Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR. | |
Kod | AEB212 |
Ad | Yüzme |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MUHAMMET AKGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sportif etkinliklerden biri olarak temel yüzme becerilerinin sergilenmesi, ve bu becerileri başkalarına doğru metotlarla aktararak yüzme öğretilebilmesi, yüzmenin günlük yaşamda ve sportif alandaki kullanım ve öneminin oluşturulması
Dersin İçeriği
Yüzmenin tanımı, tarihçesi, güvenlik kuralları ile su içinde temel hazırlık çalışmaları (su üstünde durabilme ve ilerleme), serbest, sırt üstü ve kurbağalama tekniklerinde ayak vuruşu, kol çekişi, nefes alma, koordinasyon sağlama, dönüş ve dalışlar, gözlem yapma, hata tespiti ve öğretim bilgisi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Herkez İçin Yüzme , Kare Yayınları, Ana Maria Olaru
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel Yüzme Tekniklerini kullanarak yüzer |
ÖÇ02 | Temel eğitimde kullanılan araç gereçleri tanır |
ÖÇ03 | Havuz kullanım kurallarını ve çalışma düzenini kavrar |
ÖÇ04 | Yüzme öğretim basamaklamalarını bilir |
ÖÇ05 | Yüzmede uygulanan yarışma kurallarını bilir |
ÖÇ06 | Yüzmenin hayati öneme sahip olduğunun farkına varır |
ÖÇ07 | Yüzme tesislerini tanır ve tesis özelliklerini bilir |
ÖÇ08 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüzmenin tarihçesi, havuzlar ve malzemeleri, tesis kullanım kuralları ve önemi | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Neden yüzme bilmeliyiz, yararları. Suya uyum ve beceri alıştırmaları ve öğretim basamakları | Litaretür Tarama ve konuyla ilgili videoların izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Krawl tekniğine giriş. Özellikleri | Litaretür Tarama ve konuyla ilgili videoların izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
4 | Krawl tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Krawl tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri | Litaretür Tarama ve konuyla ilgili videoların izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Yüzmede çıkış (start) | Litaretür Tarama ve konuyla ilgili videoların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Sırtüstü tekniğine giriş. Özellikleri | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sırtüstü tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Litaretür Tarama ve konuyla ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Sırtüstü tekniğinde kol çekişi, ayak vuruşu ve nefes . Uluslar arası yüzme yarış kuralları. | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Kurbağalama tekniğine giriş. Özellikleri | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kurbağalama tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kurbağalama tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kelebek yüzme, Yüzme stillerinin dönüş ve çıkış özelliklerine bakış. | Litaretür Tarama ve konuyla ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Tekrar | Tutulmuş notların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |