TRKS309 Gençlik Edebiyatı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod TRKS309
Ad Gençlik Edebiyatı
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İlk gençlik ve gençlik dönemlerinin özelliklerini, bu dönemlere ait eserleri ve eserlerde bulunması gereken özellikleri incelemek.

Dersin İçeriği

Bu ders; öğrencilerin ilk gençlik ve gençlik dönemi gelişim özelliklerini, ilk gençlik döneminden itibaren gençlik edebiyatının gelişimini, edebiyat içindeki yeri ve önemini, gençlik edebiyatını meydana getiren metinleri ve özelliklerini kavramalarını amaçlamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. Derse %70 oranında devam etmek zorunludur.

Kaynaklar

Asutay, H. (2012). Gençlik Edebiyatı ve İlk Gençlik Romanları.

Notlar

Asutay, H. (2012). Gençlik Edebiyatı ve İlk Gençlik Romanları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gençlik edebiyatının edebiyat içindeki yeri ve önemini kavrar.
ÖÇ02 İlk gençlik ve gençlik dönemlerinin gelişim özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Gençlik edebiyayı eserlerinde bulunması gereken özellikleri araştırır.
ÖÇ04 Gençlik edebiyatının dünya edebiyatı içindeki yerini kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyatın temel kavramlarını, Türk ve dünya edebiyatının başlıca yazar ve eserlerini bilir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçe öğretimi ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini, Türkçenin tarihî gelişimini ve bu gelişime bağlı olarak yaşanan değişimleri inceler.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe dil bilgisini (ses, şekil, yapı, anlam, köken, söz dizimi vb.) tüm alanlarıyla ayırt eder.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencinin gereksinimine uygun Türkçeye ilişkin materyal geliştirir ve etkinlik tasarlar. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme, konuşma) geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak gerçekleştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe dersi öğretim programlarını ve Türkçe öğretiminde kullanılan materyalleri (Türkçe ders kitapları, görsel ve basılı malzemeler, maketler vb.) çok yönlü (biçim, içerik vb.) ve eleştirel bir bakış açısıyla inceler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ana dili Türkçe olanlara, yabancılara, Türk soylulara ve iki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretiminin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arap alfabesiyle yazılı Türkçe metinleri okur.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Soyut işlemler dönemine geçiş yapmış öğrencilerin dil öğrenme durumlarını ve okudukları kaynakları değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi sözlü ve yazılı iletişimde iyi ve doğru olarak kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe öğretimine ilişkin kazandığı bilgi ve becerileri, okullarda gözlem ve uygulama boyutlarıyla ortaya koyar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri Türkçe öğretmenliğine uyarlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişimin ögeleri olan empati, aktif dinleme, ben dili kullanımı ve çatışma çözme becerilerini vb. verimli bir şekilde gerçekleştirir.
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun edebî ve öğretici metinleri Türk ve dünya edebiyatı ürünlerinden seçer. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dilde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
PÖÇ21 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe öğretimiyle ilgili sorunları tanımlar, olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÖÇ22 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin dil kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ23 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygulamalarda, bireysel ve grup çalışmalarında, karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı ve Temel kavramlar Önhazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İlk gençlik ve gençlik edebiyatı arasındaki fark nedir? Verilen okuma görevi yerine getirilir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 İlk gençlik ve gençlik dönemlerinin bilişsel, fiziksel ve ruhsal gelişim özellikleri Verilen okuma görevi yerine getirilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Gençlik edebiyatının dünyada ve Türkiye’de tarihî gelişimi Verilen okuma görevi yerine getirilir. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Gençlik edebiyatı eserlerinde bulunması gereken özellikler Verilen okuma görevi yerine getirilir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Characteristics that should be present in youth literature works Verilen okuma görevi yerine getirilir. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Gençlik edebiyatında konu tüm konular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Ara Sınavlar Verilen okuma görevi yerine getirilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Gençlik edebiyatı ve bibliyoterapi Verilen okuma görevi yerine getirilir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Gençlik edebiyatı ve türler Verilen okuma görevi yerine getirilir. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 ençlik edebiyatı ve süreli yayınlar Verilen okuma görevi yerine getirilir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Gençlik edebiyatı ve dil eğitimi Verilen okuma görevi yerine getirilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Gençlik edebiyatı ve öğretim programları Verilen okuma görevi yerine getirilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Gençlik edebiyatı ve metin yazarlığı Verilen okuma görevi yerine getirilir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Gençlik edebiyatı ve metin yazarlığı-2 Verilen okuma görevi yerine getirilir. Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Verilen okuma görevi yerine getirilir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlığı için gerekenleri yapar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 84
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,36
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.05.2025 10:09