Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR. | |
Kod | AEB230 |
Ad | Teorik Dersler-II Engellilerde Spor |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GONCA İNCE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı engel gruplarının tanıtılması, öğretim yöntemlerinin öğrenilmesi, engellilerde fiziksel aktivite ve sporun önemi
Dersin İçeriği
Farklı engel grupları, özellikleri, sporda öğretim yöntemleri ve engellilere yönelik fiziksel aktiviteler ve sporlar
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
* İNCE, G. Bölüm adı; Engelli Sporları ve Fiziksel Aktivitede Öğretim Yöntemleri Engelli Sporları Öğretim İlke ve Yöntemleri, Taşralı Nalbant Sibel (Editör), Nobel Yayınevi, Adana, ss.33-64, 2024. * İNCE, G. Bölüm adı; Engelliler ve Spor, Spor Yönetimine Dair, Bilir, Pervin; Şahin, Nurşen (Editörler), Akademisyen Yayın Evi, Adana, ss.139-158, 2022. * İNCE, G. Bölüm adı; Özel Gereksinimli Çocuklarda Duyu ve Fiziksel Egzersiz Eğitimi, Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi, Deretarla Gül, Ebru (Editör), Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.176-187, 2020. * İNCE, G. Bölüm adı; Özel Gereksinimli Bireyler ve Hareket Eğitimi, Çocukta Hareket Gelişimi ve Eğitimi, Deretarla Gül, Ebru; İnce, Gonca (Editörler), Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.189-206, 2020. * İnce G., Ekerer C. Bölüm adı; Özel Gereksinimli Bireylerde Fiziksel Uygunluk, Özel Gereksinimli Bireylerde Fiziksel Uygunluk ve Özel Antrenman Bilgisi, İnce, Gonca; Kurt, Cem (Editörler), Efe Akademi Yayınevi, İstanbul, ss.11-52, 2023.
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Engellilik türlerini değerlendirebilme |
ÖÇ02 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite konusunda bilgi sahibi olabilme |
ÖÇ03 | Down sendromu konusunda bilgi sahibi olabilme |
ÖÇ04 | Yaygın gelişimsel bozukluk konusunda bilgi sahibi olabilme |
ÖÇ05 | Mental reterdasyon konusunda bilgi sahibi olabilme |
ÖÇ06 | Engelliler için spor eğitiminde engelli bireyleri karşılaştırabilme |
ÖÇ07 | Engellilerde spor öğretim yöntemlerini tanımlayabilme |
ÖÇ08 | Engelli sporlarında performans ölçüm testlerini açıklayabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Engellilik tanımı, engellilik nedenleri | Tanışma ve Sınıf Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Engellilik türleri | Proje Konularının verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Down sendromu tanımı | Down sendromunu araştırma mini ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Yaygın gelişimsel bozukluk Tanımı | Yaygın gelişimsel bozukluk araştırma mini ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
5 | Mental reterdasyon Tanımı | Mental reterdasyon araştırma mini ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
6 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite Tanımı | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu araştırma mini ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Engelliler için spor eğitimleri | Engelliler için spor eğitimi mini ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Engelliler için Öğretim Yöntemleri | Engelliler için Öğretim Yöntemleri araştırma mini ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulaması | Engelliler için Öğretim Yöntemleri araştırma mini ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Engelliler için Performans Testlerinin Değerlendirilmesi | Engelliler için Performans Testlerinin Değerlendirilmesi araştırma mini ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Performans Test uygulaması | Grup Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Engelliler için Test ölçüm analizleri | Grup Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
14 | Paralimpik Olimpiyatlar ve engelli sporları | Grup araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Engelli proje konularının sunumu | Bireysel ve grup sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,96 | ||
AKTS | 3 AKTS |