KONS301 Sanat Tarihi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim DEVLET KONSERVATUVARI
OYUNCULUK PR.
Kod KONS301
Ad Sanat Tarihi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Kültür
Etiket OB Ortak Dersler (Fakülte/Meslek Yüksekokulu/Konservatuvar) Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler ilkel toplumdan günümüze kadarki geçen sürede sanatın geçirdiği evreleri uygarlıklar içindeki konumunu, gelişimini anlamayı,açıklamayı ve durumunu değerlendirmeyi gerçekleştireceklerdir.

Dersin İçeriği

Sanatın tanımı ve türleri, sanatın başlangıcından itibaren tarihi devirlere kadar ana hatları ele alınmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Önkoşulsuz

Kaynaklar

ADNAN Turani Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi, 1995 Germain Bazin, ART HISTORY, SOCIAL PUBLICATIONS, 1998 EKREM AKURGAL, CULTURAL HISTORY OF TURKEY TUBITAK, 2000 ADNAN Turani, Sanat Terimleri Sözlüğü .REMZİ Kitabevi, 1995

Notlar

Sanat Dergileri, Belgeseller


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarih öncesi ve sonrası çağlarda insanların hangi sanatlarla uğraştığını bilebilme
ÖÇ02 Sanatın tarihsel bir sürecin ürünü olduğunu anlayabilme .
ÖÇ03 Anadolu'daki uygarlıklardan kalan sanat eserlerini tanıyabilme.
ÖÇ04 Tarihi değeri olan sanat eserlerinin insanlığın hafızası olduğunu ve korunması gerektiğinin bilincine varabilme.
ÖÇ05 Çağdaş sanat eserlerinin nasıl bir estetik değer içerdiğini açıklayabilme.
ÖÇ06 Sanat olgusu ve malzemesinin tarihsel süreç içersindeki oluşum ve değişim evrelerini açıklayabilecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk sanatının temel tekniklerini ve profesyonel alışkanlıklarını edinerek, sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumun değişik kitlelerine Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş ve sahne üzerinde doğal mekanizmasına sahip olmuş bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama ve imgesel yansıtma becerisi kazanır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki profesyonel gelişiminin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçeyi doğru, güzel ve toplum için örnek olacak şekilde etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanat Tarihine Giriş Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Sanatın kökeni Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Tarih Öncesi Çağlarda Sanat(Paleolitik-Mezolitik)1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Tarih Öncesi Çağlarda Sanat(Neolitik-Kalkolitik-Maden)2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Art in Anatolia in the Early Ages (Hittite-Phrygia-Lydia-Urartu)-1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 lk Çağlarda Anadolu'da Sanat(Hitit-Frigya-LidyaA-Urartu)-2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Ön Asya Uygarlıkları(Mısır Sanatı)-1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ön Asya Uygarlıkları(Mısır Sanatı)2 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
9 Ön Asya Uygarlıkları(Mısır)-3 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Ara Sınav Kaynak tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
11 Mezopotamya Sanatı(Sümer-Asur-Babil)1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 Mezopotamya Sanatı(Sümer-Asur-Babil)2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Yunan Sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Roma- Bizans Sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Hint ve Çin Sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Roman dönem sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
17 Gotik dönem sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
18 Rönesans 1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
19 Rönesans 2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
20 Ara sınav. Kaynak tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
21 Maniyerizm-Barok- Rokoko Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
22 Realizm- Empresyonizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
23 Naif sanat-Fütürizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
24 Kübizm- Ekspresyonizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
25 Dadaizm- Sürrealizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
26 Naif sanat-Endüstri Estetiği Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
27 Pop Art Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
28 Hareket ve Işık sanatları Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
29 Minimalizm-Kavramsal Sanat Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
30 Hiperrealizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
31 Finale hazırlık Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
32 Final Kaynak tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2025 11:50