AEB202 Antrenman Bilimi II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR.
Kod AEB202
Ad Antrenman Bilimi II
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Abdullah KILCI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Antrenman Bilgisi konusundaki kavramları ve yöntemleri öğretip, bu konularda bilgi sahibi yapmak.

Dersin İçeriği

Birim antrenman planlamasının önemi ve antrenmandaki rolü. Kısa süreli planlama. Yıllık planlama. Biyomotor yetilerin dönemlemesi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Bompa T.O. Antrenman Kuramı ve Yöntemi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1998

Notlar

Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi.1997


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Birim Antrenman planlamasının önemi ve antrenmandaki rolünü bilir,
ÖÇ02 Yetenek seçimi önemini açıklar
ÖÇ03 Bireysel ve takım sporlarında dayanıklılık Antrenmanını uygular.
ÖÇ04 Uzun süreli planlamayı tasarlar
ÖÇ05 Yıllık Plan çizelgesini analiz ede


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Birim Antrenman planlamasının önemi ve antrenmandaki rolünü bilir, açıklar ve uygular. Okuma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Antrenman planlanmasındaki mikro ve makro döngüleri bilir, açıklar ve uygular. Literatür araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Yıllık Planlama konusunu bilir, açıklar ve uygular. Literattür araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Biyomotor yetilerin dönemlemesini bilir, açıklar ve uygular. Okuma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Yıllık Plan Antrenman Evreleri ve özelliklerini bilir, açıklar ve uygular. Okuma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Yıllık Plan çizelgesini bilir, hazırlar ve uygular. Sunum hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Antrenman planları makro mikro plan hazırlama Sunum hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Uzun süreli planlamayı bilir, hazırlar ve uygular. Sunum hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Bireysel ve takım sporlarında Dayanıklılık Antrenmanının önemini bilir, açıklar ve uygular. Sunum hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Esneklik ve Koordinasyon Antrenmanının önemini bilir, açıklar ve uygular. Sunum hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Yetenek seçimi önemini bilir, açıklar ve uygular. Sunum hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Bireysel ve fiziksel yetiler farklılıklar Sunum hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Sprint Antrenmanının önemini bilir, açıklar ve uygular. Sunum hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Çeviklik Antrenmanının önemini bilir, açıklar ve uygular. Sunum hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 17 4 68
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 104
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,16
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2025 08:54