Genel Bilgi
Birim | ECZACILIK FAKÜLTESİ |
ECZACILIK PR. | |
Kod | ECS549 |
Ad | Klinik Eczacılık Uygulamaları II |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Nursel SÜRMELİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kritik hastalarda ilaç kaynaklı sorunların tespit edilmesi ve yönetimin kavranması ile bireyselleştirilmiş ilaç tedavisinin değerlendirilmesi becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Farklı dahili branşlarda vaka örneklerinin eczacı bakış açısı ile tartışılması
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
WALKER, Roger. Clinical pharmacy and therapeutics E-Book. Elsevier Health Sciences, 2011.
Notlar
The Sanford Guide to Antimicrobial Therapy UpToDate® Kidney Disease Program Medscape
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kritik hastalarınsosyal, tıbbi ve ilaç öyküsünün yorumlayabilir. |
ÖÇ02 | Kritik hastanın laboratuar verilerinin ve vital bulgularını değerlendirebilir. |
ÖÇ03 | Kritik hastanın kullandığı ilaçların endikasyon, doz ve uygulama yolu uygunluğunu değerlendirerek farmasötik bakım planı oluşturabilir. |
ÖÇ04 | Kritik hastaların kullandığı ilaçları yan etkileri ve etkileşimleri açısından değerlendirerek farmasötik bakım planı oluşturabilir. |
ÖÇ05 | Oluşturulan farmasötik plan dahilinde ilaç tedavisi ile ilgili önerilerini hasta/hasta yakını ve/veya ilgili sağlık personelleri ile iletişim kurarak aktarabilir. |
ÖÇ06 | Hastanın ilaç tedavisinin etkililiğini ve güvenliliğini takip ederek, değerlendirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Böbrek fonksiyon bozukluğu olan kritik hasta olgusu | Ders notları İlgili kılavuzlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Böbrek fonksiyon bozukluğu olan kritik hasta-2 | Ders notları İlgili kılavuzlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Karaciğer fonksiyon bozukluğu olan kritik hasta olgusu | Ders notları İlgili kılavuzlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Karaciğer fonksiyon bozukluğu olan kritik hasta olgusu-2 | Ders notları İlgili kılavuzlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sürekli renal replasman tedavisi alan hasta olgusu | Ders notları İlgili kılavuzlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sürekli renal replasman tedavisi alan hasta olgusu-2 | Ders notları İlgili kılavuzlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ara sınav öncesi örnek komplike vaka tartışması | Ders notları İlgili kılavuzlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders notları İlgili kılavuzlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Enteral beslenme desteği alan olguda ilaç ilişkili sorun analizi | Ders notları İlgili kılavuzlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Enteral beslenme desteği alan olguda ilaç ilişkili sorun analizi-2 | Ders notları İlgili kılavuzlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Parenteral beslenme desteği alan olguda ilaç ilişkili sorun analizi | Ders notları İlgili kılavuzlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Parenteral beslenme desteği alan olguda ilaç ilişkili sorun analizi-2 | Ders notları İlgili kılavuzlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Ekstrakorporeal Membran Oksijenizasyonu (ECMO) desteği alan olguda ilaç ilişkili sorun analizi | Ders notları İlgili kılavuzlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ekstrakorporeal Membran Oksijenizasyonu (ECMO) desteği alan olguda ilaç ilişkili sorun analizi-2 | Ders notları İlgili kılavuzlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yarıyıl sonu sınavı öncesi komplike vaka tartışması | Ders notları İlgili kılavuzlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları İlgili kılavuzlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları İlgili kılavuzlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,64 | ||
AKTS | 3 AKTS |