SNFZ312 Müzik Öğretimi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod SNFZ312
Ad Müzik Öğretimi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Notaların yerleri, notaların süreleri ritmik okuma, solfej okuma, orff çalgıları, çocuklar için şarkıların düzenlenmesi, şarkı oyun, müzik, dans, drama ve konuşma ilişkisi, İlkokul müzik programı ile ilgili etkinlik uygulamaları.

Dersin İçeriği

Notaları ve değerlerini tanıyabilme, ulusal ve nitelikli çocuk şarkılarını orff çalgılarına düzenleyerek dağarcık oluşturabilme, ritim çalgıyı şarkı öğretiminde etkili kullanabilme, oyun, müzik, dans, drama ve konuşma ilişkisini kurabilme, müziksel beğeniyi geliştirebilme, sesini konuşurken ve müzik yaparken güzel ve etkili kullanabilme. İstiklal marşını doğru söyleme ve yönetme.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Blok flüt metodu (Besim Akkuş- Selçuk Yıldırım)-Şarkı Dağarcığı ( Hilmi Seyrek)

Notlar

ulusal tekerlemeler, türküler, okul şarkıları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Milli marşımız olan İstiklal Marşı’nı doğru söyler ve yönetir
ÖÇ02 Porte üzerinde notaların yerlerini ve sürelerini bilir
ÖÇ03 2/4 ve 4/4'lük bir çocuk şarkısının ritim çalışmasını ve solfejini yapar, sınıfa yöneterek söyletir.
ÖÇ04 Müzik öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri bilir
ÖÇ05 Geleneksel müzik kültüründe bulunan tekerlemeleri söyler
ÖÇ06 Basit bir çocuk şarkısına çalgı ile eşlik eder
ÖÇ07 Çevresinde bulunan sanat etkinliklerini takip eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar/ uygular/değerlendirir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur.
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder.
PÖÇ23 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur.
PÖÇ24 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. 4
PÖÇ25 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır.
PÖÇ26 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 müzikte kullanılan temel kavramlar ilgili kaynaklar okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Teorik müzik bilgileri nota ve anahtar yazılır Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
3 Tekerlemeler 1 metalofonla yada flütle çalma ve söyleme körebe, mıstık, kayıkçı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
4 Tekerlemeler halk türküleri ağustos böceği, saymaca, delilo Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
5 Hız ve gürlük terimleri yağmur yağıyor metalofonla yada flütle çalma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
6 Müzik ve yaratıcı drama ritim ve devinim Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Gösteri, Grup Çalışması
7 Müzik öğretiminde kullanılan yöntemler ilgili kaynak okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 İstiklal Marşı nın kabulü, söz yazarı, bestecisive sözleri ilgili kaynak okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
10 İstiklal Marşı nın solfeji notalar ve nota değerleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
11 İstiklal Marşı nın sözleri ve yönetimi 4/4'lük vuruşlar çalışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
12 Nüanslar çocuk şarkıları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
13 Çocuk şarkılarını söyleme ve yönetme tekerlemeler ve çocuk şarkıları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
14 Ses değiştirici işaretler diyez ve bemol Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 Çocuk şarkılarını, tekerlemeleri çalma, söyleme ve yönetme tekerlemeler çocuk şarkıları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 2 4
Toplam İş Yükü (Saat) 102
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,08
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.04.2025 04:48