Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR. | |
Kod | AEB202 |
Ad | Antrenman Bilimi II |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Abdullah KILCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antrenman Bilgisi konusundaki kavramları ve yöntemleri öğretip, bu konularda bilgi sahibi yapmak.
Dersin İçeriği
Birim antrenman planlamasının önemi ve antrenmandaki rolü. Kısa süreli planlama. Yıllık planlama. Biyomotor yetilerin dönemlemesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bompa T.O. Antrenman Kuramı ve Yöntemi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1998
Notlar
Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi.1997
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Birim Antrenman planlamasının önemi ve antrenmandaki rolünü bilir, |
ÖÇ02 | Yetenek seçimi önemini açıklar |
ÖÇ03 | Bireysel ve takım sporlarında dayanıklılık Antrenmanını uygular. |
ÖÇ04 | Uzun süreli planlamayı tasarlar |
ÖÇ05 | Yıllık Plan çizelgesini analiz ede |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Birim Antrenman planlamasının önemi ve antrenmandaki rolünü bilir, açıklar ve uygular. | Okuma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Antrenman planlanmasındaki mikro ve makro döngüleri bilir, açıklar ve uygular. | Literatür araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Yıllık Planlama konusunu bilir, açıklar ve uygular. | Literattür araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Biyomotor yetilerin dönemlemesini bilir, açıklar ve uygular. | Okuma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Yıllık Plan Antrenman Evreleri ve özelliklerini bilir, açıklar ve uygular. | Okuma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Yıllık Plan çizelgesini bilir, hazırlar ve uygular. | Sunum hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Antrenman planları makro mikro plan hazırlama | Sunum hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Uzun süreli planlamayı bilir, hazırlar ve uygular. | Sunum hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Bireysel ve takım sporlarında Dayanıklılık Antrenmanının önemini bilir, açıklar ve uygular. | Sunum hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Esneklik ve Koordinasyon Antrenmanının önemini bilir, açıklar ve uygular. | Sunum hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Yetenek seçimi önemini bilir, açıklar ve uygular. | Sunum hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Bireysel ve fiziksel yetiler farklılıklar | Sunum hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Sprint Antrenmanının önemini bilir, açıklar ve uygular. | Sunum hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Çeviklik Antrenmanının önemini bilir, açıklar ve uygular. | Sunum hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 4 | 68 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
AKTS | 4 AKTS |