AEB230 Teorik Dersler-II Engellilerde Spor

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR.
Kod AEB230
Ad Teorik Dersler-II Engellilerde Spor
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA İNCE
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Farklı engel gruplarının tanıtılması, öğretim yöntemlerinin öğrenilmesi, engellilerde fiziksel aktivite ve sporun önemi

Dersin İçeriği

Farklı engel grupları, özellikleri, sporda öğretim yöntemleri ve engellilere yönelik fiziksel aktiviteler ve sporlar

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur

Kaynaklar

* İNCE, G. Bölüm adı; Engelli Sporları ve Fiziksel Aktivitede Öğretim Yöntemleri Engelli Sporları Öğretim İlke ve Yöntemleri, Taşralı Nalbant Sibel (Editör), Nobel Yayınevi, Adana, ss.33-64, 2024. * İNCE, G. Bölüm adı; Engelliler ve Spor, Spor Yönetimine Dair, Bilir, Pervin; Şahin, Nurşen (Editörler), Akademisyen Yayın Evi, Adana, ss.139-158, 2022. * İNCE, G. Bölüm adı; Özel Gereksinimli Çocuklarda Duyu ve Fiziksel Egzersiz Eğitimi, Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi, Deretarla Gül, Ebru (Editör), Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.176-187, 2020. * İNCE, G. Bölüm adı; Özel Gereksinimli Bireyler ve Hareket Eğitimi, Çocukta Hareket Gelişimi ve Eğitimi, Deretarla Gül, Ebru; İnce, Gonca (Editörler), Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.189-206, 2020. * İnce G., Ekerer C. Bölüm adı; Özel Gereksinimli Bireylerde Fiziksel Uygunluk, Özel Gereksinimli Bireylerde Fiziksel Uygunluk ve Özel Antrenman Bilgisi, İnce, Gonca; Kurt, Cem (Editörler), Efe Akademi Yayınevi, İstanbul, ss.11-52, 2023.

Notlar

İnternet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Engellilik türlerini değerlendirebilme
ÖÇ02 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite konusunda bilgi sahibi olabilme
ÖÇ03 Down sendromu konusunda bilgi sahibi olabilme
ÖÇ04 Yaygın gelişimsel bozukluk konusunda bilgi sahibi olabilme
ÖÇ05 Mental reterdasyon konusunda bilgi sahibi olabilme
ÖÇ06 Engelliler için spor eğitiminde engelli bireyleri karşılaştırabilme
ÖÇ07 Engellilerde spor öğretim yöntemlerini tanımlayabilme
ÖÇ08 Engelli sporlarında performans ölçüm testlerini açıklayabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar .
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Engellilik tanımı, engellilik nedenleri Tanışma ve Sınıf Değerlendirmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Engellilik türleri Proje Konularının verilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Down sendromu tanımı Down sendromunu araştırma mini ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
4 Yaygın gelişimsel bozukluk Tanımı Yaygın gelişimsel bozukluk araştırma mini ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
5 Mental reterdasyon Tanımı Mental reterdasyon araştırma mini ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
6 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite Tanımı Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu araştırma mini ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
7 Engelliler için spor eğitimleri Engelliler için spor eğitimi mini ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Engelliler için Öğretim Yöntemleri Engelliler için Öğretim Yöntemleri araştırma mini ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulaması Engelliler için Öğretim Yöntemleri araştırma mini ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Engelliler için Performans Testlerinin Değerlendirilmesi Engelliler için Performans Testlerinin Değerlendirilmesi araştırma mini ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 Performans Test uygulaması Grup Değerlendirmesi Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
13 Engelliler için Test ölçüm analizleri Grup Değerlendirmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
14 Paralimpik Olimpiyatlar ve engelli sporları Grup araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15 Engelli proje konularının sunumu Bireysel ve grup sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 74
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,96
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.05.2025 11:49