Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR. | |
Kod | AEB222 |
Ad | Uzmanlık Alan Eğitimi-II Tenis |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, tenis sporunda ileri düzeyde teknik bilgi ve becerileri kazandırmak; öğrencilere forehand, backhand, servis, vole, smaç ve diğer vuruş türlerinin gelişmiş varyasyonlarını öğretmek ve bu teknikleri müsabaka ortamında doğru şekilde uygulamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, tenis sporunda ileri düzey forehand, backhand, servis, vole ve smaç tekniklerinin öğretimini kapsar. Vuruşların teknik ayrıntıları, taktiksel kullanımları ve oyun içi senaryolarda uygulanışı ele alınır. Servis çeşitleri ve stratejik servis kullanımı üzerinde durulur. File önü oyunlar, smaçlar ve özel vuruşlar (lob, slice, drop shot vb.) detaylandırılır. Ayak hareketleri ve pozisyon alma becerileriyle teknikler bütünleştirilir. Öğrencilerin maç içinde doğru vuruş seçimleri yapması ve strateji geliştirmesi hedeflenir. Tüm teknikler uygulamalı olarak çalışılır. Ders sonunda öğrenciler, ileri düzey vuruşları oyun içinde etkili şekilde kullanabilecek yeterliliğe ulaşırlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998 Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2000
Notlar
TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998 Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2000
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Forehand ve backhand vuruş tekniklerinin ileri düzey varyasyonlarını tanımlayabileceklerdir. |
ÖÇ02 | Farklı servis türlerinin teknik özelliklerini (düz, slice, kick) açıklayabileceklerdir. |
ÖÇ03 | Vole tekniklerini çeşitli oyun durumlarına uygun şekilde uygulayabileceklerdir. |
ÖÇ04 | Smaç çeşitlerini (klasik, topspin, sıçrayarak) doğru teknikle uygulayabileceklerdir. |
ÖÇ05 | Drop shot, lob, slice gibi özel vuruşların temel farklarını açıklayabileceklerdir. |
ÖÇ06 | Maç içinde pozisyona uygun doğru vuruş türünü seçebileceklerdir. |
ÖÇ07 | Ayak hareketleri ve saha içi yerleşim tekniklerini ileri düzey vuruşlarla bütünleştirebileceklerdir. |
ÖÇ08 | Müsabaka sırasında uygun vuruş seçimlerine dayalı taktiksel stratejiler oluşturabileceklerdir. |
ÖÇ09 | İleri düzey vuruş tekniklerini içeren oyun içi senaryolarda performanslarını değerlendirebileceklerdir. |
ÖÇ10 | Kendi teknik gelişim süreçlerini gözlemleyip eksik yönlerine yönelik iyileştirme planı oluşturabileceklerdir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, temel kavramlar ve teknik vuruşlara genel bakış | Temel tenis vuruşlarına dair videolar izler, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İleri düzey forehand teknikleri: topspin, inside-out, çapraz | Topspin forehand vuruşlarında raket tutuşunu ve kol pozisyonunu çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Öğrenci, tek el ve çift el backhand vuruşlarına dair videolar izlemeli ve ayna karşısında vuruş pozisyonlarını tekrar etmelidir. | Tek el ve çift el backhand videolarını izler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Öğrenci, forehand ve backhand varyasyonlarının maç içindeki örneklerini analiz etmeli ve en az beş dakikalık bir teknik analiz notu hazırlamalıdır. | Forehand/backhand varyasyonlarının maç içi kullanımını analiz eder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Öğrenci, slice, düz ve kick servis türlerine ilişkin videolar izlemeli ve kendi servis vuruşunu kaydederek analiz etmelidir. | Slice, düz ve kick servis videoları izler, kendi servis vuruşunu kaydedip değerlendirir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Öğrenci, birinci ve ikinci servis örneklerini karşılaştırmalı ve servis sonrası pozisyon alma üzerine videolar incelemelidir. | İlk ve ikinci servisleri karşılaştırır, servis sonrası yerleşim videolarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Öğrenci, forehand ve backhand vole tekniklerine yönelik videolar izlemeli ve mümkünse duvara karşı temel vole çalışması yapmalıdır. | Forehand ve backhand vole videoları izler, duvara karşı temel vole çalışması yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Öğrenci sınav hazırlığı yapar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Öğrenci, file önü pozisyon alma tekniklerine dair videolar izlemeli ve vole-smaç geçişlerini içeren en az üç örnek not etmelidir. | File önü pozisyon alma ve vole-smaç geçişlerinden örnekler çıkarır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Öğrenci, farklı smaç tekniklerini (yüksek, topspin vb.) gösteren videoları izlemeli ve sıçrama ile kol koordinasyonu üzerine alıştırmalar yapmalıdır. | Farklı smaç tekniklerine ait sıçrama ve kol koordinasyonunu çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Öğrenci, slice ve lob vuruşlarının yavaş çekim videolarını izlemeli ve bu vuruşların hangi durumlarda tercih edildiğini araştırmalıdır. | Slice ve lob vuruşlarına dair yavaş çekim videolar izler, kullanım amaçlarını araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Öğrenci, drop shot ve yaklaşım vuruşlarına dair maç videoları izlemeli ve fileye geçiş zamanlamasına ilişkin kısa notlar çıkarmalıdır. | Drop shot ve yaklaşım vuruşlarını içeren videolar izler, fileye geçiş zamanlamasını not eder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Öğrenci, ayak çalışmaları ve kort içi yerleşimle ilgili videolar izlemeli ve eş zamanlı olarak bir ısınma videosu ile temel hareketleri uygulamalıdır. | Ayak çalışması ve kort yerleşimini kısa bir ısınma eşliğinde uygular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Öğrenci, önceki maç ya da antrenman görüntülerini analiz etmeli ve en az üç teknik eksikliği belirleyerek not etmelidir. | Kendi maç veya antrenman videolarını analiz eder, üç teknik eksikliği belirler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Öğrenci, dönem boyunca kazandığı becerileri gözden geçirmeli ve kısa bir yazılı öz değerlendirme raporu hazırlamalıdır. | Dönem içindeki gelişimini gözden geçirir, yazılı bir öz değerlendirme hazırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci sınav hazırlığı yapar. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci sınav hazırlığı yapar. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |