Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR. | |
Kod | AEB207 |
Ad | Antrenörlük Etiği ve İlkeleri |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilere; antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sorumluluk ve görevleri etik değerler çerçevesinde uygulayacak bilgiyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, Antrenörlük ile ilgili kavramlar ve genel bilgiler, Antrenör Eğitimi, Antrenörlük belge veren kurum ve kuruluşlar, Avrupa Birliğinde Antrenör Eğitiminin yapı taslağı ve örneği, Antrenör Eğitiminde çeşitli kuruluşların rolü, Diğer Ülkelerde Antrenör Eğitim Modelleri, Antrenörün sahip olması gereken vasıflar ve konuya ilişkin örnek olaylar konularını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Antrenörlük Eğitimi ve İlkeleri Dr. Celal Gençoğlu
Notlar
Antrenörlük Eğitimi ve İlkeleri Dr. Celal Gençoğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antrenörlük mesleği ile ilgili kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Antrenörlük eğitimini açıklar |
ÖÇ03 | Antrenörlük kursları ile bilgi verir |
ÖÇ04 | Avrupa birliği ülkelerinde antrenörlük modellerini inceler |
ÖÇ05 | Antrenörlük eğitiminin yönetmenliğini öğretir |
ÖÇ06 | ANTRENÖR VE SPORCU İLİŞKİLERİNİ İNCELER |
ÖÇ07 | ANTRENÖRLÜKTE ÖĞRETME VE ÖĞRENME YÖNTEMELRİNİ İNCELER |
ÖÇ08 | Antrenörlerin çocuklar ile yapılan çalışmaları inceler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antrenör kavramı ve genel bilgiler | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Antrenörlük Eğitimi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Üniversite, Spor Genel Müdürlüğü, Spor eğitim dairesi tarafından gerçekleştirilen kurslar | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Temel Çalıştırıcı yetiştirme kursları | Kaynak okuma Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Antrenör Eğitim Yönetmeliğine göre açılacak olan kurslarda temel eğitim dersleri uygulanacak metodlar | Kaynak okuma Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Avrupa Birliği'nde antrenörlük Eğitiminin Yapı Taslağı ve Diğer Ülkelerde antrenörlük Eğitimi Modelleri | Kaynak okuma Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Antrenör Eğitiminde çeşitli kuruluşların rolü | Kaynak okuma Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Antrenörlük Eğitimi ilke ve yöntemleri | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Antrenörlük Eğitimi yönetmeliği | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Antrenörlük mesleğine ait sorunlar | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | ANTRENÖR VE SPORCU İLİŞKİLERİ | Kaynak okuma Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | ANTRENÖRLÜKTE ÖĞRETME VE ÖĞRENME TARZLARI | Kaynak okuma Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | KADIN, ERKEK SPORCULAR VE ANTRENÖRLÜK | Kaynak okuma Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | ÇOCUKLARIN ANTRENÖRLÜĞÜ, PEDAGOJİ VE UZUN DÖNEM SPORCU GELİŞİMİ MODELLERİ | Kaynak okuma Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |