaları inceler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Antrenör kavramı ve genel bilgiler Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Antrenörlük Eğitimi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Üniversite, Spor Genel Müdürlüğü, Spor eğitim dairesi tarafından gerçekleştirilen kurslar Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Temel Çalıştırıcı yetiştirme kursları Kaynak okuma Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Antrenör Eğitim Yönetmeliğine göre açılacak olan kurslarda temel eğitim dersleri uygulanacak metodlar Kaynak okuma Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Avrupa Birliği'nde antrenörlük Eğitiminin Yapı Taslağı ve Diğer Ülkelerde antrenörlük Eğitimi Modelleri Kaynak okuma Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Antrenör Eğitiminde çeşitli kuruluşların rolü Kaynak okuma Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Antrenörlük Eğitimi ilke ve yöntemleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Antrenörlük Eğitimi yönetmeliği Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Antrenörlük mesleğine ait sorunlar Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 ANTRENÖR VE SPORCU İLİŞKİLERİ Kaynak okuma Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 ANTRENÖRLÜKTE ÖĞRETME VE ÖĞRENME TARZLARI Kaynak okuma Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 KADIN, ERKEK SPORCULAR VE ANTRENÖRLÜK Kaynak okuma Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 ÇOCUKLARIN ANTRENÖRLÜĞÜ, PEDAGOJİ VE UZUN DÖNEM SPORCU GELİŞİMİ MODELLERİ Kaynak okuma Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.04.2025 11:11