Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR. | |
Kod | AEB204 |
Ad | Antrenörlükte Liderlik ve Yetkinlik Becerileri |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antrenörlük literatüründe yer alan genel liderlik ve yetkinlik kavramlarının anlamları ve çeşitleri üzerinde durularak, bu kavramların beden eğitimi ve spor ortamlarında hangi koşullar altında varlık gösterebileceği veya nasıl yer alabileceği belirlenmeye çalışılacaktır.
Dersin İçeriği
Antrenörlük liderlik ve yetkinlik teorilerinin ve yaklaşımlarının spor ortamlarında nasıl bir rol üstlendiği detaylı bir şekilde incelenerek, bu dinamiklerin antrenörlük pratiği üzerindeki etkileri daha derinlemesine anlaşılması sağlanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- Antrenörlükte Duygusal Zeka ve Liderlik..Gökhan Çakır EFE AKADEMİ YAYINLARI 2022 2- Antrenörlükte Liderlik Modelleri. Akademisyen yayınevi.2023
Notlar
Ders notları- Kütüphane veritabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel kavramlar ile birlkte, sosyal etki, güç, politika gibi konuları bilir. |
ÖÇ02 | Liderlik kavramı ile ilişkilendirilen temel sosyal psikolojik unsurları açıklar. |
ÖÇ03 | Karizmatik liderlik ve dönüştürücü liderlik arasındaki farkı bilir. |
ÖÇ04 | Yıkıcı liderlik gibi güncel teori ve kavramları değerlendirir. |
ÖÇ05 | Sporda liderlik ve diğer bireysel farklıların ilişkisini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Liderliğe Giriş | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Antrenörlükte liderlik kuram ve yaklaşımları | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Spora özgü liderlik kuram ve yaklaşımları | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | Sporda çok boyutlu liderlik modeli | Ev Ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sporda dönüşümsel liderlik | Ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Sporda liderlik araştırmaları | Literatür Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Sporda liderlik ve performans arasındaki ilişki | Literatür Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | ön çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sporda liderlik ve kişilik ilişkisi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
10 | Sporda liderlik ve diğer bireysel farklıların ilişkisi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Bireysel sporlarda liderlik | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Takım sporlarında grup dinamikleri | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Sporda liderlik ve etkili kriz yönetimi | Literarür Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Sporda liderlik uygulamaları | Müsabaka inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Uluslararası antrenör örnekleri | Video inceleme | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 3 | 51 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |