Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | SNFS326 |
Ad | İlkokulda Proje Geliştirme |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİLİZ YURTAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, lisans öğrencilerin proje hazırlama, geliştirme ve tasarlama süreçlerine ilişkin gerekli bilgi ve beceriye sahip olmasını sağlamaktır. Bu bağlamda ders sürecinde öğrencilerin; proje terminolojisi, proje sürecinde konu seçimi, proje sürecinde planlama, proje sürecinde iş-zaman takvimi oluşturma, proje raporu yazma ve sunma alanlarında yetkinlik kazanması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Ders içeriğinde“Proje temel kavramları, proje hazırlama döngüsü, proje hazırlamada konu seçimi, proje sürecinde planlama, proje sürecinde uygulama, proje sürecinde iş-zaman çizelgesi oluşturma, proje hazırlamada bütçe oluşturma, proje raporu yazma ve sunma, ulusal projeler ve TÜBİTAK, Kalkınma Ajansı Projesi, uluslararası projeler ve ERASMUS, eTwinning Projeleri konuları” ele alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Büyüköztürk, Ş. ve diğerleri (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri (24. baskı). Ankara: Pegem Akademi. Creswell, J. W. (2017). Araştırma Deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (3. baskı). Ankara: Eğiten Kitap. Sönmez, V & Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık (yardımcı kitap)
Notlar
Peker Ünal, Dilşat (Editör), Çilsalar Sagnak, Hatice & Kasapoğlu, Koray (2019). Eğitimde proje hazırlama. Ankara: Vizetek Yayınları. Çolakoğlu, M. H. (2019). Eğitim projeleri hazırlama ve uygulama rehberi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Kaya, Salih. (2012). Avrupa Birliği fonları için proje nasıl hazırlanır? Ankara: Seçkin Yayıncılık. Gündoğdu, H. İ. (2013). İlkokuldan üniversiteye TÜBİTAK proje yarışmaları – Proje nedir ve nasıl hazırlanır? İzmir: Altın Nokta Yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proje ile ilgili temel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Proje türlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Alanıyla ilgili herhangi bir konuda bilimsel çalışmaları değerlendirir. |
ÖÇ04 | Özgün bir proje konusu belirler. |
ÖÇ05 | Araştırma problemine uygun araştırma modelini seçer |
ÖÇ06 | Proje sürecinde, proje adımlarını ve faaliyetlerini planlamak için iş-zaman takvimi oluşturur. |
ÖÇ07 | Projelerde bilimsel yöntemin nasıl uygulanacağını bilir. |
ÖÇ08 | Hazırladığı proje önerisini sınıfta arkadaşlarına sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar/ uygular/değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder. | 5 |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. | |
PÖÇ24 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. | |
PÖÇ25 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır. | |
PÖÇ26 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Proje nedir? Özellikleri nelerdir? Proje ile ilgili temel kavramların tanıtımı | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Proje yönetimi, proje yönetiminin bileşenleri, proje yöneticisi, yöneticinin görev/sorumluluk ve becerileri | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Proje Hazırlama Esasları | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Konu Seçimi Süreci | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Konu Seçimi Süreci, Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Proje Hazırlama Süreci, Literatür Tarama | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Proje için özgün değer ve yaygın etki yazımı | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Projelerde yöntem nasıl yazılmalı? | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İş zaman çizelgesi ve risk yönetimi, Proje bütçesi ve gerekçesi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Örnek projeler ve Eğitimde yapılmış bir proje inceleme | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Eğitimde güncel bir konuda proje hazırlama | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Proje sunumları | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje sunumları Dersin genel değerlendirilmesi | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 10 | 10 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |