AEB210 Atletik Performans Geliştirme Yöntemleri I

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR.
Kod AEB210
Ad Atletik Performans Geliştirme Yöntemleri I
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Abdullah KILCI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Atletik Performans Geliştirme Yöntemleri I" dersinin amacı, öğrencilere temel düzeyde atletik performans geliştirme yöntemleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bu ders, sporcuların performansını artırmak için gerekli olan temel prensipleri, teknikleri ve stratejileri öğretmeyi hedefler.

Dersin İçeriği

Bu dersin sonunda öğrenciler, atletik performansın temel bileşenleri hakkında bilgi sahibi olacak ve bu bilgileri uygulamalı olarak kullanma becerisi kazanacaklardır. Ders, öğrencilerin daha ileri düzey performans geliştirme yöntemlerini anlayabilmeleri ve uygulayabilmeleri için sağlam bir temel oluşturur.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

1. McArdle, W. D., Katch, F. I., & Katch, V. L. (2014). Exercise Physiology: Nutrition, Energy, and Human Performance. Lippincott Williams & Wilkins. 2. Siff, M. C. (2003). Supertraining. Supertraining Institute. 3. Zatsiorsky, V. M., & Kraemer, W. J. (2006). Science and Practice of Strength Training. Human Kinetics.

Notlar

1. McArdle, W. D., Katch, F. I., & Katch, V. L. (2014). Exercise Physiology: Nutrition, Energy, and Human Performance. Lippincott Williams & Wilkins. 2. Siff, M. C. (2003). Supertraining. Supertraining Institute. 3. Zatsiorsky, V. M., & Kraemer, W. J. (2006). Science and Practice of Strength Training. Human Kinetics.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Atletik performansın tanımı ve önemini bilir
ÖÇ02 Atletik performans geliştirme konusundaki temel kavramları ve prensipleri bilir
ÖÇ03 Kas yapısı, enerji sistemleri ve kardiyovasküler sistemin işleyişi hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgileri antrenman planlamasında kullanır
ÖÇ04 Temel kuvvet ve kondisyon antrenman tekniklerini uygulayabilme ve bu teknikleri sporculara tasarlar
ÖÇ05 Esneklik ve mobilite antrenmanlarının önemini anlama ve uygun esneme tekniklerini analiz eder
ÖÇ06 Temel plyometrik egzersizleri anlama ve uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar .
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Atletik performansın tanımı ve önemi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Performans geliştirme prensipleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
3 Kas yapısı ve fonksiyonları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
4 Enerji sistemleri: aerobik ve anaerobik yollar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Temel kuvvet antrenman teknikleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
6 Kuvvet antrenmanı prensipleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kardiyovasküler sistemin temel işleyişi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav
9 Kondisyon artırıcı antrenmanlar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kondisyon egzersizleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
11 Dinamik ve statik esneme teknikleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Plyometriğin tanımı ve önemi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Anlatım
13 Temel plyometrik egzersizler Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Sporcu beslenmesinin temelleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
15 Makro ve mikro besin öğeleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 17 2 34
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 82
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,28
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2025 10:01