Genel Bilgi
Birim | DEVLET KONSERVATUVARI |
OPERA PR. | |
Kod | KONS323 |
Ad | Uygarlık Tarihi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | OB Ortak Dersler (Fakülte/Meslek Yüksekokulu/Konservatuvar) Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler uygarlıkların kaynaklarını, uygarlıkların inanç, düşünce, sanat, kurumlar ve değerlerinin doğup gelişmesini, birbirinden ayıran temel özellikleri, benzer yönleri bilir günümüzdeki yansımaları hakkında açıklama yapar.
Dersin İçeriği
İnsanlığın tarihsel süreklilikte bir kuşaktan bir diğerine yapıp-etmeler bütünü olarak uygarlık sürecini oluşturan toplumsal kültürel ve siyasi gelişmeleri genel bir çerçeveyle ele almaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Sanat ve Arkeoloji Dergileri, Belgeseller
Notlar
Anadolu Üniversitesi Yayınları-Uygarlık Tarihi ,2007
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uygarlıkların ve uygarlık tarihinin kaynaklarını bilir. |
ÖÇ02 | Uygarlıkların karşılaştırmasını yapar uygarlıkların tarihteki rolünü ve gelecekteki konumunu değerlendirir. |
ÖÇ03 | Uygarlıklarla ilgili güncel tartışmaları izleyip değerlendirebilecek potansiyel kazanır. |
ÖÇ04 | Dünya ülkelerinin uygarlığa yaptıkları katkıları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünyanın Oluşumu ve Tarih Öncesi Çağlar 1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Dünyanın Oluşumu ve Tarih Öncesi Çağlar 2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Dünyanın Oluşumu ve Tarih Öncesi Çağlar 3 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Dünyanın Oluşumu ve Tarih Öncesi Çağlar 4 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Eski Mezopotamya Tarihi ve Uygarlığı 1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Eski Mezopotamya Tarihi ve Uygarlığı 2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Eski Mezopotamya Tarihi ve Uygarlığı 3 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Eski Mezopotamya Tarihi ve Uygarlığı 4 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Eski Mısır Tarihi ve Uygarlığı 1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Eski Mısır Tarihi ve Uygarlığı 2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Eski Mısır Tarihi ve Uygarlığı 3 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Eski Anadolu Uygarlıkları 1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Eski Anadolu Uygarlıkları 2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Orta Asya ve İran Tarihi ve Uygarlıkları 1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Orta Asya ve İran Tarihi ve Uygarlıkları 2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Ara Sınav | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Eski Yunan Tarihi ve Uygarlıkları | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
18 | Roma Tarihi ve Uygarlığı | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
19 | Ortaçağ Avrupa Tarihi ve Uygarlığı(5.15 Yüzyıl) 1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
20 | Ortaçağ Avrupa Tarihi ve Uygarlığı(5.15 Yüzyıl) 2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
21 | Ortaçağ Avrupa Tarihi ve Uygarlığı(5.15 Yüzyıl) 3 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
22 | Doğu Roma (Bizans)Tarihi ve Uygarlığı | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
23 | İslam Tarihi ve Uygarlığı 1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
24 | İslam Tarihi ve Uygarlığı 2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
25 | Yeniçağ'da Avrupa ve Osmanlı(15.17 Yüzyıl) | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
26 | Aydınlanma Çağı (17. Yüzyıl) | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
27 | Aydınlanma Çağı (18. Yüzyıl) | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
28 | Demokrasi Devrimleri ve Sanayi Devrimi 1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
29 | Demokrasi Devrimleri ve Sanayi Devrimi 2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
30 | Demokrasi Devrimleri ve Sanayi Devrimi 3 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
31 | 20. Yüzyıldan 21.yüzyıla Savaşlar, Barış ve Küreselleşme Dönemi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
32 | Final Sınavı | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |