EFMZ313 Eğitimde Ahlak ve Etik

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
FELSEFE GRUBU ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod EFMZ313
Ad Eğitimde Ahlak ve Etik
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK EROL ER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Eğitimde etikle ilgili temel kavram, sorun ve kuramları irdelemek.

Dersin İçeriği

Eğitimde etikle ilgili konular, problemler ve görüşler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Mustafa Günay, Eğitimde Ahlak ve Etik, Çizgi Kitabevi Yayınları, 2020.

Notlar

İoanna Kuçuradi, Ahlaki Etik ve Etikler, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, 2019.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ahlak ve etik kavramlarını açıklar
ÖÇ02 Ahlaki ikilem ve ahlaki hassasiyet kavramlarını açıklar
ÖÇ03 Ahlaki ikilemlerde karar vermeye etki eden faktörleri açıklar.
ÖÇ04 Ahlaki ikilemlerde karar verme teorilerini açıklar.
ÖÇ05 Etik, etik türleri ve meslek etiğini açıklar.
ÖÇ06 Etik kodları açıklar.
ÖÇ07 Dünyada ve Türkiyede meslek etiği ile ilgili durumları açıklar.
ÖÇ08 Öğretmenlik meslek etiğini ve eğitim paydaşlarıyla ilişkilerde etik ilkeleri açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ahlak Derse genel hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Ahlak ve etik Önerilen kaynağın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Meslek etiği Önerilen kaynağın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Öğretmenlik meslek etiği Önerilen kaynağın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Eğitim ve öğrenme hakkı Önerilen kaynağın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Eğitimin paydaşlarıyla etik ilişkiler Önerilen kaynağın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Yöneticiler, veliler ve öğrencilerin etik sorumlulukları Önerilen kaynağın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Etik liderlik Önerilen kaynağın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Okulda etik dışı davranışlar Önerilen kaynağın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Etik ikilemler Önerilen kaynağın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Etik karar verme süreci Önerilen kaynağın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Türkiye'de kamu yönetimi ve etik Önerilen kaynağın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Okulda etik eğitimi Önerilen kaynağın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yıl sonu sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yıl sonu sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 63
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,52
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.04.2025 01:51