Genel Bilgi
Birim | DEVLET KONSERVATUVARI |
OPERA PR. | |
Kod | YMOP349 |
Ad | Almanca Diksiyon |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Aykan AYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Almanca diksiyon için kullanılan uluslararası fonetik alfabenin öğretilmesiyle öğrencinin Almanca şarkı ve aryaları doğru telaffuz ile yorumlayabilmesi.
Dersin İçeriği
Almanca Fonetik-Diksiyon: Alman alfabesi, Almanca fonetik kuralları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Almanca diksiyon ve fonetik kitabı, çeşitli edisyonların farklı ses renkleri için basılmış farklı dönemlere ait Almanca opera ve lied repertuvar kitapları.
Notlar
Dersin Yürtücüsü Belirleyecek
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Almanca fonetik bilgiler ve hece kalıplar öğrenilir. |
ÖÇ02 | Alman Edebiyat ve Lied repertuvarından seçilen eserlere ait yazılı eserleri telaffuz etme becerisi kazanılır |
ÖÇ03 | Lied literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Seslendirdiği eserle ilgili müzikalite yapma,doğru cümleleme ve artikülasyonu doğru kullanma becerisi kazanılır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Almanca Fonetik kurallarının öğrenilmesi 1 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Almanca Fonetik kurallarının öğrenilmesi 2 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Belirlenen eserler üzerinde diksiyon kurallarına göre okuma çalışması; 1 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
4 | Belirlenen eserler üzerinde diksiyon kurallarına göre okuma çalışması; 2 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | Belirlenen Almanca operalar üzerinde çeviri çalışması 1 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Belirlenen Almanca operalar üzerinde çeviri çalışması 2 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | Belirlenen Almanca Lied’ler üzerinde çeviri çalışması 1 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Belirlenen Almanca Lied’ler üzerinde çeviri çalışması 2 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
9 | Almanca opera aryaları ve reçitatifleri üzerinde diksiyon çalışması 1 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Almanca opera aryaları ve reçitatifleri üzerinde diksiyon çalışması 2 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Schubert ve Schumann Liedler 1 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Belirlenen Hugo Wolf Liedler üzerinde çeviri çalışmaları 1 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Belirlenen Strauss Liedler üzerinde çeviri çalışmaları 1 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Belirlenen Strauss Liedler üzerinde çeviri çalışmaları 2 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Yarıyıl Sonu sınavı ön çalışması | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Geçmiş çalışmaları tekrar etme 1 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
18 | Geçmiş çalışmaları tekrar etme 2 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
19 | Belirlenen eserler üzerinde diksiyon kurallarına göre okuma çalışması; 3 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
20 | Belirlenen eserler üzerinde diksiyon kurallarına göre okuma çalışması; 4 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
21 | Belirlenen Almanca operalar üzerinde çeviri çalışması 3 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
22 | Belirlenen Almanca operalar üzerinde çeviri çalışması 4 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
23 | Belirlenen Almanca Lied’ler üzerinde çeviri çalışması 3 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
24 | Belirlenen Almanca Lied’ler üzerinde çeviri çalışması 4 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
25 | Almanca opera aryaları ve reçitatifleri üzerinde diksiyon çalışması 3 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
26 | Almanca opera aryaları ve reçitatifleri üzerinde diksiyon çalışması 4 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
27 | Schubert ve Schumann Liedler 2 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
28 | Belirlenen Hugo Wolf Liedler üzerinde çeviri çalışmaları 2 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
29 | Belirlenen Strauss Liedler üzerinde çeviri çalışmaları 3 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
30 | Belirlenen Strauss Liedler üzerinde çeviri çalışmaları 4 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
31 | Final sınavı çalışması | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
32 | Final | Bireysel Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,52 | ||
AKTS | 3 AKTS |