Genel Bilgi
Birim | DEVLET KONSERVATUVARI |
OYUNCULUK PR. | |
Kod | KONS301 |
Ad | Sanat Tarihi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Etiket | OB Ortak Dersler (Fakülte/Meslek Yüksekokulu/Konservatuvar) Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler ilkel toplumdan günümüze kadarki geçen sürede sanatın geçirdiği evreleri uygarlıklar içindeki konumunu, gelişimini anlamayı,açıklamayı ve durumunu değerlendirmeyi gerçekleştireceklerdir.
Dersin İçeriği
Sanatın tanımı ve türleri, sanatın başlangıcından itibaren tarihi devirlere kadar ana hatları ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşulsuz
Kaynaklar
ADNAN Turani Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi, 1995 Germain Bazin, ART HISTORY, SOCIAL PUBLICATIONS, 1998 EKREM AKURGAL, CULTURAL HISTORY OF TURKEY TUBITAK, 2000 ADNAN Turani, Sanat Terimleri Sözlüğü .REMZİ Kitabevi, 1995
Notlar
Sanat Dergileri, Belgeseller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarih öncesi ve sonrası çağlarda insanların hangi sanatlarla uğraştığını bilebilme |
ÖÇ02 | Sanatın tarihsel bir sürecin ürünü olduğunu anlayabilme . |
ÖÇ03 | Anadolu'daki uygarlıklardan kalan sanat eserlerini tanıyabilme. |
ÖÇ04 | Tarihi değeri olan sanat eserlerinin insanlığın hafızası olduğunu ve korunması gerektiğinin bilincine varabilme. |
ÖÇ05 | Çağdaş sanat eserlerinin nasıl bir estetik değer içerdiğini açıklayabilme. |
ÖÇ06 | Sanat olgusu ve malzemesinin tarihsel süreç içersindeki oluşum ve değişim evrelerini açıklayabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatının temel tekniklerini ve profesyonel alışkanlıklarını edinerek, sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumun değişik kitlelerine Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş ve sahne üzerinde doğal mekanizmasına sahip olmuş bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama ve imgesel yansıtma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki profesyonel gelişiminin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve toplum için örnek olacak şekilde etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat Tarihine Giriş | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Sanatın kökeni | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Tarih Öncesi Çağlarda Sanat(Paleolitik-Mezolitik)1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Tarih Öncesi Çağlarda Sanat(Neolitik-Kalkolitik-Maden)2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Art in Anatolia in the Early Ages (Hittite-Phrygia-Lydia-Urartu)-1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | lk Çağlarda Anadolu'da Sanat(Hitit-Frigya-LidyaA-Urartu)-2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Ön Asya Uygarlıkları(Mısır Sanatı)-1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ön Asya Uygarlıkları(Mısır Sanatı)2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
9 | Ön Asya Uygarlıkları(Mısır)-3 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Ara Sınav | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
11 | Mezopotamya Sanatı(Sümer-Asur-Babil)1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Mezopotamya Sanatı(Sümer-Asur-Babil)2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Yunan Sanatı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Roma- Bizans Sanatı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hint ve Çin Sanatı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Roman dönem sanatı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
17 | Gotik dönem sanatı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
18 | Rönesans 1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
19 | Rönesans 2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
20 | Ara sınav. | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
21 | Maniyerizm-Barok- Rokoko | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
22 | Realizm- Empresyonizm | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
23 | Naif sanat-Fütürizm | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
24 | Kübizm- Ekspresyonizm | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
25 | Dadaizm- Sürrealizm | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
26 | Naif sanat-Endüstri Estetiği | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
27 | Pop Art | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
28 | Hareket ve Işık sanatları | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
29 | Minimalizm-Kavramsal Sanat | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
30 | Hiperrealizm | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
31 | Finale hazırlık | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
32 | Final | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |