Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | TRKS309 |
Ad | Gençlik Edebiyatı |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
İlk gençlik ve gençlik dönemlerinin özelliklerini, bu dönemlere ait eserleri ve eserlerde bulunması gereken özellikleri incelemek.
Dersin İçeriği
Bu ders; öğrencilerin ilk gençlik ve gençlik dönemi gelişim özelliklerini, ilk gençlik döneminden itibaren gençlik edebiyatının gelişimini, edebiyat içindeki yeri ve önemini, gençlik edebiyatını meydana getiren metinleri ve özelliklerini kavramalarını amaçlamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. Derse %70 oranında devam etmek zorunludur.
Kaynaklar
Asutay, H. (2012). Gençlik Edebiyatı ve İlk Gençlik Romanları.
Notlar
Asutay, H. (2012). Gençlik Edebiyatı ve İlk Gençlik Romanları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gençlik edebiyatının edebiyat içindeki yeri ve önemini kavrar. |
ÖÇ02 | İlk gençlik ve gençlik dönemlerinin gelişim özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Gençlik edebiyayı eserlerinde bulunması gereken özellikleri araştırır. |
ÖÇ04 | Gençlik edebiyatının dünya edebiyatı içindeki yerini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyatın temel kavramlarını, Türk ve dünya edebiyatının başlıca yazar ve eserlerini bilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe öğretimi ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini, Türkçenin tarihî gelişimini ve bu gelişime bağlı olarak yaşanan değişimleri inceler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe dil bilgisini (ses, şekil, yapı, anlam, köken, söz dizimi vb.) tüm alanlarıyla ayırt eder. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencinin gereksinimine uygun Türkçeye ilişkin materyal geliştirir ve etkinlik tasarlar. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme, konuşma) geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe dersi öğretim programlarını ve Türkçe öğretiminde kullanılan materyalleri (Türkçe ders kitapları, görsel ve basılı malzemeler, maketler vb.) çok yönlü (biçim, içerik vb.) ve eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ana dili Türkçe olanlara, yabancılara, Türk soylulara ve iki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretiminin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arap alfabesiyle yazılı Türkçe metinleri okur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Soyut işlemler dönemine geçiş yapmış öğrencilerin dil öğrenme durumlarını ve okudukları kaynakları değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi sözlü ve yazılı iletişimde iyi ve doğru olarak kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe öğretimine ilişkin kazandığı bilgi ve becerileri, okullarda gözlem ve uygulama boyutlarıyla ortaya koyar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri Türkçe öğretmenliğine uyarlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişimin ögeleri olan empati, aktif dinleme, ben dili kullanımı ve çatışma çözme becerilerini vb. verimli bir şekilde gerçekleştirir. | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun edebî ve öğretici metinleri Türk ve dünya edebiyatı ürünlerinden seçer. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dilde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. | |
PÖÇ21 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe öğretimiyle ilgili sorunları tanımlar, olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ22 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin dil kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygulamalarda, bireysel ve grup çalışmalarında, karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve Temel kavramlar | Önhazırlık bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İlk gençlik ve gençlik edebiyatı arasındaki fark nedir? | Verilen okuma görevi yerine getirilir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | İlk gençlik ve gençlik dönemlerinin bilişsel, fiziksel ve ruhsal gelişim özellikleri | Verilen okuma görevi yerine getirilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Gençlik edebiyatının dünyada ve Türkiye’de tarihî gelişimi | Verilen okuma görevi yerine getirilir. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Gençlik edebiyatı eserlerinde bulunması gereken özellikler | Verilen okuma görevi yerine getirilir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Characteristics that should be present in youth literature works | Verilen okuma görevi yerine getirilir. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Gençlik edebiyatında konu | tüm konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınavlar | Verilen okuma görevi yerine getirilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Gençlik edebiyatı ve bibliyoterapi | Verilen okuma görevi yerine getirilir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Gençlik edebiyatı ve türler | Verilen okuma görevi yerine getirilir. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | ençlik edebiyatı ve süreli yayınlar | Verilen okuma görevi yerine getirilir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Gençlik edebiyatı ve dil eğitimi | Verilen okuma görevi yerine getirilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Gençlik edebiyatı ve öğretim programları | Verilen okuma görevi yerine getirilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Gençlik edebiyatı ve metin yazarlığı | Verilen okuma görevi yerine getirilir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Gençlik edebiyatı ve metin yazarlığı-2 | Verilen okuma görevi yerine getirilir. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Verilen okuma görevi yerine getirilir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı için gerekenleri yapar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,36 | ||
AKTS | 3 AKTS |